تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

مخالفت سازمان بازرسی با انتخاب زاکانی؟ / نامه سازمان بازرسی به شورای شهر: ضوابط انتخاب شهردار رعایت شود

سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای خطاب به مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران تاکید کرده است که انتخاب شهردار تهران باید بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه از جمله مدرک تحصیلی و سابقه مدیریت مرتبط انجام شود.

علیرضا زاکانی

رویداد۲۴در این نامه که به تازگی و پس از رای اعضای شورای شهر به علیرضا زاکانی خطاب به مهدی چمران نوشته و ارسال شده به صراحت عنوان شده است که ضوابط و مقررات مربوط به انتخاب شهرداران از جمله آیین نامه اجرایی شرایط احراز سمت شهردار مصوب ۴ دی ماه سال ۱۳۹۷ از نظر ارتباط مدرک تحصیلی و سابقه مدیریتی باید مدنظر گیرد.

در این نامه همچنین تصریح شده است که شورای شهر باید از هرگونه تصمیم گیری بر اساس فشار‌های سیاسی، امور حزبی و جناح بندی گروهی برخلاف منافع عمومی و مصالح شهروندان اجتناب کند.
بیشتر بخوانید: انتقاد شدید حمید رسایی از شهردار شدن زاکانی
شورای شهر تهران اخیرا با ۱۸ رای علیرضا زاکانی را به عنوان شهردار پایتخت انتخاب کرده است؛ این در حالی است که بر اساس تصویب نامه هیات دولت که سال ۱۳۹۷ ابلاغ شده، رشته تحصیلی زاکانی یعنی پزشکی هسته از رشته‌های مجاز برای احراز سمت شهرداری محسوب نمی‌شود. حال باید منتظر ماند و دید سرنوشت این تصمیم شورای شهر پس از نامه سازمان بازرسی چه خواهد شد.
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
0
2
هیچی نمیشه چون الکی پوششی نشده بود قول محکم گرفته بود!
نظرات شما
پیشخوان