تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۲۲ شهريور ۱۴۰۰

وزیر بهداشت: با افزایش تولید داخلی نیازی به واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت

وزیر بهداشت گفت: بهترین واکسن کرونا را در کشور تولید خواهیم کرد و با افزایش تولید و صنعتی کردن تولیدها در آینده دیگر نیازی به واردات واکسن کرونا نخواهیم داشت.

واردات واکسن کرونا

رویداد۲۴ بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در مراسم آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن ایرانی فخرا با حضور امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اظهار داشت: درود می‌فرستیم به روان پاک امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافعان حرم، شهدای مدافع سلامت و شهید دکتر فخری‌زاده که جای ایشان امروز خالی بوده و حتما روح بلندشان در این مراسم حاکم است، از سردار آشتیانی وزیر محترم دفاع، همه دوستانی که در این مراسم شرکت کردند و همچنین از دانشمندان وزارت دفاع که انصافا در همه عرصه ها موفق بودند، تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: به لطف خدا با مجموعه فعالیت‌هایی که در کشور انجام شده برای آینده هیچگونه نگرانی نداریم، امروزه ما در 5 مرکز تولید واکسن را با انواع پلتفرم‌های موجود در دنیا داریم که این موضوع، امنیتی را برای آینده کشور ایجاد می کند.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه ویروس کرونا در یک سال و نیم گذشته خانواده‌های بسیاری را در کشور ما داغدار کرد، اما همزمان دانشمندان به‌ویژه دکتر فخری‌زاده احساس وظیفه کردند و در این عرصه وارد شدند و با تلاش‌های شبانه‌روزی، امروز این موفقیت حاصل شد، بیان کرد: ان‌شاءالله با تولیداتی که خواهند داشت برای آینده کشور موثر خواهند بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سلامت مردم برای ما بسیار اهمیت دارد، گفت:  در مسئله کرونا، سلامت مردم، عمدتاً با واکسیناسیون محقق خواهد شد، در تمام مطالعاتی که در دنیا و در کشور خودمان انجام شده، ثابت شده که واکسیناسیون تنها راه حل مبارزه با ویروس‌ها است.


بیشتربخوانید: نتیجه آخرین مطالعات درباره واکسن کرونا/ موثرترین واکسن کدام است؟


واکسیناسیون در کشور به سرعت در حال انجام است

عین‌اللهی عنوان کرد: در برهه‌ای به دلیل ضرورتی که در تسریع واکسیناسیون مردم وجود داشت مجبور به واردات واکسن شدیم و امروزه با واردات زیادی که انجام دادیم، واکسیناسیون در کشور به سرعت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه به واکسن‌های داخلی خود اطمینان داریم، اظهار کرد: همه شاهد بودیم که مقام معظم رهبری از واکسن ایرانی استفاده کردند که این برای ما یک افتخار بسیار بزرگ است؛ بنابراین با اطمینانی که مقام معظم رهبری به وزارت بهداشت و مجموعه دانشمندان ایرانی دارند با افتخار اعلام می‌کنیم که بهترین واکسن را در کشور تولید خواهیم کرد و با افزایش تولید و صنعتی کردن تولیدها در آینده دیگر نیازی به واردات واکسن نخواهیم داشت.

وزیر بهداشت ادامه داد: تولیدات داخلی ما در مراکز انستیتو پاستور، رازی، سیناژن، برکت و واکسن فخرا این اطمینان را به ما می‌دهد که ان‌شاءالله در آینده واکسیناسیون را با واکسن داخلی انجام دهیم. امروز این اطمینان را می دهم که واکسن فخرا یکی از واکسن‌های بسیار خوب و باکیفیت بالا است؛ از عزیزانمان در معاونت غذا و دارو تشکر می‌کنم که با دلسوزی خیلی ویژه به صورت شبانه‌روزی همگام با مراکز تولید واکسن، زحمت کشیده و کنترل کیفی می‌کنند.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان