تاریخ انتشار: ۲۱:۴۲ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰

تایید برگزاری نشست هسته‌ای ایران و اروپا در هفته جاری / اتحادیه اروپا: مورا و باقری در مورد نحوه از سرگیری مذاکرات وین و طرف‌های برجام گفتگو می‌کنند

پیتر استانو، سخنگوی اتحادیه اروپا از برگزاری نشست تیم‌های مذاکره کننده هسته‌ای ایران و اروپا در بروکسل طی هفته جاری خبر داد.

 نشست هسته‌ای ایران و اروپا

رویداد۲۴  آقای استانو تایید کرد که این نشست با حضور انریکه مورا، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا و علی باقری، همتای ایرانی او برگزار خواهد شد و هدف آن بحث در مورد نحوه از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران و طرف‌های برجام خواهد بود.

در همین حال، علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران نیز با انتشاری پیامی توییتری اعلام کرد: «روز چهارشنبه، هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام را در بروکسل ملاقات خواهم کرد تا گفت‌وگوهایمان را درباره مذاکرات نتیجه-محور ادامه دهیم.»
بیشتر بخوانید: ایران در مقابل باج‌خواهی‌های ترامپ می‌ایستاد/ اسراییل و عربستان توان و جرات حمله نظامی با ایران را ندارند
رابرت مالی، نماینده آمریکا در امور ایران نیز روز دوشنبه و در پایان سفر به اروپا و کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس در گفتگو با خبرنگاران با تاکید دوباره بر نگرانی ایالات متحده و شرکایش از سرعت برنامه هسته‌ای ایران، تاکید کرد که نشست بروکسل جایگزینی برای گفتگو‌های وین نیست.

آقای مالی با یادآوری مجدد علاقمندی دولت آقای بایدن به ادامه مسیر دیپلماسی با ایران، تصریح کرد که آمریکا در صورت عدم بازگشت ایران به مذاکرات وین، گزینه‌های دیگری دارد که درباره آن‌ها با شرکای خود گفتگو کرده است.

نماینده آمریکا در امور ایران هشدار داد که درِ مذاکراتِ بازگشت به برجام برای همیشه باز نخواهد بود. او عین حال، خاطر نشان کرد که حتی اگر آمریکا گام‌های دیگری را در قبال برنامه هسته‌ای ایران بردارد، ولی راه دیپلماسی هرگز بسته نخواهد شد.
منبع: انتخاب
برچسب ها: اتحادیه اروپا
نظرات شما
پیشخوان