تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۱ شهريور ۱۴۰۰

بیت‌کوین بخریم یا طلا؟

جان پاولسون، میلیاردر آمریکایی که در سال ۲۰۰۸ حباب مسکن را پیش‌بینی کرده بود در مصاحبه با بلومبرگ گفت: بیت‌کوین حبابی است که در نهایت بی‌ارزش خواهد شد.

بیت‌کوین بخریم یا طلا؟

رویداد۲۴ جان پاولسون، میلیاردر آمریکایی که در سال ۲۰۰۸ حباب مسکن را پیش‌بینی کرده بود در مصاحبه با بلومبرگ گفت: بیت‌کوین حبابی است که در نهایت بی‌ارزش خواهد شد.

این میلیاردر طلا را به عنوان یک دارایی با ارزش افزوده برای ذخیره ارزش مناسب‌تر می‌داند و می‌گوید: من به هیچ کس توصیه نمی‌کنم در رمزارزها سرمایه‌گذاری کند. پاولسون پیش‌بینی کرده که نرخ تورم به دلیل افزایش عرضه نقدی از سطح مورد انتظار بالاتر می‌رود و این فرصتی برای رشد طلا ایجاد می‌کند.

اما با وجود افزایش سطح تورم در سال گذشته بیت‌کوین عملکرد بهتری نسبت به طلا داشته و اظهارات پالسون با انتقادات زیادی از طرف طرفداران بازار رمزارزها همراه شد. طلا در سال ۲۰۲۰ به بالاتری نرخ خود یعنی ۲۰۶۳ دلار آمریکا رسید اما از این سطح ریزش کرد و در حال حاضر در محدوده ۱۸۱۲ دلار معامله می‌شود.


بیشتر بخوانید: منتظر رکوردشکنی قیمت طلا باشیم؟


بیت‌کوین هم در ماه می از سقف قیمتی خود سقوط کرد و تا محدوده ۲۷ هزار دلار ریزش داشت اما در یک ماه گذشته معاملات این ارز دوباره قدرت گرفت و بیت‌کوین دوباره روندی صعودی پیدا کرد و در حال حاضر در محدوده ۴۷ هزار دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی پاولسون از سقوط اوراق قرضه وام مسکن ۲۰ میلیارد دلار برای او و سرمایه‌گذاران درآمد به همراه آورد و از همان زمان نظر او در مورد بازارها و سرمایه‌گذاری بسیار مورد توجه بوده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان