تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۵ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
معاون دادستان کل کشور:

جبران ضرر مردم در بورس را حاکمیت نمی‌دهد

معاون دادستان کل کشور گفت: مردم وقتی فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند باید فهم و درک اقتصادی داشته باشند این قاعده کلی است و در موضوع بورس نیز حاکمیت نباید هزینه بی تجربگی مردم را بدهد.

پیش بینی بازار سهام

رویداد۲۴ رضا خشنودی در حاشیه نشست تخصصی اخلاق اجتماعی در مدیریت شهری در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: اسناد بهادار در بورس قابلیت خرید و فروش دارد و مردم مختارند در خرید خود، این که بر اساس تحلیلهای غلط این اقدام اقتصادی منجر به ضرر شده است را که حاکمیت نباید پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: پرونده پدیده با بورس متفاوت است در پرونده شرکت پدیده رفتار مجرمانه مشخصی صورت گرفته بود و عده ای به سبب این رفتار مجرمانه متضرر شده بودند.

    معاون دادستان کل کشور گفت:  در بحث بورس نیز اگر یک رفتار مجرمانه‌ای ثابت شود و شرایط اثبات یک عنوان اتهامی وجود داشته باشد و عمل، مجرمانه محسوب شود افراد زیان‌دیده می‌توانند درخواست مطالبه ضرر و زیان بدهند.

    خشنودی افزود: منتهی افکار عمومی بدانند بنا نیست حاکمیت، صندوق ذخیره ارزی داشته باشد و مردم هرجا به سبب انجام فعالیتهای اقتصادی ارادی متضرر شدند پول پرداخت شود، این توقع، مبنای عقلی، منطقی و اقتصادی ندارد.

    وی ادامه داد: دلیل ندارد یک درصد از جمعیت ایران در بورس متضرر شوند و زیان آنها از سهم ۹۹ درصد مردم جبران شود.

    وی تاکید کرد: اصل شفافیت یک اصل پذیرفته شده در نظام حکمرانی خردورز است و از شفافیت حمایت می‌کنیم.

    منبع: ایرنا
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: بورس
    نظرات بینندگان
    انتشار یافته: ۱
    ناشناس
    |
    Iran (Islamic Republic of)
    |
    ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۵
    0
    0
    معاونت محترم یادش رفته که تقریبا ۵۰ در صد از مردم بطور مستقیم و غیر مستقیم به دعوت دولت در بورس متضرر شدند جای تاسف دارد برای این طرز فکر و توجیه دزدی دولت از مردم
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان