تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

واکسینه‌‌شدگان هشت برابر کمتر به کرونا مبتلا می‌شوند

رادیو فرانسه، نوشت: بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده در فرانسه، احتمال ابتلای یک فرد واکسینه‌شده به بیماری کووید ۱٩ هشت برابر کمتر از احتمال ابتلای افرادی است که واکسن کرونا را هنوز دریافت نکرده اند.

روند واکسیناسیون کرونا در ایران

رویداد۲۴ آخرین تحقیقاتی که توسط مدیریت کل بهداشت فرانسه منتشر شد، مؤثر بودن واکسیناسیون را برای مقابله با همه گیری کووید ۱٩ به روشنی نشان می‌دهد. این در حالی است که هنوز در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی، مخالفت‌های خرافه‌آمیز علیه واکسیناسیون کرونا دیده می‌شود.

این رسانه فرانسوی افزود: تحقیقاتی که طی ماه اوت (مردادماه)  انجام گرفته نشان می‌دهد که احتمال ابتلای یک فرد واکسینه‌شده به بیماری کووید- ۱٩ هشت برابر کمتر از احتمال ابتلای کسانی است که واکسن نزده‌اند.  همچنین احتمال بستری شدن افراد واکسینه شده در بخش مراقبت‌های ویژه، در مقایسه با افراد واکسینه‌نشده، یازده برابر کمتر است.

رادیو فرانسه در ادامه تصریح کرد: دولت فرانسه امیدوار است که تا پایان ماه جاری، واکسیناسیون ۵٠ میلیون نفر را به پایان برساند. جمعیت کل فرانسه نزدیک به ۶٨ میلیون نفر است.


بیشتر بخوانید: انتشار آمارهای ابتلا و فوت پس از واکسیناسیون پر از خطاست


به گزارش این رسانه فرانسوی، در این شرایط، جنبش "ضد واکسن" در فرانسه همچنان تلاش می‌کند با برگزاری تظاهرات افکار عمومی را به خود جلب نماید. شعارهایی از قبیل "جسم من به خودم تعلق دارد"، "ما کرگدن نیستیم، انسانیم"، و یا "به بچه‌های من دست نزن" در جریان این تجمعات دیده می‌شود؛ چرا که دولت از احتمال واکسن زدن به کودکان زیر دوازده سال سخن گفته است.

این درحالی است که ژان میشل بلانکه وزیر آموزش و پرورش فرانسه اعلام کرده واکسیناسیون کرونا برای کودکان درحال حاضر در دستور کار دولت نیست اما نوجوانان ۱۲ تا ۱۷ ساله می توانند واکسن کرونا را دریافت کنند و درحال حاضر دستکم ۵۵ درصد آن ها دز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

از آغاز بحران شیوع کرونا تا کنون، فرانسه با بیش از ۶ میلیون و ۶۰۲ هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ و بیش از ۱۱۳ هزار نفر جان باخته ناشی از آن در جایگاه پنجم جهان و رتبه دوم اروپا قرار دارد.  

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان