تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۹ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
علی صوفی:

باید برای هماهنگی امور از وجود خاتمی در جبهه اصلاحات استفاده کرد/ اصلاح‌طلبان روال گذشته را تغییر داده‌اند

یک عضو جبهه اصلاحات ایران گفت: احزاب، مستقل از جبهه هستند و می‌توانند رابطه خود را با دولت تنظیم کنند و براساس وظایف قانونی که برای نقد و اصلاح قدرت که در ماده ۳ قانون احزاب آمده است را بررسی کنند.

باید برای هماهنگی امور از وجود خاتمی در جبهه اصلاحات استفاده کرد/ اصلاح‌طلبان روال گذشته را تغییر داده‌اند

رویداد۲۴ علی صوفی، در خصوص آخرین فعالیت‌های اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: نشست‌های جبهه اصلاحات مرتب برگزار می‌شود؛ اصلاح‌طلبان در قالب جبهه اصلاحات به کار خود ادامه می‌دهند، اما معمولاً کار‌هایی که بازتاب فعالیت باشد، بیشتر در زمان انتخابات است. عموما جریان‌های سیاسی و احزاب در کشور ما در جریان انتخابات فعال می. شوند و پس از انتخابات فعالیت. هایشان خاتمه می‌یابد.

وی افزود: اصلاح‌طلبان روال گذشته را تغییر دادند و جبهه اصلاحات را به مدت شش ماه تصویب کردند که به فعالیت خود ادامه دهد و برنامه‌ای هم برایش تدوین می‌کنند و در قالب آن‌ها فعالیت می‌کنند، اما فعالیت چشمگیر فعالیت انتخاباتی است که اکنون هیچ گونه فعالیتی در این رابطه وجود ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص اظهارات اخیر محمدجواد حق‌شناس مبنی بر اینکه تا صد روزگی دولت صبر می‌کنیم و سپس اعلام نظر می‌کنیم، گفت: اصلاح‌طلبان هنوز در این راستا به نظر واحدی نرسیدند، اما احزاب، مستقل از جبهه هستند و می‌توانند رابطه خود را با دولت تنظیم کنند و براساس وظایف قانونی که برای نقد و اصلاح قدرت در ماده ۳ قانون احزاب آمده است، این موارد را بررسی کنند.


بیشتر بخوانید: کیهان: اصلاح طلبان در فضای بی قانون اینترنت زمینه فریب اذهان عمومی را فراهم می‌کنند/ بعد هم نامزد خویش را به پیروزی می‌رسانند


وی اضافه کرد: افراد می‌توانند به نقد و اصلاح قدرت با دیدگاه خود بپردازند و آن موضوع از این حرکت جبهه‌ای مستقل است، اما به عنوان جریان اصلاح‌طلبی طبعاً در قالب حرکت جبهه‌ای مواضع خود را در قالب بیانیه‌ها مشخص کردند.

صوفی ضمن اشاره به کاهش محدودیت‌های سید محمد خاتمی، گفت: اصلاح‌طلبان قطعاً به حضور آقای خاتمی تمایل دارند. جبهه اصلاحات براساس مصوبه شورای هماهنگی جبهه به عنوان نهاد اجماع ساز، تصویب کرده که باید از وجود آقای خاتمی در این جبهه برای هماهنگی امور استفاده کنند بنابراین جبهه اصلاحات طبعاً از هر زمینه مثبتی که برای آقای خاتمی ایجاد شود، استفاده خواهد کرد، اما تاکنون چنین چیزی مطرح نشده است یا برای آقای خاتمی موقعیت جدیدی ایجاد نشده تا اصلاح‌طلبان بخواهند از آن موقعیت جدید استفاده کنند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اصلاح طلبان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمدرضا کیانفر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۲
0
1
.
اسماعیل دوستی کارشناس سیاسی گفت: اصلاح‌طلبان نیازمند اصلاح از درون هستند.

آقای دوستی،
در جمهوری اسلامی اصلاح‌طلب وجود ندارد زیرا اصلاح‌طلبی مخالف انقلاب است اینان مدافعان انقلابند که مانند اصولگرایان ذوب در نقلاب نیستند بلکه فقط التزام عملی دارند.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی،
با تشکر از توجه شما،
نظرات شما
پیشخوان