تاریخ انتشار: ۰۹:۵۶ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۰

آخرین تصمیم درباره بازگشایی مدارس؛ بازگشایی حضوری از آبان

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: برنامه‌ای برای بازگشایی حضوری مدارس در شهرهای بزرگ، مراکز استان‌ها و مدارس پرتراکم در مهر نداشتیم و برنامه واکسیناسیون دانش‌آموزان در این روند تاثیری ندارد. ضمن آنکه تزریق واکسن و ایجاد ایمنی در دانش‌آموزان نیز چند هفته طول می‌کشد.

زمان جديد بازگشايي مدارس

رویداد۲۴ محمد محسن‌بیگی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: واکسیناسیون دانش‌آموزان از ۲۸ شهریور در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفته است و طی هماهنگی صورت‌گرفته، مقرر شد واکسیناسیون از مقاطع سنی بالاتر یعنی از پایه دوازدهم آغاز شود و به تدریج به سایر مقاطع تحصیلی تسری یابد.

وی افزود: البته دانش‌آموزان استثنایی نیز جزو همین گروه و در اولویت اول خواهند بود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با واکسیناسیون معلمان و پس از آن واکسیناسیون دانش‌آموزان، زمینه خوبی برای بازگشایی مدارس فراهم خواهد شد، ادامه داد: واکسیناسیون عمومی به ویژه در این دو گروه از حجم نگرانی خانواده‌ها برای حضور فرزندشان در مدرسه می‌کاهد.


بیشتربخوانید: مقایسه آموزش مجازی و حضوری؛ کدام بهتر است؟


محسن‌بیگی در پاسخ به اینکه آیا با شروع واکسیناسیون، زمان حضور دانش‌آموزان در مدارس در مناطق مختلف تغییر خواهد کرد، گفت: خیر. جدا از بحث واکسیناسیون دانش‌آموزان، قرار بود بر اساس دستورالعمل ابلاغی برای بازگشایی مدارس، آموزش در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها به صورت غیرحضوری شروع شود. بنابراین بنایی برای بازگشایی حضوری مدارس در شهرهای بزرگ، مراکز استان‌ها و مدارس پرتراکم در مهر نداشتیم و برنامه واکسیناسیون دانش‌آموزان تاثیری در این روند ندارد. ضمن آنکه تزریق واکسن و ایجاد ایمنی در دانش‌آموزان نیز چند هفته طول می‌کشد.

وی ادامه داد: اما طبق دستورالعمل ابلاغی، بازگشایی مدارس به صورت حضوری در روستاها، مناطق عشایری با کمتر از ۵۰ دانش‌آموز از مهر امکان‌پذیر است و عملیاتی می‌شود.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در مهر واکسیناسیون انجام و نسبت به بازگشایی تدریجی مدارس از اوایل یا اواسط آبان اقدام می شود بیان کرد: ذکر این توصیه ضروری است که حتی در صورت واکسیناسیون رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی خواهد بود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان