تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

بیمه حوادث دانش‌آموزی بدون دردسر، بدون خسارت!/ واریز سود خالص از جیب فرهنگیان به حساب بیمه معلم

در حالیکه مسئولان وزارت آموزش و پرورش به خاطر بروز کرونا از عدم برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس اطلاع کافی داشته‌اند، باز هم قرار حوادث دانش آموزی به همان شکل قبلی با بیمه معلم منعقد شده است.

حساب های الکترونیک بیمه معلم

رویداد۲۴ شرکت بیمه معلم که قرارداد انحصار بیمه حوادث دانش آموزی را چند سالی است که با استفاده از روش «استعلام قیمت» و نه برگزاری «مناقصه» توسط معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پروش در اختیار دارد، در حالی هیچ گزارش رسمی از حق بیمه دریافتی و یا خسارات پرداختی این قرارداد منتشر نمی‌کند که در سال تحصیلی گذشته، به واسطه شیوع بیماری کرونا، این قرارداد را با سود حداکثری در اختیار داشته است.

با شیوع بیماری کرونا، یکی از نختسین مراکزی تعطیل شده، مدارس بودند. بر این اساس، نه تنها بیش از ۱۵ میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور به مدرسه نرفتند، بلکه معلمان و کارکنان ادارت نیز به دلیل دورکاری و یا استفاده از فضای مجازی برای تدریس، بخش عمده فعالیت خود را در مراکزی غیر از مدرسه انجام دادند.

همچنین در طول دوره شیوع کرونا، مشخص شد که کودکان و نوجوانان به عنوان طبقه دانش‌آموز، کمترین میزان ابتلا به این بیماری را داشته‌اند، از این رو میزان ریسک بیمه‌گزاران این قرارداد به حداقل ممکن رسید و در نتیجه پیش‌بینی می‌شود نسبت خسارت قرارداد بیمه حوادث دانش‌آموزی به شدت کاهش یافته باشد. از سوی دیگر، برخی خطرات تحت پوشش این قرارداد اساسا امکان تحقق نداشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به مخاطرات ناشی از اعزام به اردی راهیان نور اشاره کرد.


بیشتر بخوانید:  پاداش ۵ سال در جا زدن!/ جایزه ویژه برای کاری که انجام نشد (فیلم)


نکته حائز اهمیت این است که قرارداد مذکور در زمان شیوع پاندمی کرونا منعقد شده و مسئولان ستاد ملی کرونا و نیز وزارت آموزش و پرورش، از عدم برگزاری کلاس‌های حضوری در مدارس اطلاع کافی داشته‌اند.

اکنون این سوال مطرح است که اساسا با وجود کاهش حداکثری ریسک ناشی از حادثه تحت پوشش این قرارداد، آن هم به دلیل عدم تردد دانش‌آموزان در مسیر منزل تا آموزشگاه، تکلیف حق بیمه‌های دریافتی در این بخش چه خواهد شد؟

برای درک بهتر این موضوع می‌توان آمار حق بیمه دریافتی و خسارت پرداختی ناشی از این قرارداد طی سال تحصیلی جاری و گذشته را با یکدیگر مقایسه کرد. مطالبه‌ای که امیدواریم وزارت آموزش و پرورش به آن پاسخ بدهد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان