تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۱ مهر ۱۴۰۰

دلیل محکومیت فرهاد مجیدی فاش شد؟

 از مصاحبه های متعدد سرمربی استقلال برداشت های مختلفی برای اعمال محرومیت کمیته اخلاق شد؛ حتی کار به وزیر سابق ارتباطات کشید اما هیچ کدام مقبول نیفتاد و سرانجام معلوم نشد مجیدی به چه دلیل محروم شده است.

دلیل محکومیت فرهاد مجیدی

رویداد۲۴ کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، یک رای غیرمنتظره بدون ارائه ادله با این مضمون برای سرمربی استقلال صادر کرده است: سرمربی تیم استقلال تهران به پرداخت پانصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. مجیدی از هرگونه فعالیت در حوزه فوتبال و شرکت در مسابقات و ورود به ورزشگاه منع شده است و فعالیت وی صرفا پس از اجرای حکم و با اخذ تاییدیه از کمیته اخلاق امکان پذیر خواهد بود.

اعلام نشدن دلایل جریمه یا اعمال محرومیت برای فرهاد مجیدی اتفاق تازه ای در فدراسیون فوتبال نیست. در واقع نه تنها دلایل این محکومیت و چرایی آن اعلام نشده که تفسیر رای صادر شده نیز بر عهده مخاطبان است. به یاد می آوریم که فدراسیون فوتبال در ادوار مختلف، وقتی داوران خاطی را محروم می کرد به همین شیوه پناه می آورد و توضیحات اضافه بر سازمان ارائه نمی داد.

امروز هیچ کس نمی داند منشاء محرومیت مجیدی چیست؟ از مصاحبه های متعدد سرمربی استقلال برداشت های مختلفی برای اعمال محرومیت کمیته اخلاق شد؛ حتی کار به وزیر سابق ارتباطات کشید اما هیچ کدام مقبول نیفتاد و سرانجام معلوم نشد مجیدی به چه دلیل محروم شده است.


بیشتر بخوانید: خبر خوب پرسپولیسی‌ها درباره محرومیت فرهاد مجیدی!


این پنهان کاری به احتمال فراوان در ماده های متعدد آیین نامه کمیته اخلاق گنجانده شده اما واقعیت این است که فدراسیون فوتبال ایران یک زیر مجموعه کوچک و البته قابل بحث در فیفا است؛ هنوز اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران محل چالش است و فیفا مشکلات اساسی با این ماجرا دارد.

این ارگان بین الملی سردسته شفافیت در فوتبال دنیاست و چند سال قبل سپ بلاتر رئیس فیفا به اتهام فساد و رشوه خواری از سمتش کنار رفت و همچنان در ۸۵ سالگی درگیر پرونده های متعدد در دادگاه های سوئیس است. پنهان کاری فدراسیون فوتبال در زمینه احکام صادره که بعضا اهمیت چندانی ندارند، ما را به روزهایی ارجاع می دهد که میشل پلاتینی (رئیس وقت یوفا) به اتهام دریافت رشوه و زد و بندهای پشت پرده از سمتش برکنار و در اداره مبارزه با فساد پلیس قضایی فرانسه بازداشت شد.

در واقع رکن اصلی فوتبال دنیا که همه فدراسیون های جهان باید از آن تبعیت کنند، کار خود را در راستای شفاف سازی می بیند و چند حکم ساده کمیته اخلاق و محرومیتی که تصریح شده با پرداخت جریمه حل و فصل می شود قابلیت این همه پنهان کاری را ندارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان