تاریخ انتشار: ۱۱:۱۱ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

افشاگری بی سابقه همتی درباره علت سقوط بورس/ هشدار دادم اما دوباره مسئولان مردم را به حضور در بورس تشویق کردند

عبدالناصر همتی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: سقوط بورس به دلیل دعوای فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد و وزیر نفت بوده است.

افشاگری همتی از دلیل سقوط بورس

رویداد۲۴  عبدالناصر همتی در گفت و گویی با اشاره به اینکه در ظرف یک سال سه بار رئیس بورس را تعویض کرده‌اند، افزود: با دخالت های سیاسی بورس را به بازاری غیر قابل کنترل تبدیل کردند.

او گفت که اواسط تیر در نامه ای به رئیس جمهور گفتم که قضیه بورس دارد خطرناک می‌شود و رونوشت این نامه را به رهبری هم دادم اما بعد از نامه‌ی من باز مسئولان مردم را تشویق به حضور در بورس کردند.

همتی گفت: رهبری نظر من را تایید کرده بودند و به رئیس جمهور گفتند برای بورس تدبیر کنید.


بیشتر بخوانید: حساب ویژه نامزد‌های انتخابات ۱۴۰۰ بر بازار سرمایه/ رای مال باختگان بورس به سبد کدام کاندیدا ریخته می‌شود؟


همتی با بیان اینکه قرار بود صندوق توسعه ملی یک درصد از منابع ریالی را به صندوق توسعه بازار اختصاص دهد، گفت: صندوق توسعه ملی به بانک مرکزی ربطی ندارد.

او تاکید کرد: ته خاطر اقدامات مهم بانک مرکزی در جلوگیری از فروپاشی اقتصادی بهترین راه را در مقصر جلوه دادن ما در سقوط بورس دیدند.

همتی با بیان اینکه همه تصور می‌کردند ارز تا۴۰هزار تومان و۶۰هزار تومان بالا می‌رود و می‌گفتند سهام نیز باید با این قیمت محاسبه شود، اقزود: از زمان بالا رفتن سود بین بانکی تا زمان سقوط بورس یک ماه و نیم فاصله بود.

او همچنین گفت: برخی می‌خواستند رئیس بانک مرکزی را ناموفق جلوه دهند. شاید احساس کردند می‌خواهم کاندیدا شوم.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
1
الان گفتی . به چه درد خورد . این همه پول ملت را آتش زدید . چه سود ؟
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
0
آره خوب ؛ شرکتی که پارسال هفت تومن سود داد امسال دویست و ده تومن تقسیم کرد و دویست تومن هم تو حسابهاش نگه داشته اون یکی گه گفته بود واسه امسال فقط هفتاد و سه تومن داره تو مجمعش دویست شصت تومن نقدی تقسیم کرده یه دویست میلیارد تومنی هم تو اندوخته هاش نگه داشت و چهارصد میلیارد تومن ملک مازاد واسه فروش گذاشته و واسه سال 1400 تا اینجا واسه هر سهمش تا امروز یه هفت صد تومنی کنار گذاشته
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان