تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۶ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

اختلاف خانواده سردار سلیمانی بر سر انتخابات شورای شهر تهران/ نرجس سلیمانی چگونه به لیست اصولگرایان راه یافت؟

حضور نرجس سلیمانی دختر سردار قاسم سلیمانی در فهرست ۲۱ نفره ائتلاف اصولگرایان تهران حواشی زیادی به دنبال داشته است. رویداد۲۴ گزارشی از این حاشیه‌ها جمع‌آوری کرده است.

دعوای آقازاده‌های حاج قاسم بر سر سواستفاده دختربزرگتر از نام پدر

رویداد۲۴ انتخابات شورا‌های شهر و روستا هر چهارسال یک بار همزمان با انتخابات ریاست جمهور برگزار می‌شود. در حالی که جبهه اصلاح طلبان سعی می‌کند برای زنده نگاه داشتن رویه‌های دموکراتیک در کشور به هر ریسمانی اعم از ایجاد سازو کار‌های جدیدی نظیر «سرا» گرفته تا کمپین‌های دعوت مردم به عدم قهر از صندوق، چنگ می‌زند، در جبهه اصولگرایان دعوا بر سر انتصابات در بازی از پیش برنده شده است. 

در اصولگرایان تا کنون دو لیست اصلی منتشر شده که در لیست شورای وحدت مرتضی طلایی که روز گذشته تایید صلاحیت شد، سرلیست بود و در لیست شورای ائتلاف، مهدی چمران و پرویز سروری در صدر فهرست قرار گرفته‌اند. به جز اینکه این دو لیست حاشیه‌های زیادی علاوه بر دعواهای درونی ایجاد کردند، حاشیه جدید در لیست شورای ائتلاف بود.

نام نرجس سلیمانی دختر سردار قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس در فهرست شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب برای انتخابات شورای شهر تهران قرار گرفته است. خبری از رزومه نرجس سلیمانی نیست و به نظر می‌رسد اصولگرایان فقط خواسته‌اند از نام او استفاده کنند.

دختر قاسم سلیمانی

 نرجس سلیمانی و زینب سلیمانی

جالب اینجاست که پس از اضافه شدن نام دختر سردار سلیمانی به لیست ائتلاف برخی اصول گرایان، جهان نیوز تصویری از لیست ائتلاف اصولگرایان منتشر کرده و تصویر نرجس سلیمانی را در آن سیاه کرده است. گفته می‌شود این حرکت رسانه نزدیک به علیرضا زاکانی اعتراضی بوده است.

دعوای آقازاده‌های حاج قاسم بر سر سواستفاده دختربزرگتر از نام پدر

به گزارش رویداد۲۴ قاسم سلیمانی پنج فرزند دارد. دو فرزند پسر به نام‌های حسین و محمدرضا و سه فرزند دختر به نام‌های نرجس، زینب و فاطمه. پس از شهادت سلیمانی نام یکی از فرزندان او بیش از سایرین شنیده شد. زینب سلیمانی فرزند آخر و دختر سوم قاسم سلیمانی در مراسم تشییع پیکر پدرش سخنرانی کرد. پیش از او به ندرت زنان و دختران نظامی‌ها در فضای عمومی مطرح می‌شدند (فاطمه امیرانی همسر و آسیه باکری دختر حمید باکری را باید از این قاعده مستثنا کرد) زینب پیش از شهادت پدر هم به ظاهر بار‌ها همراه او به سوریه، عراق و لبنان سفر کرده بود. ازدواج زینب با رضا صفی الدین فرزند هاشم صفی الدین نفر دوم حزبل الله نام او را بیش از پیش بر سر زبان‌ها انداخت.


بیشتر بخوانید: جزئیات ازدواج زینب سلیمانی با یک مقام حزب‌الله لبنان/ داماد خانواده سلیمانی کیست؟


اولین موضع‌گیری از خانواده سلیمانی درباره انتخابات‌های پیش رو نیز از تریبون معروفترین فرزند قاسم سلیمانی عنوان شد. ردر پی انتشار مطلبی مبنی بر مسئولیت دختر شهید سردار سلیمانی در ستاد انتخاباتی آقای روزنامه جمهوری از قول زینب سلیمانی اعلام کرد: «مسئولیت من در ستاد آقای رئیسی کذب محض است و همانطور که قبلاً گفته‌ام خانواده سردار سلیمانی در انتخابات از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد.»

اگرچه این اظهارنظر درباره کاندیدا‌های ریاست جمهوری عنوان شده بود، اما بعد روشن شد اشاره او به خواهر بزرگترش نرجس هم بوده است.

با قرار گرفتن نام نرجس در فهرست ائتلاف اصولگرایان شورای شهر تهران، صدای دیگر فرزند قاسم سلیمانی، فاطمه نیز در آمد. فاطمه سلیمانی در استوری اینستاگرام خود نوشت: «تمام عمرم سعی کردم حتی از اسمم هم استفاده نکنم، چون صوت صدایت همیشه در گوشم نواخته می‌شد که اگر حتی از اسم استفاده کردید ما را نمی‌بخشید.»

دختر قاسم سلیمانی نوشت: «صفحه‌ام رنگ خون است. خون مظلوم شهید. بابا جانم ما شرمنده شماییم. شما به ما همیشه یاد دادید که هیچ وقت دنبال صندلی نباشیم، چون صندلی خودت میدان جنگ بود.»

او بدون نام بردن از خواهر بزرگترش نوشت: «هرکس در این راه وارد شود نه فقط شرمنده شما بلکه به گفته خودتان شرمنده و مغضوب نبی مکرم اسلام و شهدای این راه خواهد شد.»

دعوای آقازاده‌های حاج قاسم بر سر سواستفاده دختربزرگتر از نام پدر

واکنش‌های خانواده سلیمانی به اقدام فرزند قاسم سلیمانی به همین جا ختم نشد. سهراب سلیمانی برادر حاج قاسم هم در یک رشته استوری به اقدام برادر زاده‌اش اعتراض کرد. او از روح برادر شهیدت و غریبش عذرخواهی کرد و نوشت: «تلاش کردم، اما موفق نشدم.»

او بدون نام بردن از جریانی که از نرجس سلیمانی حمایت کرده و زمینه کاندیداتوری او در انتخابات شورا را فراهم کرده، نوشت: «عزیز برادر این کار را با روح مطهرت کسانی کردند که خود را برادر شما می‌پنداشتند، ولی غافل از اینکه شما با خدا معامله کردی و عزیز مردمت شدی. خداوند حافظ آبرویت خواهد بود.»

نرجس سلیمانی تنها آقازاده حاضر در فهرست ائتلاف اصولگرایان برای شورای شهر ششم تهران نیست. مهدی پیرهادی برادر محسن پیرهادی نماینده مجلس و داماد حمیدرضا ترقی از اعضای شورای مرکز حزب موئلفه اسلامی، میثم مظفر پسر حسین مظفر نماینده مجلس نهم و هفتم و سوده نجفی دختر سردار نجفی فرمانده اسبق ناجا از دیگر آقازاده‌های حاضر در فهرست اصولگرایان هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
1
0
قوم ریاکار دو رو
هیچ و پوچ بود
مهدی
|
United States of America
|
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
3
0
ایشان دو تابعیت دارند با ازدواجشان .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
اونی که شما منظورت هست دختر سوم سردار سلیمانی، زینب خانم هست که شوهرش لبنانیه
مهدی
| United States of America |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
معذرت، حق با شماست
محمدمعصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۱
2
1
مردم ریاکار دورو
از کشته های خود سوءاستفاده میکنند
برای جاه طلبی خود
.............................. .
گرگ دوپا اگر جانباز حق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
0
2
کاش این کارو نمی کرد
نظرات شما
پیشخوان