تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۲۸ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

پشت پرده قرارداد درمان بیمه معلم و شرکت مخابرات ایران / بیمه مرکزی: تخلف محرز است +اسناد

بیمه معلم قراردادی با شرکت مخابرات ایران منعقد کرده بود که به زعم بیمه مرکزی این قرارداد مصداق اقدام غیرقانونی بوده است. البته بیمه مرکزی در مواجهه با این قرارداد از عبارت «تخلف» استفاده کرده است. رویداد۲۴ جزییاتی از این قرارداد را بر اساس اسناد بیمه مرکزی بررسی کرده است.

تخلف بیمه معلم

رویداد۲۴ قرارداد جنجالی بیمه معلم با شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۹۷ که با انتقاد غیرمستقیم رئیس کل بیمه مرکزی نیز مواجه شده بود، ابعاد تازه‌ای پیدا کرده است. حالا با گذشت بیش از دو سال از انعقاد آن قرارداد، سندی به دست رویداد۲۴ رسیده که نشان می‌دهد بیمه مرکزی طی نامه‌ای به این شرکت، رسما از عبارت «تخلف» برای معاون فنی بیمه‌های اشخاص بیمه معلم در این قرارداد استفاده کرده است.

در آن نامه آمده است: «با توجه به عدم رعایت قوانین و مقررات مصوب شورایعالی بیمه در صدور قرارداد بیمه درمان شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۹۷ به شرح ذیل، علیرغم تاکید بر عدم پذیرش هرگونه شرایط غیرمتعارف و مغایر با قوانین و مقررات ... مقرر گردید گزارش تخلفات انجام شده جنابعالی و مدیر ذیربط در دستور کار کمیته ارزیابی عملکرد کارکنان کلیدی موسسات بیمه قرار گیرد.

این نامه توسط بیمه مرکزی به معاونت فنی بیمه‌های اشخاص ارسال شده است و در چند بند نیز مواردی که مورد نظر بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر بوده نیز مشخص شده است؛ از جمله جبران هزینه‌ها و ...

از دیگر موارد مورد اشاره در این قرارداد می‌توان به تحت پوشش قرار دادن فرزندان ذکور مجرد تا سن ۳۵ سال و تا زمان ازدواج بر خلاف رویه و عرف بیمه‌گری اشاره کرد. همچین اعلام شده است که حق بیمه ماهیانه هر بیمه شده از حق بیمه محاسبه شده بر اساس مبالغ ثبت شده در سیستم فناوران و نرخ‌های ارسالی کمتر بوده است.

همچنین در این نامه اذعان شده است که شرکت بیمه معلم در قرارداد درمان تکمیلی مخابرات، پوشش‌های مازاد بر آیین‌نامه ۷۴ را بدون اخذ مجوز از بیمه مرکزی ارائه کرده است.

خدمات الکترونیک بیمه معلم

استعلام بیمه معلم

اواخر سال ۱۳۹۷ بود که مشخص شد قرارداد بیمه درمان تکمیلی شرکت مخابرات ایران از شرکت بیمه دانا گرفته شده و به بیمه معلم واگذار شده است. بیمه دانا معتقد بود که شرایط شرکت مخابرات ایران در سال جدید، غیرفنی است. در اطلاعیه بیمه دانا آمده بود: در حالی از تمدید این قرارداد انصراف دادیم که به طور مکرر در جلسات مختلف توسط کارشناسان و مدیران ارشد شرکت مخابرات، برای تمدید دوباره قرارداد ابراز تمایل می‌شد، اما بیمه دانا به دلیل «پایین بودن نرخ» که از لحاظ فنی قابل توجیه نیست و «رعایت اصول حرفه‌ای در انعقاد قرارداد‌های بزرگ» از تمدید قرارداد با شرکت مخابرات ایران منصرف شد.

پس از آن، خبری انتقال قرارداد بیمه تکمیل درمان شرکت مخابرات ایران به شرکت بیمه معلم منتشر شد، در حالی که حدود یک هفته پیش از انتشار این خبر، رئیبس کل بیمه مرکزی از شرکت بیمه معلم بازدید کرده بود. غلامرضا سلیمانی امیری که ظاهرا از فرایند انتقال این قرارداد خبر داشت، نسبت به ضرورت «توجه بیشتر» مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت‌های بیمه به «نرخ» و «شرایط قرارداد‌های بزرگ بیمه‌ای» تذکر داده بود.


بیشتر بخوانید: یکه تازی بیمه معلم در ابهامات/ دلیل مماشات بیمه مرکزی با سوگلی صنعت بیمه چیست؟


به گزارش رویداد۲۴ مهدی گشادرو مدیرکل نظارت فنی بر بیمه‌های غیر زندگی بیمه مرکزی نیز در همان زمان نسبت به درخواست‌های غیرفنی شرکت مخابرات ایران مانند درخواست ارائه تعهدات بدون فرانشیز و عدم اعمال تعرفه‌های وزارت بهداشت و درمان به شرکت‌های بیمه هشدار داده بود. حالا، اما مشخص شده که شرکت بیمه معلم به همه این هشدار‌ها بی‌توجه بوده و با عملیاتی کردن این قرارداد «غیرفنی»، به زعم بیمه مرکزی «تخلف» کرده است. این را نامه‌ای که یک سال پس از انعقاد قرارداد از سوی نهاد ناظر به این شرکت ارسال شده، به ما می‌گوید.

اکنون بیش از ۲ سال از آن نامه می‌گذرد و همچنان خبری از نتیجه آن رسیدگی نیست. افکار عمومی می‌پرسند که نهاد ناظر با این اتفاق چه برخوردی داشت، چگونه به آن‌ها رسیدگی کرد و سرانجام مدیرانی که قرار بود در کمیته ارزیابی بررسی شوند، چه شد؟

تخلفات بیمه معلم

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بیمه معلم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
اعتراض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
0
0
قرارداد درمان بیمه معلم و شرکت مخابرات ایران به درد کارکنان و بازنشستگان مخابرات در سراسر کشور نمی خورد.
قرارداد درمان بیمه معلم و شرکت مخابرات ایران باید لغود شود.
نظرات شما
پیشخوان