تاریخ انتشار: ۲۰:۱۴ - ۱۸ مهر ۱۴۰۰
طبرسی، فوق تخصص عفونی مسیح دانشوری:

صد در صد موج جدید بیماری کرونا را دوباره خواهیم داشت

پیام طبرسی، فوق تخصص بیماری‌های عفونی و رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در مورد موج‌های بعدی کرونا اظهار کرد: ما صد در صد یک موج جدیدی را دوباره خواهیم داشت و مجددا شاهد افزایش آمار ابتلا و بستری و حتی مرگ و میر خواهیم بود.

پیک جدید ویروس کرونارویداد۲۴ رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: با افزایش پوشش واکسیناسیون می توان با مدیریت موج هایی که در آینده بروز پیدا می کنند، مواجه شویم.

پیام طبرسی، فوق تخصص بیماری های عفونی و رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در مورد موج های بعدی کرونا اظهار کرد: ما صد در صد یک موج جدیدی را دوباره خواهیم داشت و مجددا شاهد افزایش آمار ابتلا و بستری و حتی مرگ و میر خواهیم بود.

طبرسی افزود: پیش بینی ما این است که این موج جدید در اوایل آبان آغاز شود. مهم این است که این موج جدید برای ما به شکل بحران درنیاید و مثل موج پنجم شاهد ابتلا روزانه پنجاه هزار نفر به کرونا و شش هزار نفر بستری نباشیم.


بیشتر بخوانید: علت ابتلا به کووید با وجود تزریق واکسن کرونا


او ادامه داد: اگر موج قابلیت مهندسی شدن را داشته باشد و ما بتوانیم مواجهه درستی با آن داشته باشیم و همچنین پوشش واکسیناسیون تکمیل شود و افراد پرخطر مراقب باشند و در معرض ابتلا به بیماری قرار نگیرند و شاهد پوشش واکسیناسیون در هشتاد و پنج درصد جامعه باشیم، می توانیم جلوی بروز موج را بگیریم و از بحرانی شدن آن پیشگیری کنیم.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری بیان کرد: باید توجه داشته باشیم که کرونا تا چند ماه آینده به طور کامل از بین نخواهد رفت و ما هم باید مثل سایر کشورها که با افزایش پوشش واکسیناسیون در حال کنترل و مدیریت پاندمی هستند، رفتار کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان