تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۱۶ آبان ۱۴۰۰

کاهش چشمگیر آمار سفر، آیا موج جدید کرونا در راه است؟

بررسی آماری پلاک‌های ثبتی طی بازه زمانی ۷ تا ۱۳ آبان گزارش از کاهش یک میلیونی تردد خودروها در مقایسه با هفته پیشین خود می‌دهد.

محدودیت‌ سفرها در روزهای کرونا

رویداد۲۴ بنا بر گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور، طی این بازه زمانی به طور متوسط، یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۱۱۶ وسیله نقلیه در هر روز از محورهای مواصلاتی کشور عبور و مرور داشته اند که نسبت به هفته قبل از آن چهار درصد کاهش یافته است. هم چنین طی بررسی این گزارش، نتایج جالبی از کاهش سفر به محورهای شمالی کشور گزارش شده که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است.

تردد خودروها نسبت به هفته قبل کاهش میلیونی داشته است

آمار های ثبت شده حاکی از آن است که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی ۷ تا ۱۳ آبان نسبت به هفته ی ابتدایی آبان ماه، با کاهش یک میلیونی همراه بوده است. در این میان، تنها سه استان کرمان، یزد و چهارمحال و بختیاری افزایش داشته اند و مابقی با کاهش چشمگیر همراه بوده اند.

کم ترین میزان کاهش سفر متعلق به استان های شمالی

در میان آمارهای مرکز مدیریت راه‌های کشور، استان های شمالی کشور از کم ترین میزان ورود خودرو برخوردار بوده اند. استان های اردبیل، گیلان، بوشهر و مازندران به ترتیب با منفی ۱۳ درصد، منفی ۱۲ درصد، منفی ۱۱ درصد و منفی ۱۱ درصد از میزان ورود خودرو نسبت به هفته ابتدایی آبان ماه همراه بوده اند. البته مطابق روند پیش بینی شده از سنوات گذشته نیز انتظار ها بر این بوده که با کاهش دمای هوا، سفر به استان های جنوبی کشور با تور کیش و  چابهار با روند صعودی مواجه باشد که تا حدی آمار و ارقام گزارش شده به این مورد نزدیک بوده است.


بیشتربخوانید: شهر‌های قرمز کرونایی افزایش یافت/ اعلام اسامی شهر‌ها


تهران و البرز، رکورددار بیش ترین پلاک های ثبت شده

طی گزارش مرکز مدیریت راه‌های کشور از دوربین های پلاک خوان، در بازه زمانی مذکور حدود هشت میلیون و ۱۵۰ هزار خودرو تردد داشته اند که از این میان، استان های تهران و البزر رکورددار بیش ترین میزان تردد و پلاک ثبت شده بوده اند. پس از آن خودروهای با پلاک اصفهان، فارس، مازندران و خراسان رضوی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

افزایش چمشگیر تردد خودروها نسبت به مدت مشابه سال قبل

علی رغم آمار های اعلام شده که گزارش از کاهش یک میلیونی تردد نسبت به ابتدای آبان ماه می دهند، اما این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل (آبان ۹۹) همچنان با رشد صعودی همراه است. در این میان استان‌های قم، خراسان رضوی، خوزستان و خراسان شمالی به ترتیب با ۵۴ درصد، ۴۵ درصد، ۴۴ درصد و ۴۰ درصد افزایش، بیش ترین رشد را در میان استان‌های دیگر تجربه کرده‌اند. این در حالی است که انتظار می رود با اجرای طرح هوشمند سفر از ابتدای آذرماه و افزایش ظرفیت پذیرش مسافر در هواپیما، قطار و اتوبوس هم چنان بر آمار سفر نسبت به سال گذشته افزوده شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان