تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰

روایتی تلخ از وضعیت اقتصادی دانش‌آموزان آبادانی

شهناز علیپور مدیر مدرسه شهید خزاعل روستای تنگه درباره وضعیت بد اقتصادی بسیاری از دانش‌آموزان آبادانی گفت: امسال دانش آموزانم حتی توان مالی پرداخت ۵ هزار تومان هزینه چاپ کارنامه‌شان را هم نداشتند.

دانش آموزان

رویداد۲۴ ایلنا از قول برخی مدیران مدارس از وضعیت وخیم اقتصادی بسیاری از دانش‌آموزان آبادان و خرمشهر خبر داد و نوشت: بسیاری از دانش‌آموزان توان مالی پرداخت ۵ هزار تومان هزینه چاپ کارنامه‌ را ندارند، تنها تماس گرفتند که قبول شده‌اند یا خیر.

در بخشی از این گزارش آمده:

مدیر مدرسه شهید خزاعل روستای تنگه 3 آبادان:

* امسال دانش آموزانم حتی توان مالی پرداخت 5 هزار تومان هزینه چاپ کارنامه‌شان را هم نداشتند. این دانش آموزان تنها تماس می‌گرفتند که قبول شده اند یا خیر و وقتی از آنها می خواستم که به مدرسه مراجعه کنند و کارنامه‌شان را بگیرند در جواب می گفتند خانم پول گرفتن کارنامه نداریم.

*بسیاری از دانش آموز ما کفش ندارد و در باران و سرما با دمپایی به مدرسه می آیند. اکثر اهالی این روستا فقیرند و از 153 دانش آموزش 80 نفرشان نیازمندند.

*سرپرست خانوارهای آن بیکارند که برای کمک هزینه تحصیلی فرزندان شان از نهاد‌های مختلف‌ کمک می گیریم. اما به دلیل حجم نیازمندی ها این کمک ها جوابگوی نیاز مردم نیست.

* بیشتر اهالی روستا کارگر فصلی‌اند و هنگام برداشت خرما کار می‌کنند و مابقی سال بیکارند و وقتی برای کمک به خانه‌های شان می روم از وضع زندگی شان معلوم است در تنگنای مالی قرار دارند. گاهی مادران این دانش آموزان به مدرسه برای گرفتن مقداری چای و قند به من مراجعه می کنند. پارسال هزینه کتاب 65 دانش آموزان را خودم پرداختم که 10 نفر آنها یتیم و خانواده بقیه هم به لحاظ مالی فقیر بودند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان