تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۲۷ تير ۱۴۰۰

آیا زمان خرید سکه فرا رسیده است؟

به حباب قیمت سکه دو نگاه وجود دارد: برخی اعتقاد دارند کاهش حباب به معنای پایین آمدن سطح تقاضا در بازار سکه است. اما برخی دیگر پایین آمدن حباب سکه فرصت مناسبی را در اختیار معامله گران درازمدت قرار می دهد که وارد بازار شوند.

پیش‌بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ در اولین روز هفته، حباب سکه تقریبا صفر شد. روز شنبه ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در محدوده ۱۰ میلیون و ۵۲۴ هزار تومان قرار گرفت که تنها فاصله ای ۶ هزار تومانی با قیمت بازار داشت. این اتقاق برای معامله گران بازار سکه دو پیام متفاوت داشت.

گروهی از معامله گران تصور می کردند که کاهش حباب به معنای پایین آمدن سطح تقاضا در بازار سکه است. این گروه معتقد هستند که طی روزهای آتی، فلز گران بهای داخلی افت بیشتری را تجربه خواهد کرد. آن ها باور دارند، قیمت سکه پس از دست دادن حمایت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به سوی حمایت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی خواهد رفت. البته فلز گران بهای داخلی در هفته های اخیر در برابر از دست دادن حمایت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی مقاومت زیادی کرده است و حتی یکبار که قیمت به محدوده ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رفت، خریداران به سرعت وارد بازار شدند و اجازه افت بیشتر را به قیمت سکه ندادند.


    بیشتر بخوانید: پیش‌بینی قیمت سکه و ارز در هفته آینده/ قیمت دلار کاهش پیدا می‌کند؟


    دسته دیگری از معامله گران باور دارند، پایین آمدن حباب قیمت سکه فرصت مناسبی را در اختیار معامله گران درازمدت قرار می دهد که وارد بازار شوند و فلز گران بهای داخلی را بالاتر از ارزش ذاتی اش خریداری نکنند. در واقع از نگاه آن ها زمانی که حباب قیمت سکه بالاست، خطر افت یکباره قیمت و خالی شدن حباب وجود دارد. در نتیجه ترجیح میدهند که به یکباره وارد بازار نشوند. با این حال،‌در شرایط فعلی حباب محدود، از نگاه دسته ای از معامله گران باعث می شود که انگیزه برای خرید بیشتر شود.

    البته به نظر می رسد در روز جاری با توجه به تعطیلی بازار طلاَ، سکه بازان با احتیاط رفتار دلار را دنبال کنند. افت اسکناس آمریکایی می تواند زمینه ساز شکست حمایت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هار تومانی شود. حال آنکه افزایش دلار می تواند باعث صعود سکه به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی شود.

    منبع: اقتصاد نیوز
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: قیمت طلا ، قیمت سکه
    نظرات شما
    پیشخوان