تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۸ خرداد ۱۴۰۰

ظریف: صندوق رای بهترین جا برای تعیین سرنوشت و مسیر کشور است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: صندوق رای بهترین جا برای تعیین سرنوشت و برای تعیین آینده فرزندان و تعیین مسیر کشور است.

ظریف: صندوق رای بهترین جا برای تعیین سرنوشت و مسیر کشور است

رویداد۲۴ محمدجواد ظریف که برای شرکت در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا در شهر آنتالیای ترکیه حضور دارد، پس از آنکه رای خود را به صندوق انداخت گفت: حق تعیین سرنوشت از مهمترین حقوقی است که مردم ما با انقلاب به دست آوردند و جمهوریت نظام یکی از مهمترین دستاورد‌های انقلاب ماست. ضرورت دارد که ما اگر هم ناراحتی داریم و اگر هم مشکلی هست و اگر کمبودی هست که من به سهم خودم نسبت به همه این کمبوده از مردم شرمنده هستم و عذرخواهی می‌کنم، لازم است در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنیم.

وزیر خارجه با بیان این‌که صندوق رای بهترین جا برای تعیین سرنوشت و برای تعیین آینده فرزندان و تعیین مسیر کشور است، خاطرنشان کرد: امیدوارم این کار با علاقه توسط همه هموطنان که همیشه اشتباه پیشگویان سیاسی را ثابت کردند این بار هم ثابت شود. ما در وزارت امور خارجه به سهم خودمان تمام تلاش خود را کردیم که در هر جا که امکان وجود داشته، شعبه اخذ رای داشته باشیم و مردم بتوانند با مشارکت فعال، این حق خودشان را که حق مردم ایران است را اعمال کنند.


بیشتر بخوانید: لحظه به لحظه با آخرین حواشی انتخابات ۱۴۰۰ +فیلم و عکس
رئیس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: البته در کانادا به دلیل مقابله دولت کانادا علیرغم تلاش ما این امکان فراهم نشد و دولت کانادا باید به ایرانیان مقیم کانادا پاسخگو باشد که چرا اجازه نداده حق خودشان را اعمال کنند، ولی در سایر جا‌ها به خوبی این اقدام صورت گرفته است و امیدواریم نتیجه خوب آن را مردم ما ببینند.

ظریف گفت: هر کس که توسط مردم انتخاب شود برای همه ما محترم است و ان‌شاءالله نیز موفق هم خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان