تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
عباس زاده مشکینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات:

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری تخصص ندارد/ زارع‌پور باید ۲ سال این وزارت‌خانه را اتوپایلوت اداره کند

یک ماینده مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: آقای زارع پور عزیز برخی از دوستان شنیدند با حضور در جمع موافقان طرح صیانت از فضای مجازی گفتید موافق هستید و با حضور در جمع مخالفان هم گفتید مخالفید، خواهش می‌کنم پشت این تریبون به طور شفاف سینه خود را جلو بدهید و رو راست بگوید موافق هستید و یا مخالف.

وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری تخصص ندارد/ زارع‌پور باید ۲ سال این وزارت‌خانه را اتوپایلوت اداره کند

رویداد۲۴ محمودعباس زاده مشکینی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۳۱ مرداد) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قبل از ورود به نقد و یا مخالفت با گزینه پیشنهادی برای وزارت ارتباطات مطلبی را که در محضر جناب آقای دکتر مخبر هستیم می‌گویم، جناب آقای مخبر از منظر مدیریت سیاسی کابینه باید کارآمدی داشته باشد و مظهر و تجلی وحدت ملی و انسجام اجتماعی باشد، من تاسوعا و عاشورای حسینی سفری کردم به حوزه انتخابیه‌ام مشکین‌شهر مردم در در آذربایجان حداقل انتظار داشتند سه وزیر در کابینه داشته باشند این پیام همشهریان ما را از شمال غرب به رئیس‌جمهور برسانید.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دوستان عزیز پیامبر اکرم صلوات الله علیه می‌فرماید اگر در یک جامعه‌ای کارگزاری را انتخاب کنید که شایسته‌تر از آن در جمع باقی مانده وجود داشته باشد این خیانت به رسول خدا و جمیع مسلمین است، در جای دیگری داریم آن قوم خوشبخت نمی‌شود و به سعادت نمی‌رسد مگر جستجو کند رضایت مردم را ما امروز روی چه بحث می‌کنیم؟ موضوع چیست؟ چند نفر به عنوان موافق و مخالف ثبت نام کردند؛ اینکه به ما چه می‌رسد همه این‌ها را بگذاریم کنار مانند یک جراح که در اتاق جراحی یک پارچه روی مریض می‌کشد و فقط موضع جراحی را باز می‌کند امروز بررسی کنیم موضع ما چیست؟ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کجاست؟ جایگاه این وزارتخانه در دولت و مدیریت کشور و توسعه آینده چیست؟

وی تاکید کرد: این وزارتخانه وزارت زیربنایی است شوخی نیست یک شاهراهی را آغاز می‌کند که تمامی وزارتخانه‌ها باید از آن مسیر عبور و جستجو کنند و برنامه‌های خودشان را بر آن سوار کنند، از آموزش و پرورش آموزش و آموزش آغاز و به آموزش عالی، بهداشت و درمان، اقتصاد می‌رسد؛ در همه چیز باید برای همه وزارتخانه‌ها به صورت عام و برای این وزارتخانه به صورت اخص از نیرویی استفاده کنیم که دو عنصر داشته باشد یکی خواستن و دیگری توانستن، ما در مولفه خواستن و انگیزه وزیر محترم پیشنهادی شکی نداریم و سنجه‌ای هم نداریم، اما برای عنصر توانستن ما سنجه داریم، توانستن یعنی نیروی پیشنهادی باید یک تعصب داشته باشد.


بیشتر بخوانید: لحظه به لحظه با دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم در مجلس


این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: من باید اعلام کنم وزیر محترم پیشنهادی جناب آقای زارع‌پور در حوزه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تخصص ندارد، ایشان تحصیلکرده کامپیوتر یا «آی‌تی» هستند در حالی که موضوع ماموریت این وزارتخانه‌ها «آی سی تی» است، فناوری اطلاعات یک بخشی از آن است اصل آن فناوری ارتباطی است و بیش از ۹۵ درصد از وظایف آن زیرساختی است و ظاهرا ما هم توجه نمی‌کنیم فرق این دو را، مثل مهندسی پزشکی و پزشکی است، یعنی یک پزشک عمومی ممکن است از دستگاه «سی تی اسکن» استفاده کند، اما یک پزشک متخصص نمی‌تواند بسازد و نمی‌تواند تعمیر کند این دو موضع متفاوت است.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی برای تصدی یک روز سابقه کار در این وزارتخانه را ندارد، وزارتخانه‌ای که یکصد هزار کارمند متخصص و کارشناس دارد، وزارتخانه‌ای که خودش دارای چند اپراتور است بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد دارد. متصدی این وزارتخانه باید متخصص میان‌رشته‌ای باشد این یک امر کاملا بدیهی است وزیر پیشنهادی محترم یک روز سابقه مدیریت اجرایی در وزارت مذکور ندارد. اصولا ایشان باید دو سال وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات را اتوپایلوت اداره کند تا سوار بر کار شود.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: وزیر محترم پیشنهادی ارتباطات و فناوری مورد بعدی شفافیت است جناب آقای زارع پور عزیز برخی از دوستان شنیدند با حضور در جمع موافقان طرح صیانت از فضای مجازی گفتید موافق هستید و با حضور در جمع مخالفان هم گفتید مخالفید، خواهش می‌کنم پشت این تریبون به طور شفاف سینه خود را جلو بدهید و رو راست بگوید موافق هستید و یا مخالف.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان