تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

توصیه طلایی به بورس بازان

اگرچه برآورد میزان سودآوری بازارهای مختلف به طور دقیق امکان‌پذیر نیست، امایک کارشناس بازار سرمایه احتمال می‌دهد که بازار سهام تا پایان امسال به بازدهی حدود ٢٠ تا ۵٠ درصدی دست پیدا کند.

پیش بینی بازار سهام

رویداد۲۴ محمد آزاد به ریسک های تهدیدکننده معاملات بورس اشاره کرد و افزود: بازار همیشه با ریسک و ابهاماتی همراه است که ممکن است معاملات این بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد، با توجه به اینکه وجود ریسک در بازار سهام جزو ماهیت این بازار تلقی می شود؛ بنابراین سهامداران نباید نگران چنین موضوعی در بازار باشند.

وی به تاکید بر اینکه به لحاظ ریسک های سیاسی، وجود ابهام در مسایلی مانند موضوع تحریم و برجام معاملات فعلی بازار سهام را تحت تاثیر خود قرار داده است، گفت: برخی از مسایلی داخلی مانند نرخ ارز، تورم و نرخ سود بین بانکی که وابسته به یکدیگر هستند همیشه برای بازار مهم بوده و جزو ریسک های تهدیدکننده معاملات بورس تلقی می شوند.

    آزاد به دیگر ریسک های تهدیدکننده بازار سهام اشاره کرد و اظهار داشت: نبود مواد اولیه کافی و با قیمت مناسب، عدم امکان صادرات و ورود تکنولوژوی جدید و نیز فرسودگی خطوط تولید از دیگر ریسک هایی هستند که بازار را مورد تهدید قرار داده اند.

    راه‌های بازگشت رشد به معاملات بورس

    این کارشناس بازار سرمایه به راه های بازگشت رشد به معاملات بورس و تداوم آن تاکید کرد و افزود: اجتناب از تصویب تصمیمات خلق الساعه و شوک آور که موجب بهم ریختگی آرامش و اعتماد در بازار می شود از جمله مسایلی است که باید به طور حتم در بازار از آنها دوری کرد.

    آزاد ادامه داد: اجتناب از هرگونه دستکاری قیمت ها و دستوری بودن قیمت ها، پذیرش و عرضه شرکت های جدید، حرکت به سمت برداشته شدن دامنه نوسان و نیز پررنگ تر شدن نقش بازارگردان ها در مهار نوسانات به عنوان دیگر موضوعاتی تلقی می شود که بهتر است به منظور بهبود وضعیت معاملات بورس در دستور کار قرار بگیرد.


    بیشتربخوانید: عرضه اولیه سود است یا ضرر؟

    مقایسه روند معاملات بورس با دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری

    این کارشناس بازار سرمایه روند معاملات بورس با دیگر بازارها را مورد مقایسه قرار داد و گفت: موضوع تورم جزوعوامل تاثیرگذار در روند بازار سهام است، به طور قطع در صورت مهار تورم، بازدهی معقولی از بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها در اختیار سهامداران قرار می گیرد.

    آزاد خاطرنشان کرد: سهامداران باید قبل از هر اقدامی براساس تحلیل و بررسی اقدام به خرید و فروش سهام در بازار کنند، همچنین زمان اصلاح بازار فرصت خوبی برای تکمیل یا تعدیل پرتفو سهامداران خواهد بود.

    این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: سهامداران باید برای سرمایه گذاری در بازار صبور باشند و نباید با ایجاد کوچکترین هیجانی به سرعت اقدام به فروش سهام خود در بازار کنند.

    شاخص کل بازار بورس روز گذشته (سه‌شنبه، ۳۰ شهریورماه) با ۳۶ هزار و ۵۵۳ واحد کاهش در جایگاه یک میلیون و ۳۹۱ هزار واحدی قرار گرفت.

    منبع: ایرنا
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
    نظرات بینندگان
    انتشار یافته: ۱
    ناشناس
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۱
    1
    1
    بورس قلکی در دست دولت ها وراهی برای کمک ملت به دولت .مردم یاری کنید تادولت مملکت داری کند.راه دوری نمی رود.قدیم دولت ها کار می کردند برای رفاه ملت ولی حالا ملت باید کسر بودجه دولت را بپردازند
    نظرات شما
    پیشخوان