تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۵
سلحشوری، عضو فراکسیون امید در گفت‎وگو با رویداد۲۴:

اقتدار دولت با پذیرش استعفای جنتی زیر سوال می‎رود

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد که اگر استعفای وزیر ارشاد از سوی رئیس جمهور پذیرفته شود، اقتدار دولت زیر سوال خواهد رفت چرا که در حال حاضر زمان مناسبی برای تغییر وزیر ارشاد و ترمیم این وزارتخانه نیست.
 رویداد۲۴- عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد که اگر استعفای وزیر ارشاد از سوی رئیس جمهور پذیرفته شود، اقتدار دولت زیر سوال خواهد رفت چرا که در حال حاضر زمان مناسبی برای تغییر وزیر ارشاد و ترمیم این وزارتخانه نیست. 

وزارت ارشاد، از نگاه منتقدان گویا پاشنه آشیل دولت یازدهم است و حالا شایعات مبنی بر استعفای علی جنتی، حواشی این وزارت خانه را بیشتر کرده است. این در حالیست که دولت هنوز هیچ واکنشی نسبت به استعفای وزیر ارشاد نشان نداده است و شبهاتی درباره استعفای وی وجود دارد.

اما آیا استعفای جنتی، نقطه پایانی بر چالش‌های دولت و وزارت ارشاد خواهد بود؟ اگر استعفای وزیر ارشاد پذیرفته شود آیا با چالش‌های متفاوتی در این وزارت خانه روبرو نخواهیم شد؟ 

پروانه سلحشوری، نماینده مجلس و عضو فراکسیون امید، درباره گمانه زنی‌های استعفای وزیر ارشاد به رویداد۲۴ گفت: به نظر می‌رسد سطح انتظارات جامعه با آنچه در وزارت ارشاد انجام می‌شود متفاوت است و عملکرد وزارت ارشاد با خواسته‌های جامعه همخوانی ندارد. 

سلحشوری تاکید کرد: با وجود همه چالش‌های به وجود آمده در وزارت ارشاد، شرایط کنونی برای استعفای وزیر ارشاد اصلا مناسب نیست. گرچه کمیسیون فرهنگی مجلس هم تذکراتی درباره عملکرد وزارت ارشاد مطرح کرده است اما وزیر ارشاد تمام تلاش خود را برای تثبیت موقعیت وزارت ارشاد انجام داده است. 

وی معتقد است اگر استعفا وزیر ارشاد از سوی رئیس جمهور پذیرفته شود، به نظر می‌رسد اقتدار دولت زیر سوال خواهد رفت. به هر روی در حال حاضر زمان مناسبی برای تغییر وزیر ارشاد و ترمیم این وزارت خانه نیست. 

به گفته سلحشوری در حال حاضر وزارتخانه‌های دیگری در دولت یازدهم با مشکلات روبرو هستند که بهتر است در مورد آن وزارتخانه‌ها تصمیمات جدی گرفته شود. این درحالی است که از ابتدای دوران وزارت علی جنتی، وی با مشکلات بسیاری روبرو بود و دوران بسیار دشواری را در وزارت ارشاد سپری کرده است. 

وی با تاکید بر این موضوع که پذیرش استعفا جنتی راهکار مناسبی نیست، معتقد است؛ علاوه بر دولت یازدهم، در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی، بحث‌ها و فشارهایی درمورد استعفای سیدمحمد خاتمی وجود داشت که امروز هم شاهد این فشار‌ها درمورد جنتی هستیم. 

همچنین این نماینده مجلس با اشاره به نگاه سیاسی و جناحی حاکم بر مسائل فرهنگی گفت: وزارت ارشاد یکی از نهادهای متولی امر فرهنگ است، این در حالی است که تاکنون نتوانسته‌ایم رویکرد واحد و یکدستی در مورد مسائل فرهنگی ارائه دهیم. 

وی افزود: دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد هم شاهد برگزاری کنسرت‌ها بودیم، حال اما شاهد آن هستیم که بخش اعظم فشارهای وارده بر وزارت ارشاد با رویکرد همین کنسرت هاست. این درحالی است که برگزاری کنسرت‌های سنتی هیچ منافاتی با فرهنگ و مذهب ایرانی و اسلامی ندارد و از گذشته این کنسرت‌ها برگزار می‌شد. 

پروانه سلحشوری در پایان تاکید می‌کند؛ برخوردهای سیاسی با فرهنگ بزرگ‌ترین ضربه را به فرهنگ خواهد زد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان