تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۲۴ آبان ۱۴۰۰

هشدار هواشناسی تهران نسبت به کاهش دما و بارش باران و برف

با اعلام هشدار زردرنگ اداره کل هواشناسی استان تهران، از سه‌شنبه (۲۵ آبان ماه) تا صبح پنجشنبه (۲۷ آبان ماه)، نفوذ توده هوای سرد و کاهش دما قابل انتظار است همچنین بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

بارش بارانرویداد۲۴ اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از سه‌شنبه (۲۵ آبان ماه) تا صبح پنجشنبه (۲۷ آبان ماه) نفوذ توده هوای سرد قابل انتظار است. بر اثر حاکمیت این شرایط جوی کاهش قابل ملاحظه دما بین ۶ تا ۱۰ درجه سلسیوس در نیمه شمالی و ۵ تا ۸ درجه سلسیوس در نیمه جنوبی استان پیش‌بینی می‌شود و مخاطراتی همچون یخبندان سطح زمین در دامنه‌ها و ارتفاعات، یخبندان شبانه سطح زمین درنواحی شمالی و بعضی نواحی جنوبی استان، احتمال آسیب رسیدن به لوله‌های آب و تاسیسات و احتمال آسیب به خودروها و ماشین‌آلات در پی دارد.

اداره کل هواشناسی استان تهران محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودروها و ماشین‌آلات و کنترل دما و مدیریت حامل‌های انرژی را توصیه می‌کند.

در ادامه این هشدار هواشناسی آمده است: بارش باران و برف، گاهی با مه و کاهش دید در دامنه‌ها و ارتفاعات گاهی کولاک و برف از روز سه‌شنبه (۲۵ آبان ماه) تا چهارشنبه (۲۶ آبان ماه) در استان تهران به‌ویژه در نیمه شمالی و شرقی پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر این پدیده لغزندگی جاده‌ها و معابر و کاهش دید افقی، احتمال آبگرفتگی موقت برخی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و مه و کولاک و برف در دامنه‌ها و ارتفاعات شمال و شمال شرقی وجود دارد.

بر اساس توصیه اداره کل هواشناسی احتیاط در تردد درون‌شهری و جاده‌ای به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خودداری از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و همراه داشتن زنجیر چرخ و امکانات ایمنی در مسافرت‌های بین شهری الزامیست.

در بخش پایانی هشدار اداره کل هواشناسی استان تهران با اشاره به افزایش شیوفشاری آمده است: در این شرایط جوی وزش باد نسبتاَ شدید و گاهی شدید انتظار می‌رود و احتمال شکسته شدن درختان فرسوده، احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه‌ها، خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال کاهش دید بر اثر خیزش موقتی گرد و خاک در استان تهران به‌ویژه در نیمه جنوبی و غربی وجود دارد. این پدیده از روز سه‌شنبه(۲۵ آبان ماه) تا چهارشنبه(۲۶ آبان ماه) رخ می‌دهد.

بر اساس توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک مدنظر قرار گیرد.


بیشتر بخوانید: بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در رامسر + فیلم


همچنین پس از عبور این سامانه با توسعه پایداری در منطقه از چهارشنبه شب تا یکشنبه آینده (۲۶ تا۳۰ آبان ماه) شرایط انباشت آلاینده‌های جوی و غبار محلی در نواحی پرتردد شهری وجود دارد.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان