تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

واکسیناسیون کارکنان بانکی چه شد؟

طبق اعلام مسئولان بانک‌های دولتی و خصوصی با وجود درخواست‌ها و نامه نگاری‌های متعدد هنوز خبری از واکسیناسیون کارکنان بانکی نیست.

واکسیناسیون کارکنان بانکی چه شد؟

رویداد۲۴ محمدرضا جمشیدی  دبیر کانون بانک‌های خصوصی درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کارکنان بانکی اظهار کرد: زمانی که رئیس جمهور اعلام کرد که بخش خصوصی و موسسات می‌توانند برای دریافت واکسن اقدام کنند، در دو نوبت و زمان‌های مختلف به سازمان غذا و دارو نامه زده شد تا واکسن توسط شرکت معرفی شده وارد شود، اما تاکنون این نامه بی‌پاسخ مانده است.

وی افزود: با توجه به اینکه میانگین جانباخته‌های کرونایی کارکنان بانکی بیشتر از میانگین جانباختگان در کل کشور است، مجدد تصمیم گرفته شد در این زمینه به وزیر بهداشت نامه ارسال شود. از سوی دیگر، درحالیکه جامعه پزشکی، رانندگان وسایل نقلیه عمومی، معلمان و… در اولویت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند، تاکنون پرسنل بانکی با وجود فعالیت حتی در ایام تعطیل، در اولویت واکسیناسیون قرار نگرفته‌اند.

دبیر کانون بانک‌های خصوصی در ادامه بیان کرد که به وزارت بهداشت اعلام کردیم که با پول و سرمایه خودمان واکسن می‌خریم اما تاکنون پاسخی به این خواسته ما داده نشده است.


بیشتر بخوانید: چرا روسیه به ما واکسن نمی‌دهد؟/ سرنوشت واکسن روسی ساخته شده در ایران


موضوع واکسیناسیون کارکنان بانکی از دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی نیز پیگیری شد که علیرضا قیطاسی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: با توجه به فوت بیش از ۲۶۰ نفر از کارکنان و مدیران بانکی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا و خطر و تهدید ابتلای مردم و کارکنان در محیط بانک‌ها، مکاتبات زیادی با وزیر بهداشت و ستاد ملی کرونا برای واکسیناسیون این افراد انجام شده اما تاکنون پاسخی داده نشده است‌.

وی با اشاره به آخرین مکاتبات با مسئولان برای واکسیناسیون کارکنان بانکی، گفت: آخرین مکاتبه در این راستا نیز مربوط به ارسال نامه به معاون اقتصادی رئیس جمهور است که طبق پیگیری‌های صورت گرفته این نامه در حال طی کردن فرآیندهای اداری خود در وزارت بهداشت است و همچنان پیگیر این موضوع هستیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان