تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۱۵ آذر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

امیرعبداللهیان: برای اینکه جدیت خود را در مذاکره نشان دهیم، دستور دادیم تیم کارشناسان ارشد ما در وین بمانند

وزیر امور خارجه ایران گفت: ما برای اینکه جدیت خود را در مذاکره نشان دهیم، حتی در حالی که همه هیئت‌ها به پایتخت‌هایشان بازگشتند، دستورالعمل ما این بود که رئیس تیم مذاکره کننده به همراه یک یا دو نفر برای مذاکره برگردند، اما تیم کارشناسان ارشد ما در وین حضور داشته باشند.

مذاکرات وین

  رویداد۲۴ وزیر امور خارجه ایران در این نشست گفت: ما توافق موقت را یک توافق خوب برای کشورمان نمی‌دانیم. توافق باید جامع باشد و توافقی باید باشد که جمهوری اسلامی ایران و مردم به صورت ملموس از مزایای اقتصادی برجام و رفع تحریم‌ها استفاده کنند.

وزیر امور خارجه افزود: با همین رویکرد تیم ما در روز‌های آینده به وین برمی‌گردد، بخش عمده تیم ما هم در حال حاضر در وین حضور دارد و مباحث کارشناسی خودشان را ادامه می‌دهند.


بیشتر بخوانید: ایران برای حفظ امنیت مرز‌های خود با کسی شوخی ندارد/ کشورهای اروپایی هیچ ابتکار قابل بررسی در مذاکرات نداشتند


امیرعبداللهیان گفت: ما برای اینکه جدیت خود را در مذاکره نشان دهیم، حتی در حالی که همه هیئت‌ها به پایتخت‌هایشان بازگشتند، دستورالعمل ما این بود که رئیس تیم مذاکره کننده به همراه یک یا دو نفر برای مذاکره برگردند، اما تیم کارشناسان ارشد ما در وین حضور داشته باشند.

وی اظهار داشت: بزودی مذاکرات از سر گرفته خواهد شد و ما به دنبال یک توافق خوب، از مسیر مذاکراتی متین، قوی و منطقی هستیم. از طرف‌های مقابل هم انتظار داریم چنین رویکرد سازنده‌ای را داشته باشند تا بتوانیم به توافق مرضی الطرفین و در عین حال تامین کننده حقوق و منافع ملت بزرگ ایران دست یابیم.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
0
1
مانده اند برای خرید کریسمس و سوغات شب عید خودمان .
نظرات شما
پیشخوان