تاریخ انتشار: ۱۱:۰۱ - ۲۳ آذر ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

علی استادهاشمی معاون نظارت بیمه مرکزی؛ مدیر غیرتخصصی در جایگاه تخصصی/ ناظری که فقط تماشاگر است!

علی استادهاشمی در حالی توسط مجید بهزادپور به عنوان معاونت نظارت شرکت بیمه مرکزی منصوب شده که هیچ تخصصی در صنعت بیمه ندارد. حالا او بدون داشتن سابقه و تخصص، قرار است بر دیگران نیز نظارت کند!

ورود به سایت بیمه مرکزی

رویداد۲۴ «علی استاد هاشمی» معاونت نظارت بیمه مرکزی را می‌توان پدیده این روز‌های صنعت بیمه کشور دانست. کسی که بدون داشتن سابقه فعالیت مفید در صنعت بیمه، اکنون همه فعالیت‌های صنعت بیمه را تحت نظر دارد و حتی مدیران در انتظار انتصاب را تایید صلاحیت می‌کند! 

پیشتر یکی از مدیران عامل صنعت بیمه در اظهارنظری انتقادی، پرسیده بود «چه کسی مدیران بیمه مرکزی را تایید صلاحیت می‌کند؟» و حالا این سوال درباره استاد هاشمی به طور جدی مطرح شده است. او که یک «حسابرس-حسابدار» است، در حالی جایگاه معاونت نظارت بیمه مرکزی را از آن خود کرده است که به دلیل ناآشنایی با مباحث تخصصی در صنعت بیمه، ممکن است از «تقلب و تخلف»‌ها در این صنعت جا بماند؛ فرایندی که کارکشته‌های این صنعت نیز نتوانسته‌اند از آن جان سالم به در ببرند، تا جایی که بیمه مرکزی به دنبال پیاده‌سازی نظام «نظارت هوشمند» رفته است.

یکی از مهمترین چالش‌های این روز‌های «استاد هاشمی» را می‌توان «حضور مدیران عامل کارمند دولت در بخش خصوصی صنعت بیمه» دانست. استاد هاشمی که از بیرون صنعت بیمه آمده و تسلطی بر این حوزه ندارد، حالا باید صلاحیت این افراد را به منظور ادامه فعالیت در بخش خصوصی رد کند و یا به دنبال راهکاری برای تعامل با آن‌ها باشد. 


بیشتر بخوانید: وضعیت آشفته صنعت بیمه در سایه سوءمدیریت بیمه مرکزی/ وقتی همه خوابیم!


به گزارش رویداد۲۴ بیمه‌گران در انتخاب شبکه فروش خود آنقدر حساس‌اند که برای دریافت پروانه کارگزاری، دست‌کم به داشتن ۵ سال سابقه مفید بیمه‌ای الزام دارند، اما برای انتخاب کسی در سطح معاون نظارت بیمه مرکزی، نه تنها مدرک تحصیلی مرتبط، بلکه تجربه فعالیت در صنعت بیمه نیز نیازی نیست! 

ضعف مجید بهزادپور در انتخاب معاونان بیمه مرکزی که پیشتر با انتصاب برخی از آن‌ها از سوی وزیر اقتصاد نمایان شده بود، اکنون در انتخاب «استاد هاشمی» نیز عیان‌تر شده است، به گونه‌ای که می‌توان او را پاشنه آشیل نهاد ناظر صنعت بیمه دانست. 

آیین‌نامه‌های پیچیده، صورت‌های مالی غیرشفاف، حیاط خلوت‌های بیمه‌گران و بیمه گزاران و نیز حضور مدیران تازه وارد بدون طی کردن مسیر‌های شغلی در شرکت‌های بیمه، مواردی نیست که تسلط به آن‌ها در کوتاه‌مدت ممکن باشد و این موارد، حضور استاد هاشمی در حلقه سست مدیران ارشد بیمه مرکزی را بیش از پیش مساله‌ساز می‌کند.

با گذشت مدت قابل توجهی از حضور استاد هاشمی در بیمه مرکزی، یکی از نکات بسیار قابل توجه درباره او این است که هیچ اظهار نظری از او در فضای بیمه‌ای کشور دیده نمی‌شود. جست‌وجوی نام استاد هاشمی در رسانه‌ها، ردپایی از او نشان نمی‌دهد و از این رو می‌توان، معاون نظارت بیمه مرکزی را از ساکت‌ترین و درحاشیه‌ترین مدیران صنعت طی ماه‌های اخیر دانست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بیمه مرکزی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
0
9
با اومدن این شش کلاسه اندک باسوادان حاکمیت هم شوت شدن و فعلا ملاک مدیر شدن داشتن تخصص و مهارت نیست
اصلی ترین معیار برای تصدی مدیریت در دوران این شش کلاسه داشتن رد مهر اندر جبین و درجه حمایت از اقلیت تندرو و گلویی پاره پاره به... و البته زبانی بله قربان گو !!!
نظرات شما
پیشخوان