تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
حسین نقوی حسینی:

قالیباف در جایگاهی نیست که از یک گزینه شهرداری تهران حمایت کند

یک نماینده سابق مجلس تاکید کرد: رئیس مجلس در جایگاهی نیست که از یکی از گزینه‌های شهرداری حمایت کند. نه شان ایشان و نه جایگاه شان ایجاب می‌کند که در مورد شهردار تهران اظهارنظر، دخالت و یا به صورت تلویحی حمایت کند.

قالیباف در جایگاهی نیست که از یک گزینه شهرداری تهران حمایت کند

رویداد۲۴ امروز تعدادی از گزینه‌های شهرداری مشخص می‌شود؛ حسین نقوی حسینی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت انتخاب شهردار انقلابی از سوی شورای شهر ششم گفت:شهر تهران مهمترین کلانشهر کشور و پایتخت جمهوری اسلامی ایران است. تهران بیش از ۱۰میلیون نفر نیز جمعیت دارد؛ لذا مدیریت این شهر اهمیت زیادی دارد.

به گزارش دیدبان ایران، او ادامه داد: متاسفانه در دو دوره اخیر که شورای شهر تهران از نیرو‌های اصلاح طلب و تکنوکرات انتخاب شدند اقدامی برای شهر تهران انجام ندادند؛ بنابراین تقاضا‌های مردم تهران بر روی خم انباشته شده و مسئولیت شورای ششم بسیار خطیر است و باید شهرداری را انتخاب کند که انقلابی، با انگیزه و جهادی باشد تا بتواند کمبود ۴ سال گذشته را جبران کند و برنامه‌ای برای ۴ سال پیش رو داشته باشد.

این نماینده اصولگرای مجلس دهم، تاکید کرد: فردی که به عنوان شهردار تهران انتخاب می‌شود نباید تکنوکرات باشد. تکنوکرات‌ها افراد انقلابی با مدیریت جهادی نیستند. آن‌ها میخواهند آرام بیایند و آرام بروند و با انتخاب یک تکنوکرات به عنوان شهردار، تغیری در شهر اتفاق نمی‌افتد؛ بنابراین باید یک مدیر انقلابی، جوان، با انگیزه و مدیریت جهادی برای تهران انتخاب شود.


بیشتر بخوانید: چرا تحقیق و تفحص های شورای پنجم از شهرداری قالیباف به نتیجه نرسید؟


نقوی حسینی با اشاره به اعلام حمایت قالیباف از یکی از گزینه‌های شهرداری تهران، گفت: رییس محترم مجلس در جایگاهی نیست که از یکی از گزینه‌های شهرداری حمایت کند. نه شان ایشان و نه جایگاه شان ایجاب می‌کند که در مورد شهردار تهران اظهار نظر، دخالت و یا به صورت تلویحی حمایت کند.

او تاکید کرد: حمایت رییس مجلس از یک گزینه شهرداری تهران کار خوبی نیست. شورای شهر ۲۱ عضو دارد و مستقل هستند. مردم به اعضای شورای شهر ششم رای دادند تا آن‌ها برای مدیریت شهرشان تصمیم بگیرند؛ بنابراین باید اجازه بدهند شورای شهر در خصوص انتخاب شهردار تهران تصمیم بگیرند. شورای شهر در خصوص عملکرد شهرداری باید به مردم پاسخگو باشد و آقای قالیباف پاسخگو نخواهند بود.

نقوی حسینی تاکید کرد: باید اجازه دهند اعضای شورای شهر که انقلابی و آشنا به کار هستند مستقر شوند و خودشان شهردار تهران را انتخاب کنند. با تکنوکرات‌ها و کسانیکه آزمونشان را در مدیریت پس داده اند و موفقیت قابل قبولی هم نداشتند نمی‌توان شهر تهران را مدیریت کرد.

او به علت دخالت قالیباف در انتخاب شهردار تهران اشاره و تصریح کرد: آقای قالیباف قبلا شهردار تهران بودند و لیستی که در شورای شهر رای آوردند منتسب به حامیان آقای قالیباف است؛ بنابراین احتمالا لازم میداند که در خصوص شهردار آینده نظر دهد. اما ایشان رییس یک قوه است و شان رییس یک قوه بالاتر از این است که در موضوع انتخاب شهردار تهران دخالت داشته باشد. آن هم در حالیکه اعضای شورای شهر باید در خصوص انتخاب شهردار تصمیم بگیرند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
0
0
در این دوره کاری انجام نشد ! بله این دوره به شماها املاک تخصیص ندادند. کاش می فهمیدیم کی جیب این به اصطلاح اصولگراها پر میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۹
0
1
اقای زاکانی بدون هیچ تجربه ایی قراراست ازطرف حدادعادل به شورای ششم ابلاع گردد که انتخاب زاکانی رااوکی کنند
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان