تاریخ انتشار: ۲۳:۵۳ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

عامل اصلی کمبود سرم در کشور برکنار شد / پشت پرده استراحت چندماه کارخانه سرم سازی چه بود؟

چند ماه استراحت اجباری بزرگترین کارخانه سرم سازی کشور باعث شد مدیرعامل شستا را برکنار شود.
برکناری مدیر شستا
رویداد۲۴  این روز‌ها با توجه به گستردگی بیشتر از قبل ویروس کرونا، ماجرای کمبود سرم که یکی ازنیاز‌های اساسی مربوط به بیماران کرونایی است به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. این درحالی است که در کشور کارخانه سرم سازی شهید قاضی طباطبایی با ظرفیت تولید بیش از ۵۰ درصد سرم کشور را به عهده دارد چندماهی است که به حالت نیمه تعلیق و استراحت درآمده است.

کارخانه سرم سازی شهید قاضی طباطبایی که در شهر تبریز سال هاست فعالیت دارد برای هدلینگ تامین دارو شستا است. هلدینگ بزرگی که زیرنظر وزارت رفاه، کار وتعاون اجتماعی است.

اما ماجرای این استراحت چندماهه چیست؟

چندی پیش با دستور مدیرعامل شستا محمد رضوانی فر این کارخانه به حالت استراحت یا اورهال درآمد. با گذشت مدتی از این اتفاق و همچنین کمبود سرم درکشور که تبدیل به یک معضل شده بود محمد شریعتمداری وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی دستوری اعلام کرد مبنی بر اینکه کارخانه سرم سازی شهید قاضی طباطبایی فعالیت خود را آغاز کند. اما این دستور وزیر با این رویکرد که پایان کار دولت دوازدهم است به حیطه عمل نرسید.

با توجه به حساسیت ماجرا وزیرکار دستور ویژه‌ای برای جلسه با مدیرعامل شستا صادر کرد که این اتفاق رخ نداد. از این رو در طی جسله‌ای با هیئت مدیره هلدینگ شستا رضوانی فر برکنار و با حکم محمد شریعتمداری، سید ضیاءالدین شجایی برهان به سرپرستی این هلدینگ را برعهده گرفت.

به گفته یک منبع آگاه عامل اصلی برکناری رضوانی فر موضوع سرم و همچنین اتفاقات عجیب در تامین سیمان مردم، افزایش ناگهانی این محصول و همچنین کاهش سیمان در بازار بود.
منبع: رکنا
برچسب ها: شستا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان