تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰

شوک بزرگ به بازار بورس!

بازار بورس هفته ای کاهشی را پشت سر گذاشت به طوری که شاخص کل بورس شاخص ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد را هم از دست داد و به کانال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد عقبگرد کرد.

دلیل ریزش بورس

رویداد۲۴ بررسی معاملات بازار بورس در هفته جاری نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات با ۱۹ درصد کاهش نسبت به هفته قبل از ۱۸۰ هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال به ۳۰۸ هزار و ۲۹۹ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین حجم کل معاملات این بازار در هفته گذشته ۵۰ هزار و ۷۱۱ میلیون سهم بود که با ۲۹.۲ درصد تا ۳۵ هزار و ۸۸۲ میلیون سهم در هفته جاری کاهش یافته است.

    همه بازارها قرمز پوش شدند

    ۵ بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار بدهی، بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در هفته جاری روندی نزولی داشتند به طوری که ارزش معاملات در بازار اول سهام با ۲ درصد کاهش از ۱۱۰ هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۰۸ هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

    همچنین ارزش معاملات در بازار دوم سهام که کاهشی ۲۷ درصدی را تجربه کرده است از ۱۷۷ هزار و ۹۱۳ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۲۹ هزار و ۹۷۴ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.


    بیشتر بخوانید: تاثیر رفتار‌های هیجانی سهامداران بر بازار سرمایه


    ارزش معاملات در بازار بدهی که در هفته گذشته ۶ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال بود به هزار و ۵۱۴ میلیارد  ریال در هفته جاری رسید که کاهشی ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد. این روند کاهشی در بازارهای مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله نیز وجود داشت به طوری که ارزش معاملات در بازار مشتقه با یک درصد کاهش از ۲۳۱ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۲۲۸ هزار میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

    همچنین ارزش معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله که هفته گذشته ۸۴ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال بود با کاهشی ۱۹.۶۴ درصدی به ۶۸ هزار و ۹ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

    عقب گرد شاخص کل به کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید

    شاخص کل بورس با ۶.۸۴ درصد کاهش از ۱ میلیون و ۴۸۸ هزار واحد در هفته گذشته به یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد در هفته جاری رسید که حاکی از ۱۰۱ هزار و ۸۱۰ واحد کاهش است.

    همچنین شاخص کل با معیار هم وزن با ۷.۷۶ درصد کاهش از ۴۵۰ هزار و ۶۶۶ واحد در هفته گذشته تا رقم ۴۱۵ هزار و ۴۹۵ واحد در هفته جاری نزول کرد که کاهشی ۳۴ هزار و ۹۷۱ واحدی را نشان می‌دهد.

    منبع: ایسنا
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
    نظرات شما
    پیشخوان