تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۵ تير ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

جدال تند عباس عبدی و کیانوش جهانپور

عبدی در پاسخ جهانپور را با سعید الحاف مقایسه کرد و نوشت: «این هم شاهد خودتان: مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در ایران گفت که موارد فوتی کرونا در این کشور ۲.۵ برابر آمار رسمی است. پ. ن. صد رحمت به سعید الصحاف»

جدال تند عباس عبدی و کیانوش جهانپور

رویداد۲۴ انتقادات عباس عبدی از وزارت بهداشت درباره وضعیت واکسیناسیون و آمار کرونا با واکنش کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت همراه شد.

روز گذشت عباس عبدی در توئیتی نوشت: «سه نگرش در باره واکسن؛ مردم: دنبال دریافت آن و زنده ماندن هستند. مسئولین با حسن نیت؛ آن را فرصتی برای تولید و خودنمایی علمی به جهان می‌دانند. دست‌اندرکاران اجرایی؛ تولید واکسن را فرصت مناسبی برای کسب پول و رانت می‌دانند. این سه نگاه در کوتاه مدت قابل جمع نیست.»

در واکنش به این توئیت کیانوش جهانپور به نوعی عبدی را متهم به ارتباط با مافیای واردات کرد و نوشت: «چهار گروه نبود؟! وقتی دم خروس از جیب بیرون می‌زند و فعلا صلاح و مصلحت جور دیگری ایجاب می‌کند؟!» او این توئیت خود را با هشتگ "#مافیای_واردات" منتشر کرد.

عباس عبدی در پاسخ نوشت: «هر وقت دیدید مسئولین کشور آی دزد آی دزد راه انداختند، احتمال قوی باید داد که رانت‌های کلان پشت ماجرا است. شاگرد به معلم گفت به چه مَجُوزی صفر دادی؟ گفت به همین مَجُوز. بهترین دلیل برای وجود رانت به قیمت جان و حیثیت مردم و کشور همین نحو پاسخ دادن است.».

اما جهانپور دست بردار نبود و به این توئیت هم واکنش نشان داد. او نوشت: «وقتی دیدید گروهی عملا یک فاز مهم یک پدیده را ایگنور می‌کنند، بدانید آن سوی ماجرا خبریست و ماموریت، انحراف افکار عمومی از آن است وگرنه چه کسی است که نداند نیمی از ماجرای واکسن، واردات خواهد بود و عمده آن هم تجارت دولتی، ولی صورت مساله را پاک می‌کنند اسپانسر دیده نشود ....»


 بیشتر بخوانید: دربست ارمنستان!/ چرا آمار تعداد مسافران تور واکسن کرونا به ایروان محرمانه است؟


کیانوش جهانپور چندی پیش نیز مخالفان وضعیت واکسیناسیون در کشور را "پفیوز" خوانده بود که البته درا دامه از اظهار نظر خود عقب نشینی کرد و گفت که منظورش مافیای واردات بوده است، اما با توئیت‌های امروزش نشان داد که عملا منتقدان واکسیناسیون در کشور را همدست مافیای واردات می‌داند.

جدال تند عباس عبدی و کیانوش جهانپور

سعید الصحاف سخنگوی صدام در زمان حمله آمریکا مدام از شکست آمریکا سخن می‌گفت

مقایسه جهانپور با سعید الصحاف

جدال عبدی و جهانپور به همین جا ختم نشد و در کانال دیگری هم ادامه یافت.

عبدی روز گذشته در توئیتی از آمار اعلام وزارت بهداشت درباره جانباختگان انتقاد کرد و نوشت: «متاسفانه رقم ۸۵۰۰۰ فوتی آمار رسمی وزارت بهداشت است. این رقم همان قدر واقعیت دارد که دیگر ادعا‌های این وزارتخانه حقیقت دارد. اکنون ۹ ماه است که داده‌های جمعیتی را قفل کرده و منتشر نمی‌کنند. چرا؟ تا دروغ مزبور برملا نشود. حدود ۲۰۰۰۰۰ فوتی است.»

این توئیت عبدی با واکنش جهانپور روبه رو شد، او در پاسخ نوشت: «امان از تجربه! پرونده نظرسازی که خاطرتون هست. حاجیمون هنوز با خاطرات همون روزا تحلیل می‌کنند!»

اشاره جهانپور به اتهامات عباس عبدی در پرونده موسسه آینده در اوایل دهه هشتاد بود. عبدی و همکارانش در موسسه آینده کار پژوهشی و نظرسنجی انجام می‌دادند و متهم به جاسوسی و همکاری با موسسات خارجی از جمله گالوپ شدند.

توئیت جهانپور انتقاد کاربران دیگر را نیز به دنبال داشت. ادبیات او مورد نقد قرار گرفت.

عبدی در پاسخ جهانپور را با سعید الحاف مقایسه کرد و نوشت: «این هم شاهد خودتان: مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در ایران گفت که موارد فوتی کرونا در این کشور ۲.۵ برابر آمار رسمی است. پ. ن. صد رحمت به سعید الصحاف»

سعید الصحاف آخرین وزیر اطلاع‌رسانی و فرهنگ، در زمان حاکمیت رژیم بعث عراق بود. او در زمان حمله آمریکا به عراق مدام در مصاحبه‌های خود از شکست آمریکا سخن می‌گفت. حتی زمانی که آمریکا به بغداد هم رسید او روایت دیگری از جنگ ارائه می‌کرد.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
1
1
این جهانپور هرچی حرف میزنه شخصیتش بیشتر روشن میشه ،این وزارت خونه درب و داغون رو این آدما میچرخونن که مملکت به این روز افتاده،خودش بیسواد و لمپن نمکی هم کلا شادمغز،مردم هم در حال مردن
نظرات شما
پیشخوان