تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

مشاوران نجومی!/ نظارت بر هزینه‌های سندیکای بیمه‌گران ایران با چه نهادی است؟ +اسناد

بخش قابل توجهی از ۸۵ میلیارد ریال درآمد حق عضویت سندیکای بیمه گران در سال گذشته در سرفصلی به نام نیروی انسانی هزینه شده است و این نهاد در سال گذشته بیش از ۲۵ میلیارد ریال حقوق و دستمزد به مشاوران خود پرداخت کرده است. این تنها بخشی از ۴۵ میلیارد ریال هزینه نیروی انسانی انجام شده در سندیکاست.

سندیکای بیمه گران

رویداد۲۴ سندیکای بیمه‌گران نهادی صنفی است که مسائل و مشکلات صنعت بیمه را بررسی و برای آن‌ها را حل ارائه می‌کند،، اما گویا جلسات و فعالیت آن چندان هم کم‌هزینه نیست.

چند سال پیش بود که یکی از اعضای سندیکا که مدیرعامل یک شرکت بیمه‌ای نیز هست، در جمع خبرنگاران، اعلام کرد که جلسات این نهاد به «دورهمی‌هایی برای صبحانه‌خوری» تبدیل شده و عملا کارکرد اصلی آن از بین رفته است. با وجود چنین نگرشی، اما نگاهی به درآمد‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های بیمه برای ادامه فعالیت این نهاد صنفی حق عضویت‌های قابل توجهی پرداخته‌اند که در سال ۱۳۹۹ به ۸۵ میلیارد ریال رسیده است؛ مبالغی که مدیران عامل شرکت‌های بیمه در قبال دست آورد‌های آن باید به صاحبان سهام خود پاسخگو باشند. از سوی دیگر نگاهی به صورت وضعیت مالی سندیکا نشان می‌دهد هزینه‌های جاری آن به طرز قابل توجهی در حال افزایش است.

در گزارشی رسمی رشد ۷۶ درصدی درآمد حق عضویت شرکت‌های بیمه از ۶۵ میلیارد ریال به ۸۵ میلیارد ریال روایت شده است. بر اساس آنچه در صورت‌های مالی سال ۱۳۹۹ سندیکای بیمه‌گران ایران آمده است، ردیف «هزینه‌های نیروی انسانی» سندیکا در سال جاری بیش از ۴۵ میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال قبل بیش از ۶۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. حق الزحمه مشاوران سندیکا نیز در سال گذشته بیش از ۶۰ درصد بیشتر از سال قبل آن بوده است که می‌تواند بسیار قابل تامل باشد.

مقایسه ستون هزینه و درآمد سندیکا نیز خالی از لطف نیست. در حالی که درآمد‌های سندیکا در سال ۹۹ نسبت به سال قبل حدود ۳۱ درصد بیشتر شده است، هزینه‌های آن حدود ۵۴ درصد رشد کرده است.

سندیکای بیمه گران ایران

درآمد شرکت های بیمه در ایران

سندیکای بیمه‌گران ایران

این نهاد، در سال ۱۳۹۹ که کشور با پاندمی کرونا به صورت تمام عیار درگیر بوده و عمده جلسات، همایش و کنفرانس‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شده است، بیش از ۵.۵ میلیارد ریال برای برگزاری سمینار‌ها و همایش‌ها هزینه کرده است. رشد ۸۹ درصدی هزینه برگزاری همایش و کنفرانس در این سال نسبت به سال قبل آن که اساسا برگزاری همایش و جلسات آنلاین در آن موضوعیت نداشت، بسیار محل سوال است.


بیشتر بخوانید: چگونه ۵ میلیون یورو در بیمه البرز گم شد/ وقتی به جای صرافی دلامیر گلد ترکیه، با یک خلافکار قرارداد بستند!


سندیکای بیمه‌گران ایران ۱۴ نفر نیروی انسانی دارد، اما هزینه‌های عمومی و اداری آن ۱۴ میلیارد ریال و معادل کل هزینه‌های کارگروه‌های تخصصی آن است!

پیش از این برخی رسانه‌ها با توجه به نزدیکی رویداد انتخابات در این نهاد صنفی از دبیرکل فعلی دعوت کردند که به صورت داوطلبانه و نوآورانه نسبت به افشای حقوق و دستمزد خود اقدام کند. به نظر می‌رسد حال که هزینه ۴۵ میلیارد ریالی نیروی انسانی در این نهاد صنفی منعکس شده است، شفاف‌سازی موضوع دریافتی‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد تا تازه واردان نیز به جغرافیای این فضا اشراف پیدا کنند.

اما در نهایت سوال اینجاست که چه سازمان یا ارگانی بر هزینه کرد منابع در نهاد‌های صنفی و تشکیلاتی نظارت می‌کند؟ در حالی که در این نهاد‌ها با وجود گردش مالی میلیاردی مسئولیت خاصی یا پاسخگویی در برابر نهادی مطرح نیست؛ و سوال پایانی اینکه در حالی که اعضای سندیکا همه از خبرگان صنعت بیمه هستند و در ساختار‌های سازمانی خود دارای نیروی انسانی متخصص و متبحرند، هزینه بیش از ۲۵ میلیارد ریال حق مشاوره توسط این نهاد چگونه و چرا پرداخت شده است؟ این مشاوران چه کسانی هستند؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
2
عامل همه مشگلات صنعت بیمه به بیمه مرکزی برمیگردد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
عامل همه مشگلات صنعت بیمه به بیمه مرکزی برمیگردد حکایت بیمه مرکزی حکایت قوه قضاییه زمان لاریجانی است در صنعت بیمه مازندرانی ها حکومت ومهره چینی میکنند اگر به آنها وصل نباشی بیچاره ای وبایت مشگل ایجاد میکنند اخیرا شوهر خواهر شمس الدین حسینی را تایید کرده اند بعنوان مدیر عامل حکمت
فساد بیمه تجارت را فرا گرفته وبازرسی کل کشور انجا مستقر شده ودر بیمه سرمد هزینه های تبلیغات وخرید ملک وغیره چراگاه بیمه مرکزی برخی از اعضا شده بیمه میهن ورشکسته را بررسی کنید چگونه صلاحیت میر عامل آن تایید شده اقای کریمی یکی از حلقه های فساد در صنعت است که پوششی کارگزاری هم دارد و.......خدا پدر ومادر شما را بیامرزد که گاهی از هزاران فساد یکی را میگویید
امینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
مثل اینکه فشار سندیکا خیلی شدید بوده که سریع خبر را از صفحه اول برداشتید
بابایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
0
0
سلام هزینه های پرسنلی سندیکا را که امروز در رویداد ۲۴ آمده بود را بررسی واز هیت ریسه سوال کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
0
0
به‌نظرم از بیمه مرکزی درخصوص تخلفات وحرکت های نامعقول سندیکا سوال کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
0
0
چرا ماجرای بیمه سرمد را که قبلامطرح کردید پیگیری نمی کنید بالاخره موضوع چه بود کی مقصر بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
0
0
چرا بیمه مرکزی و شرکت های فاسد همراه با آنها خفه شده اند.؟
چرا پاسخ نمی دهند وزارت دارایی چرا خود را به کری ولالی زده ؟
سندیکا واعضای هیت رئیسه چرا جواب نمیدهند؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان