تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۲ آبان ۱۴۰۰

ادبیات رئیس شورای شهر بوشهر در امارت اسلامی افغانستان هم قفل است!

از فردا هم می‌گویید، وام‌ها، خدمات اجتماعی و درمانی را هم دولت اسلامی می‌دهد پس کسانی که فرهنگ غربی دارند، حق ندارند از این امکانات استفاده کنند.

ادبیات رئیس شورای شهر بوشهر در امارت اسلامی افغانستان هم قفل است!

رویداد۲۴ جعفر پورکبگانی رئیس شورای شهر بوشهر در در تجمع "حجاب" زنان که در میدان امام بوشهر برگزار شد، شرکت کرد و حرف‌هایی به زبان آورد که هنوز شاخ‌های سبز شده روی سرمان محو نشده است.

آقای رئیس گفته است: «محیط پیاده رو، میدان‌ها، پارک‌ها، متعلق به شهرداری است و ما اجازه نمی‌دهیم توسط کسانی که فرهنگ غربی دارند استفاده شود. این‌ها متعلق به نیرو‌های ارزشمند انقلاب هست و ما باید بهره‌مند شویم.»


بیشتر بخوانید: رییس شورای شهر بوشهر: اجازه نمی‌دهیم کسانی که فرهنگ غربی دارند از پیاده رو استفاده کنند +فیلم


به خدا در بسیاری از کشور‌های جهان با مهاجران غیرقانونی هم اینگونه برخورد نمی‌کنند که این عضو شورای شهر بوشهر می‌خواهد با همشهری‌ها خود برخورد کند. فرهنگ غربی دارد که دارد! او مالیات می‌دهد، عوارض شهری پرداخت می‌کند و مهم‌تر از همه یک ایرانی است و حق دارد از همه خدمات رسمی و غیر رسمی حکومت و دولت استفاده کند.

چه کسی به شما اجازه داده است که برای حضور مردم در خیابان‌ها تعیین و تکلیف کنید؟ اصلا مگر وظیفه شورای شهر ورود به چنین مسائلی است؟ جنابتان و تمام اعضای شورای شهر و شهرداری‌ها وظیفه دارند، شهر‌هایی آباد برای همه ایرانی‌ها بسازند چه آن‌هایی که مطابق فرهنگ غربی زندگی می‌کنند چه آن‌هایی که سبک زندگی‌شان غربی است.

آن‌هایی که شما آن‌ها را نماینده فرهنگ غرب می‌دانید، همان افرادی هستند که در زمان انتخابات، دنبال رای گرفتن از آن‌ها بودید. حالا که خرتان از روی پل گذشت، خیابان را برای آن‌ها مسدود می‌کنید؟ حالا آن‌ها حق ندارند از پارک و پیاده رو استفاده کنند؟

به همین سادگی جامعه را به شهروندان درجه یک و دو تقسیم کرده‎‌اید. آنچه شما می‌گویید یعنی نیرو‌های انقلابی شهروند درجه یک هستند و آن‌هایی که سبک زندگی شما را ندارند درجه دو و سه.

احتمالا از فردا هم می‌گویید، وام‌ها، خدمات اجتماعی و درمانی را هم دولت اسلامی می‌دهد پس کسانی که فرهنگ غربی دارند، حق ندارند از این امکانات استفاده کنند.

نمی‌دانم چه اصراری است که برخی فکر می‌کنند همه آدم‌های یک جامعه باید سبک زندگی یکسانی داشته باشند و همه مثل هم باشند. نه؛ جامعه‌ای بالنده است که سبک‌های زندگی مختلفی در آن وجود داشته باشد.

مردم به اندازه کافی با مشکلات اقتصادی دسته و پنجه نرم می‌کنند و بهتر است شما و کسانی که مسئولیت در کشور دارید به وظایف خود برسید و روی اعصاب مردم راه نروید. کاش به جای این ادبیات و شرکت در چنین تجمعاتی فکر حل مشکلات شهر بوشهر بودید که به گفته اهالی از شمارش خارج است.

برچسب ها: شورای شهر ، بوشهر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان