تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۲۱ تير ۱۴۰۰

حرف‌های جنجالی کمک داور دربی ۶ تایی‌ها/ بیشتر داوران پرسپولیسی بودند!

زنده یاد محمود خوشخوان رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال یکی از داورانی بود که سابقه حضور در دربی‌های بزرگ فوتبال ایران را در کارنامه خود داشت.

حرف‌های جنجالی درباره دربی ۶ تایی‌ها

رویداد۲۴ یکی از به یاد ماندنی‌ترین دربی‌های تاریخ فوتبال ایران همان دربی معروف سال ۱۳۵۲ است که پرسپولیس توانست با ۶ گل استقلال را شکست دهد و زنده یاد محمود خوشخوان کمک داور آن بازی بود. این بازی را یک داور رومانیایی قضاوت کرد.

محمود خوشخوان رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال که حدود ۱۰ سال بر این مسند تکیه زده بود خاطره جالبی از آن بازی معروف داشت که خواندن آن پس از سال‌ها خالی از لطف نیست.

* بهترین خاطره داوری‌ام مربوط به همان بازی معروف سال ۵۲ یعنی دربی «شش تایی‌ها» است. در آن بازی پرسپولیس موفق شد با ۶ گل استقلال را که آن زمان تاج نامیده می‌شد، شکست دهد. دیدار عجیبی بود. داور آن دیدار نیکولای پریجیانو رومانیایی بود و من نیز کمک داور او بودم.

* آن زمان مثل الان نبود که هر تیمی باختش را بر گردن داوری بیاندازد. استقلالی‌ها با وجود باخت سنگین و ناراحت بودن از این شکست هیچ گونه حرف ناراحت کننده‌ای به داوران نزدند.


بیشتر بخوانید: کنایه تند گل محمدی به استقلال؛ از ما می‌ترسند!


* در آن طرف نیز پرسپولیسی‌ها به شدت خوشحال بودند.

* زمانی که استقلال ۳ بر ۰ عقب بود هواداران استقلال شروع به ترک استادیوم کردند که در این حین پرسپولیس سه گل دیگر نیز به ثمر رساند و توانست استقلال را «شش تایی» کند.

* در دربی شش تایی‌ها داور تاثیری در نتیجه نداشت چون فقط حساسیت این بازی برای او تعریف شده بود و او شناختی از تیم‌ها نداشت. آن دربی، یکی از سالم‌ترین بازی‌های زمان قضاوت من بود.

* داوران هیچ موقع نمی‌گویند که طرفدار کدام تیم هستند اما می‌شود از روی قضاوت و اعمال آنها فهمید که دوست دارند کدام تیم برنده شود.

* بیشتر داوران زمان ما پرسپولیسی بودند. من خودم هم طرفدار شاهین بودم. البته در دربی شش تایی‌ها داور تاثیری در نتیجه نداشت چون فقط حساسیت این بازی برای او تعریف شده بود و او شناختی از تیم‌ها نداشت.

* آن دربی، یکی از سالم‌ترین بازی‌های زمان قضاوت من بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان