تاریخ انتشار: ۱۱:۵۸ - ۲۱ شهريور ۱۴۰۰

اقدامات عجیب مددی در استقلال/ آبی ها بازنده فصل انتصابات!

باشگاهی که پست‌های بی‌سابقه‌ای مثل «کمک سرپرست» یا «مدیر اماکن ورزشی» را در خودش جای داده است. با این روند رفته رفته تعداد مدیران باشگاه استقلال از تعداد بازیکنان تیم هم بیشتر خواهد شد.

احمد مددی

رویداد۲۴  در ادامه تصمیم‌های بحث‌برانگیز احمد مددی، باشگاه استقلال تصمیم گرفته برای فصل جدید یک «معاون ورزشی» داشته باشد اما فردی که او برای این سمت انتخاب کرده، کوچک‌ترین تجربه‌ای در زمینه مدیریت ندارد.

مهدی پاشازاده حالا به باشگاه محبوبش برگشته اما کاملا بعید است که این بازگشت، هیچ هواداری را خوشحال کند. هنوز خیلی از طرفداران استقلال، در انتظار کامل‌تر شدن فهرست خرید تیم‌شان هستند اما آقای مدیر به جای جذب مهره‌های جدید، همچنان در حال انتصاب افراد مختلف در کادر مدیریتی باشگاه است. آن هم در پست‌هایی که بعید به‌نظر می‌رسد خروجی خاصی برای استقلال داشته باشند.
با وجود معرفی معاون ورزشی جدید، هنوز هیچ شرح وظایفی برای این پست در باشگاه استقلال تعریف نشده است.

اساسا چنین انتخاب‌هایی بیشتر فرمالیته به‌نظر می‌رسند و تنها به نیت پست دادن به افراد مختلف صورت می‌گیرند. نخستین نفری که این نوع سمت‌ها را در استقلال داشت، امیر قلعه‌نویی بود که برای مدتی رئیس سازمان فوتبال باشگاه شد. قلعه‌نویی حتی قبل از اینکه بداند باید در این پست چه کارهایی انجام بدهد، به‌عنوان سرمربی به استقلال برگشت.


بیشتر بخوانید: تغییرات عجیب در استقلال؛ آجرلو مدیرعامل و نکونام سرمربی؟


پست مدیر یا معاون ورزشی در فوتبال اروپا، مسئولیت‌های بسیار مهمی دارد. مدیر ورزشی معمولا سیاستگذار اصلی تیم در فصل نقل و انتقالات به شمار می‌رود و روی تک‌تک قراردادهای باشگاه نظارت می‌کند. با این حال بعید به‌نظر می‌رسد پاشازاده از چنین قدرتی در استقلال برخوردار باشد. حتی اگر چنین اختیاری وجود داشت، باز یک نفر مثل او نمی‌توانست به باشگاه کمک کند. فراموش نکنیم که این انتصاب در باشگاهی صورت گرفته که در آن، سرمربی بعد از هر برد شخصا به مهره‌های تیمش پاداش می‌دهد.

مهدی پاشا، فوتبالیست خوبی بود و با تکیه به رزومه دوران فوتبالش، شانس مربیگری را هم به‌دست آورد. دورانی که برای او به یک مشت نتیجه زیرمتوسط در رده‌های پایین فوتبال ایران گره خورد. تجربه‌های کوتاه لیگ برتری پاشازاده هم، سرشار از سقوط و ناکامی بودند. کسی که آخرین بار در پاس همدان و چوکای تالش مربی بوده، در قامت یک «مدیر» هیچ‌چیز برای اضافه کردن به باشگاهی مثل استقلال ندارد. باشگاهی که مدیرانش با عطشی سیری‌ناپذیر صندلی‌ها را به حراج می‌گذارند.

باشگاهی که پست‌های بی‌سابقه‌ای مثل «کمک سرپرست» یا «مدیر اماکن ورزشی» را در خودش جای داده است. با این روند رفته رفته تعداد مدیران باشگاه استقلال از تعداد بازیکنان تیم هم بیشتر خواهد شد.

هنوز معلوم نیست که مددی چند روز دیگر در باشگاه استقلال دوام می‌آورد. همین حالا هم زمزمه‌های زیادی در مورد پایان ماموریت او در باشگاه و انتخاب یک مدیر جدید به گوش می‌رسد. شاید بهتر باشد او به جای انتصاب افراد مختلف در جایگاه‌های ساختگی، کمی روی ترمیم تیم تمرکز کند. چرا که این سخاوت او در انتخاب معاونان جدید، در نهایت به سود باشگاه نخواهد بود. استقلالی‌ها شاید خودشان را برنده فصل نقل و انتقالات بدانند اما با این روند به کارگیری افراد در پست‌های مدیریتی، بدون تردید بازنده فصل انتصابات هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: احمد مددی ، استقلال
نظرات شما
پیشخوان