تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۶ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اگر خدشه‌ای به طرح اقدام راهبردی وارد شود مجلس واکنش شدید خواهد داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هیچ کس نمی تواند از قانون اقدام راهبردی مجلس تخطی کند و اگر بخواهد خدشه ای به طرح اقدام راهبردی وارد شود قطعا زیر سوال خواهد رفت و مجلس واکنش شدید نشان خواهد داد.

مذاکرات احیای برجام در وین

رویداد۲۴ شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در رابطه با "توافق صورت گرفته بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی" گفت: طرح اقدام راهبردی یک قانون مصوب شده توسط مجلس است و آژانس انرژی اتمی نمی تواند از این قانون تخطی کند. این طرح طی انتظارات مردم، از دولت و حاکمیت به تصویب رسیده است و با برنامه و طبق چهارچوب به سازمان ملل و آژانس اعلام شد که جمهوری اسلامی چنین طرحی دارد و بناست در قالب آن فعالیت کند.

او در ادامه گفت: هیچ کس نمی تواند از قانون اقدام راهبردی مجلس تخطی کند و اگر بخواهد خدشه ای به طرح اقدام راهبردی وارد شود قطعا زیر سوال خواهد رفت و مجلس واکنش شدید نشان خواهد داد، کسی نمی تواند و نباید خارج از طرح اقدام راهبردی کوچکترین اقدامی انجام دهد و اگر قرار باشد خلاف این طرح طبق نگاه حاکمیت تغییری ایجاد شود، حتما باید از طریق مجلس شورای اسلامی صورت بگیرد. آقای اسلامی نمی تواند قانون را تغییر دهد و یا آن را دور بزند و خارج از اقدام راهبردی توافقی انجام بدهد.

شهریار حیدری بیان کرد: این طرح در راستای احقاق حقوق ملت ایران و تغییر برای لغو تحریم ها است طبق فرموده رهبری اول و آخر فلسفه برجام این است که تحریم ها لغو شود این کل فلسفه برجام و مذاکرات برجامی است. طرح اقدام راهبردی در چارچوب نظرات حضرت آقا، حاکمیت و مردم تهیه شده و چارچوب دارد.


بیشتر بخوانید: اسلامی: برنامه هسته‌ای ایران نباید متهم به پنهان کاری شود


اساسا شرایطی را برای سازمان اتمی مشخص کردیم که در یکی از بندها گفته شده اگر تخطی صورت بگیرد حتما این تخلف و تخطی به مراجع قضایی اعلام می شود و آقای اسلامی اگر خلاف آن چارچوب، طرح و برنامه قانون اقدام راهبردی عملی انجام دهد حتما از سوی مجلس شورای اسلامی واکنش شدید به دنبال دارد و طبق بند ۹ اقدام راهبردی به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.

بنابراین باید فقط و فقط در چهارچوب قانون اقدام راهبردی صحبت و توافق و مذاکره انجام شود، اگر خارج از آن اقدامی انجام شود منتظر پیامد و عواقب آن باشند و پیامدش هم اول برای خود رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان لحاظ خواهد شد. 

نماینده مردم قصر شیرین اظهار کرد: جمهوری اسلامی هیچگاه خارج از چهارچوب آژانس کاری انجام نداده است و مسائل هسته ای کشور همواره در چهارچوب آژانس است. سازمان انرژی اتمی در همان ۹ بند اقدام راهبردی باید کار کند و یکی از بندها این است که به هیچ وجه دوربین ها در اختیار آژانس قرار نمی گیرد ولی ضبط می شود. زمانی این فیلم ها را در اختیارشان قرار می دهیم که همه تحریم ها را لغو کنند و ما به برجام برگردیم. وقتی که برجام به نتیجه نمی رسد هیچ دلیلی ندارد که ایران تحت نظر آژانس بماند و همه برنامه های کشور در اختیار آنها باشد.

او افزود: قانون اقدام راهبردی صرفا و صرفا در چارچوب قوانین و مقررات ظرفیت های بین المللی است. سازمان انرژی اتمی باید به چارچوب قانون و مر قانون توجه کند و بند بند قانون اقدام راهبردی را اجرایی کند. تا زمانی که تحریم ها رفع نشود بازرس های آژانس اتمی حق بازدید ندارند. اگر خلافی غیر از اقدام راهبردی انجام دهند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

منبع: برنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: شهریار حیدری ، برجام
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
نادر
|
Turkey
|
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
0
2
اگه خدشه وارد بشه واکنش نشون میدن ولی اگر در کل نادیده گرفته بشه مشکلی نیست!!!!
نظرات شما
پیشخوان