تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
آصفری در گفتگو با رویداد‌۲۴؛

واردات چند میلیون دز واکسن کرونا ذوق‌زدگی ندارد/ با این نوع مدیریت آمار کشته‌ها بیشتر خواهد شد

نماینده اصولگرای مجلس می‌گوید انتشار خبر واردات پنج میلیون دُز واکسن کرونا به کشور ذوق‌زدگی ندارد، چون متاسفانه کار به کندی پیش می‌رود ودر صورت ادامه این سرعت حلزونی آمار کشته شدگان افزایش پیدا می‌کند.

واردات واکسن کرونا

رویداد۲۴ محمد آیتی: با گذشت بیش از یک و نیم سال از شیوع ویروس کرونا در کشور و جهان، هر روز شاهد اخباری هستیم که نشان از این می‌دهد کسب و کار‌ها با چالش جدی در درآمدزایی روبرو شدند و بسیاری از آن‌ها در این ماه‌ها راه تعدیل نیرو و یا حتی تعطیلی کار را در پیش گرفتند.

از طرفی، با وجود اینکه برخی کشور‌ها ماه‌ها پیش، طرح واکسیناسیون جامعه خود را عملی کردند و تا حدودی زندگی را به دوران پیش از کرونا برگرداندند، اما ایران چه در بحث واردات واکسن و چه در حوزه تولید واکسن همچنان کارش به کندی پیش می‌رود.

این روند، نه تنها میزان مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا را بالا برده که همچنان کسب و کار‌ها در بن‌بست قرار گرفتند و قاطعانه باید گفت تنها راه چاره، سرعت در واکسیناسیون جامعه است تا تصمیماتی مثل، تعطیلی بازار، بستن جاده‌ها و منع رفت و آمد‌های شهری که تنها نقش مُسکن و کوتاه مدت دارند.


بیشتر بخوانید: کلاه گشاد روسیه بر سر ایران/ واکسن‌هایی که به جای توزیع در ایران به مسکو ارسال شدند!


اما در ایران شاهد هستیم که روند واردات واکسن کرونا و همچنین واکسیناسیون کرونا با کندی پیش می‌رود و همچنان آمار قربانیان ناشی از ابتلا به کرونا روزانه بیش از پانصد نفر گزارش شده است. دولت جدید در ایران نیز سرکار آمده است اما همچنان همان روند گذشته در زمینه واکسیناسیون ادامه دارد و وعده‌های دولت پیشین تکرار می‌شود. چرا شاهد اقدام فوری از سوی دولت و نهادهای زیربط برای مقابله با ویروس کرونا در کشور و بازگشت مردم به زندگی عادی انجام نمی‌شود.

دولت برای واکسیناسیون کرونا اقدام جدی کند

محمدحسن آصفری نماینده اراک در مجلس یازدهم معتقد است: واکسیناسیون مردم باید برای دولت در اولویت نخست باشد و سرعت در این بخش را بالا ببرد.

وی به رویداد۲۴ گفت: اینکه خبر می‌رسد پنج میلیون دُز واکسن وارد کشور شده است، جای ذوق‌زدگی ندارد، چون وضعیت واکسیناسیون جامعه بسیار ضعیف است و متاسفانه کار به کندی پیش می‌رود. این سرعت حلزونی در خصوص واکسینه کردن مردم در برابر کرونا حقیقتاً جای نگرانی دارد.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس یازدهم تصریح کرد: انتظار ما، اقدام جدی و عملی دولت برای واکسیناسیون و ایجاد رضایت در جامعه است. از این‌ رو هر فرد یا ارگانی که می‌توانند به تحقق این خواسته کمک کنند باید راه را برایشان باز کرد تا پای کار بیایند.

آصفری با اشاره به اینکه اکثر کسب و کار‌ها یک سال و نیم است درآمدشان تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده و حتی برخی با ضرر‌های جدی هم مواجه شدند، گفت: دولت باید سیاست‌های تشویقی را در قبال صاحبان کسب و کار‌ها در پیش بگیرد. معافیت از پرداخت برخی مالیات‌ها و کمک در پرداخت بیمه کارگران از جمله این سیاست‌ها باید باشد. از آنجایی که دولت در توانش نیست کمک بلاعوض به صنوف مختلف کند، حداقل انتظار داریم تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای را در اختیار این افراد بگذارند.

آصفری در پایان خاطرنشان کرد: اگر واکسیناسیون جامعه با شدت دنبال شود خیلی از این بحران‌ها و دغدغه‌ها حل می‌شود. ما جداً از طرح واکسیناسیون مردم ایران گلایه داریم و توقع سرعت بخشیدن به این بخش، مطالبه همگان است. این واکسن‌هایی که امروز به کشور وارد می‌شود بیشتر از سمت جمعیت هلال احمر است و بخش زیادی از آن اهدایی است. یعنی هنوز بعد از ماه‌ها خیلی کار جدی برای تامین و واردات واکسن توسط دولت صورت نگرفته است. با این روند جلو برویم، همچنان با آمار وحشتناک فوتی‌ها مواجه خواهیم بود. از این‌رو از دولت می‌خواهم که در این برهه تاریخی، فکر سلامت مردم باشند و این موضوع را دغدغه اصلی خود کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
0
0
عزیزم چرا قبلا زبون نداشتی
اون موقع که برای یک هواپیمای ،،،،،،،،
ذوق می‌کردند، خواب بودی ،
عزیزم لجت گرفته مردم آرامش را پیدا کردن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان