تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۱۶ تير ۱۴۰۰

سو استفاده کلاهبرداران از طرح‌های محدودیت جاده‌ای و تردد شبانه

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از افزایش جرائم کلاهبرداری با استفاده از سامانه ثنا و مجوز تردد در طرح های شبانه و تردد بین‌شهری در شهر های قرمز و نارنجی خبر داد.

استفاده کلاهبرداران از طرح‌های محدودیت جاده‌ای
رویداد۲۴ سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: سامانه ثنا، سامانه ابلاغ دعاوی قضائی است که در مراجع قضائی رسیدگی می‌شود.

او با بیان اینکه متاسفانه افراد سودجو و کلاهبردار با شماره تلفن‌های شخصی و شماره اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و ... پیامکی مبنی بر «ثبت اعلام شکایت علیه شما در سامانه ثنا» ارسال می‌کنند، افزود: این کلاهبرداران با ترفندهای خاصی اسم افراد را نیز به دست می‌آورند. چراکه به دست آوردن اسم و کدملی هموطنان کار سختی نیست.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: این افراد در ادامه روند کلاهبرداری به فردی که پیامک را برای او ارسال کردند، اعلام می‌کنند در صورتی که می‌خواهید از شکایت مطرح شده علیه خود مطلع شوید، مبلغ ۱۰ هزار تومان واریز کنید. درحالی‌که هیچ یک از سامانه‌هایی که خدمات دولتی و غیر دولتی ارائه می‌کنند، برای ارائه خدمات مبلغی از کسی دریافت نمی‌کنند.


بیشتر بخوانید: خروج از تهران ممنوع شد +جزئیات


او با اشاره به اینکه اگر سامانه‌ای، تحت عنوان سامانه‌های دولتی و غیر دولتی از هموطنان درخواست پول می‌کند، یقین بدانید که عمل آن کلاهبرداری است، ادامه داد: متاسفانه پروژه‌های ارجاعی به ما، تحت عنوان کلاهبرداری با سامانه ثنا در حال افزایش است و هموطنان باید از این نوع کلاهبرداری‌ها آگاه باشند.

او گفت: در چنین شرایطی برای هموطنان پیامکی حاوی «اگر تمایل به دریافت مجوز تردد هستید مبلغی را وارد کنید» ارسال می‌شود و از افراد می‌خواهند که در سامانه‌ای خاص ثبت نام و مبالغی را پرداخت کنند که مبالغ پرداختی به درگاه‌های جعلی واریز می‌شود.

سرهنگ پاشایی اظهار کرد: ترددهای شبانه، محدودیت‌های ترددی بین شهری در شهرهای قرمز و نارنجی و طرح های ترافیکی هم تبدیل به سو استفاده سودجویان شده و پرونده‌های ارجاعی نیز در این خصوص افزایش پیدا کرده است.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان