تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۶ دی ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۱۱۱ نظر
رویداد‌۲۴ گزارش می‌دهد؛

در صورت جنگ ایران و اسرائیل کدام یک برتری نظامی دارند؟ +جدول مقایسه توان نظامی

رویداد۲۴ با توجه به درگیری‌های فلسطین و اسرائیل و احتمال کشیده شدن آن به سایر کشور‌های منطقه، در گزارشی توان نظامی ایران و اسرائیل را در بخش‌های مختلف بررسی کرده است.

جنگ ایران و اسرائیل

رویداد۲۴ لیلا فرهادی: این هفته اسرائیل طی یک عملیات سیدرضی موسوی از فرماندهان سپاه در سوریه را ترور کرد. ایران اعلام کرده پاسخ این اقدام را خواهد داد. این چندمین عملیاتی است که اسرائیل علیه فرماندهان سپاه و نیروهای متخصص موشکی و هسته‌ای انجام می‌‍دهد. اگرچه این عملیات در خاک سوریه بوده، اما عملیات‌های بسیاری هم در خاک ایران انجام شده که تا کنون پاسخ مستقیمی به آن داده نشده است.

پیش از این عملیات جنگ حماس و اسرائیل به اوج خود رسیده بود. حماس با تعداد بی‌سابقه‌ای موشک از منطقه محاصره شده غزه به سمت اسرائیل شلیک کرد و اسرائیل نیز به آن پاسخ داد. یکی از مواردی که در پی این حملات و همچنین ترور نیروهای ایرانی در سوریه مطرح شده، این است که نتیجه این اقدام چیست؟ آیا ممکن است جنگ ایران و اسرائیل به صورت مستقیم رخ دهد؟ هرچند در لحظه پاسخ این سوال منفی است و در شرایط کنونی چنین احتمالی بسیار ضعیف است، اما مهم آن است که بدانیم جنگ در یک لحظه آغاز خواهد شد و این درباره تمام‌های جنگ‌های جهان صادق است؛ از جنگ جهانی اول گرفته تا حمله روسیه به اوکراین.

سابقه درگیری ایران و اسرائیل

پیش از این با آغاز دور هشتم مذاکرات هسته‌ای وین بار دیگر تنش‌ها میان ایران و اسرائیل افزایش یافته بود و حتی سپاه پاسداران ایران در آخرین رزمایش نظامی خود موشک بالستیک شلیک کرده و در یک ویدئو حمله موشکی و پهپادی به سایت هسته‌ای دیمونای اسرائیل را شبیه‌سازی کرد.

همان زمان جیک سولیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، به تل‌آویو سفر کرد و با مقامات عالی رتبه نظامی و سیاسی اسرائیل درباره مذاکرات وین مشورت کرده است. اسرائیل گفته بود آماده حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران است و آمریکا هم گفته اگر مذاکرات به نتیجه نرسد سخت‌گیری علیه ایران را تشدید می‌کند.


بیشتر بخوانید: احتمال جنگ ایران و اسرائیل چقدر است؟/ نکاتی که بهتر است درباره شبیه‌سازی حمله به تاسیسات هسته‌ای دیمونا بدانید


مقایسه توان نظامی ایران و اسرائیل می‌تواند دید بهتری نسبت به وضعیت تهران و تل‌آویو به مخاطب بدهد. وبسایت «گلوبال فایر پاور» که یک وبسایت معتبر در حوزه نظامی است، قدرت نظامی ایران و اسرائیل را با اطلاعاتی که تا سال ۲۰۲۱ در دسترس یوده مقایسه کرده است.

آنچه در این وبسایت و در واقع در شاخص مورد بررسی آن مدنظر قرار نگرفته توان هسته‌ای کشورهاست. لازم به ذکر است که ایران هیچ سلاح هسته‌ای ندارد، اما گفته شده اسرائیل ۷۵ تا ۴۰۰ کلاهک هسته‌ای انبار شده دارد.

درباره اعتبار این وبسایت باید تاکید کرد متخصصان فعال در گلوبال فایر پاور تلاش کرده‌اند بر پایه اطلاعات معتبر، صحیح، کامل، قابل اعتماد و به روز اقدام به مقایسه توان نظامی کشور‌ها کنند. اعتبار این وبسایت وابسته به اعتبار اطلاعات منتشر شده از توان نظامی کشورهاست.

اطلاعات مربوط به گزارش رویداد‌۲۴ بر اساس یافته‌های وبسایت گلوبال فایر پاور است که آخرین بار در شهریور ۱۴۰۰ به روز شده است. شاخص مورد استفاده در رده‌بندی کشور‌ها بر اساس قدرت نظانی به شاخص PWR یا شاخص قدرت جهانی معروف است. این شاخص در واقع ۵۰ فاکتور را برای رتبه‌بندی قدرت نظامی کشور‌ها در نظر می‌گیرد و فرمولی را ایجاد کرده که با استفاده از آن بتوان کشور‌های پیشرفته از نظر فناوری را با کشور‌های کوچک کمتر توسعه یافته مقایسه کرد. از سال ۱۴۰۰ تا کنون قدرت نظامی ایران به مراتب افزایش یافته و موشک‌های جدیدی تولید کرده است. همچنین هواپیماهای جدیدی از اسرائیل خریداری شده که توانسته ناوگان قدیمی ایران که مربوط به دوران محمدرضا شاه پهلوی است، اندکی به روز شود.

از جمله فاکتور‌های مورد بررسی در این شاخص نیروی انسانی، نیروی زمینی، نیروی هوایی، منابع طبیعی، نیروی دریایی، لجستیک و مالی. در زیرمجموعه نیروی انسانی فاکتور‌هایی مانند جمعیت، شبه نظامیان، سن ورود به نیروی نظامی، نیرو‌های فعال و نیرو‌های ذخیره مد نظر قرار می‌گیرد. در بخش مربوط به تجهیزان نظامی فاکتور‌هایی نظیر ناوگان آموزش دیده، قدرت ناوگان هوایی، ناوگان هلی کوپتر، ناوگان تهاجمی، راکت‌ها، قدرت تانک‌ها، هواپیمابرها، قدرت نیروی دریایی، نابودگر‌های نیروی دریایی، زیر دریایی، کشتی‌های گشت زنی، ناوچه‌ها، مین‌های دریایی و ناوگان نفت کش‌های کشور‌ها مقایسه می‌شود.

در بخش مربوط به وضعیت مالی ایران و اسرائیل هم مسائلی نظیر میزان استقراض خارجی، بودجه نظامی، ذخیره ارزی و طلا مورد بررسی قرار گرفته است. با استفاده از مقایسه شاخص قدرت‌های نظامی، ایران در بین ۱۴۰ کشور جهان رتبه ۱۴ از حیث امتیاز قدرت نظامی را برخوردار است. اسرائیل در این رده‌بندی رتبه ۲۰م را دارد.

مقایسه توان نظامی ایران و اسرائیل

مقایسه نیروی انسانی ایران و اسرائیل

جزییات این شاخص نشان می‌دهد جمعیت ایران تقریبا ده برابر جمعیت اسرائیل است. ایران از حیث جمعیت با ۸۴ میلیون نفر، رتبه ۱۷ در بین ۱۴۰ کشور و اسرائیل با ۸.۶ میلیون نفر رتبه ۹۰ را دارد. در همین زیر شاخه تعداد نیروی انسانی آماده به خدمت دو طرف هم مورد مقایسه قرار گرفته است. به گزارش رویداد‌۲۴ ایران همچنین از این حیث با ۴۷ میلیون نیروی آماده به خدمت رتبه ۱۴ در بین ۱۴۰ کشور و اسرائیل با ۳.۶ میلیون نیروی آماده به خدمت در رتبه ۹۰ قرار گرفته.

مقایسه توان نظامی ایران و اسرائیل

با توجه به سن سربازی در ایران سالانه ۱.۳ میلیون نفر آماده به خدمت در کشور وجود دارند که این به معنی رتبه ۱۶ ایران از این حیث در جهان است. اسرائیل با ۱۲۰ هزار نیروی سالانه در رتبه ۸۵ قرار گرفته.

در بین نیرو‌های نظامی ایران تنها ۵۲۵ هزار پرسنل فعال حضور دارند که رتبه ایران را در جهان به رتبه ۸ ارتقا داده‌اند. در اسرائیل ۱۷۰ هزار پرسنل نظامی فعال مشغول به کارند و رتبه این کشور در بین ۱۴۰ کشور مورد مطالعه، ۳۰ ام است.

نیروی نظامی ذخیره ایران با ۳۵۰ هزار نفر در رتبه ۱۷ جهان است. این رتبه در اسرائیل با ۴۶۵ هزار، چهاردهم است.

با در نظر گرفتن نهادی تحت عنوان بسیج، تعداد نیرو‌های شبه نظامی ایران بسیار قابل توجه است. ایران با ۱ میلیون نفر نیروی شبه نظامی در رتبه ۷ جهان از نظر تعداد نیرو‌های شبه نظامی ایستاده. این رقم در اسرائیل ۸ هزار نفر و رتبه ۴۹ جهان است.


مطالبی برای مطالعه بیشتر در این زمینه

آیا دزدان اسناد هسته‌ای ایران از طریق باکو به اسرائیل فرار کردند؟

چرا اسرائیل و آمریکا حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را شبیه‌سازی کردند؟

آیا روابط ایران و روسیه اسرائیل را در موضع ضعف قرار می‌دهد؟

پیامد درگیری اسرائیل و گروه جهاد اسلامی برای ایران چیست؟

همه ترورهای اسرائیل در ایران/ جنگ به چه نقطه‌ای رسیده است؟ +جدول

چقدر احتمال جنگ آمریکا و اسرائیل علیه ایران وجود دارد؟


مقایسه وضعیت مالی ایران و اسرائیل

وضعیت مالی ایران و اسرائیل هم در شاخص قدرت نظامی مورد مقایسه قرار گرفته است. در این شاخص ایران از اسرائیل عقب افتاده. ایران با ۱۴ میلیارد دلار بودجه دفاعی در رتبه ۲۰ جهان و اسرائیل با ۱۶.۶ میلیارد بودجه نظامی در رتبه ۱۷ ایستاده‌اند.

مقایسه توان نظامی ایران و اسرائیل

میران استقراض خارجی کشور‌ها هم در وضعیت مالی آن‌ها تاثیرگذار است. ایران به واسطه تحریم‌ها سهم کمی از استقراض خارجی را به خود اختصاص داده و در رتبه ۱۰۸ جهان است. میزان بدهی خارجی ایران تنها ۷.۹ میلیارد دلار است که اختلاف قابل توجهی با رقیب نظامی خود اسرائیل دارد. اسرائیل با ۸۸.۶ میلیارد دلار بدهی خارجی در رتبه ۵۰ ایستاده. از این نظر ایران وضعیت بهتری نسبت به اسرائیل دارد.

میزان ذخیره ارزی کشور‌ها هم در توان نظامی آن‌ها موثر است. ایران با ۱۲۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی در رتبه ۲۰ و اسرائیل با ۱۱۳ میلیارد دلار ذخیره در رتبه ۲۲ قرار گرفته. فاصله ایران و اسرائیل به دلیل کاهش درآمد‌های نقتی ایران در دوران تحریم به طور قابل توجهی کم شده.

مقایسه نیروی هوایی ایران و اسرائیل

قدرت نیروی هوایی یکی از مهمترین شاخص‌های قدرت نظامی کشورهاست. ایران از زمان انقلاب تاکنون دسترسی به جنگنده‌های پیشرفته جهان نداشته. آخرین مدل جنگنده‌های پیشرفته‌ای که در ایران وجود داشته به قبل از انقلاب و جنگنده‌های اف-۱۴ برمی‌گردد. هرچند در این چهار دهه ایران سعی کرده از جایگزین‌های روسی یا مونتاژ داخلی استفاده کند، اما در حوزه جنگنده‌های نظامی مشکل جدی وجود دارد. این در حالی است که اسرائیل به پیشرفته‌ترین نوع جنگنده‌های نظامی یعنی اف-۳۵ دسترسی دارد.

مقایسه توان نظامی ایران و اسرائیل
ایران از حیث تعداد جنگنده با ۵۱۹ جنگنده در رتبه ۲۴ و اسرائیل با ۵۹۵ جنگنده در رتبه ۱۹ قرار گرفته. در مورد جنگنده‌های تهاجمی رتبه ایران با ۱۶۱ جنگنده ۱۷ و رتبه اسرائیل با ۲۴۱ جنگنده تهاجمی ۱۳ است.

جنگنده‌های مختص حمله هم در این شاخص مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این جنگنده‌ها در واقع برای هدف قرار دادن اهدافی بر روی زمین و با هدف پشتیبانی از نیرو‌های زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرند و مهمات مختلف هوا به زمین را حمل می‌کنند. برای مثال سوخو-۲۴ روسیه و اف-۳۵ آمریکا در این زمره قرار می‌گیرند. بمب افکن غول پیکر بی-۵۲ بوئینگ آمریکا هم در این فهرست جای می‌گیرد.

رتبه ایران و اسرائیل از حیث دسترسی به این نوع جنگنده‌ها برابر است. هر دو کشور ۲۳ جنگنده مختص حمله در بین ادوات جنگی خود دارند.

یک شاخص دیگر هم در بین جنگنده‌های نظامی حائز اهمیت است و آن هواپیما‌های ترابری نیروی نظامی است. این هواپیما‌ها برای جابه جایی نیروی انسانی و ادوات جنگی در فاصله‌های زیاد کاربرد دارند. ناوگان حمل و نقل هوایی می‌تواند شامل هواپیما‌های بوئینگ سی-۱۷ یا ایرباس سی ان-۲۳۵ باشد.

ایران به واسطه وسعت سرزمینی از این حیث رتبه بالاتری نسبت به اسرائیل دارد. رتبه ایران با ۸۵ هواپیمای ترابری، ۷ و اسرائیل با ۱۵ هواپیما، ۴۰ است.

قدرت ناوگان هواپیما‌های آموزشی هم یکی از عناصر اثر بخش بر نیروی هوایی کشورهاست. انواع سکو‌ها و هواپیما‌های آموزشی در این زیرمجموعه بررسی می‌شوند. ایران در این شاخص رتبه ۲۹ و اسرائیل رتبه ۱۹ جهان را دارند.

در حوزه جنگنده‌های ماموریت ویژه هم اسرائیل از ایران پیش افتاده. رتبه ایران در این زمینه ۲۲ و اسرائیل ۱۳ است.

تعداد هلیکوپتر‌های ایران هم از اسرائیل کمتر است. ایران ۹۹ فرورند هلیکوپتر دارد و در رتبه ۳۷ جهان ایستاده و اسرائیل با ۱۲۸ فروند هلیکوپتر رتبه ۳۱ را دارد.

هلیکوپتر‌های تهاجمی به طور جداگانه شمارش شده‌اند و ایران در این زمینه هم عقب‌تر از اسرائیل است. اسرائیل با ۴۸ هلیکوپتر جنگنده رتبه ۱۲ جهان و ایران با ۱۲ فرورند هلیکوپتر جنگنده رتبه ۳۵ جهان را به خود اختصاص داده.

مقایسه قدرت نیروی زمینی ایران و اسرائیل

قدرت نیروی زمینی شاخص اصلی دیگری در میان زیرمجموعه شاخص قدرت نظامی است. تعداد تانک‌های زرهی کشور‌ها در این زیر مجموعه مورد مقایسه قرار می‌گیرد و ایران در این حوزه رتبه ۷ و اسرائیل رتبه ۱۶ را دارند.

ناوگان خودرو‌های زرهی ایران نیز از اسرائیل مجهز‌تر است. ایران با ۸ هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه زرهی در مقام ۱۲ جهان و اسرائیل با ۷ هزار و ۵۰۰ وسیله نقلیه در رتبه ۱۴ قرار گرفته‌اند.

مقایسه توان نظامی ایران و اسرائیل
در مورد توپخانه خودکششی هم وضع ایران از اسرائیل با فاصله کمی بهتر است. توپخانه خود-کششی یا خودرو به خودرو‌های نظامی مجهز به توپ‌های جنگی گفته می‌شود. راکت انداز‌ها هم در این زیرمجموعه قرار می‌گیرند. ایران رتبه ۹ جهان و اسرائیل رتبه ۱۱ جهان را دارند. در مورد قدرت تانک‌های دو کشور هم ایران با ۲ هزار و ۱۰۸ فروند تانگ در رتبه ۶ و اسرائیل با ۳۰۰ تانک در رتبه ۳۳ قرار گرفته است.

مقایسه قدرت نیروی دریایی ایران و اسرائیل

به طور کلی ناوگان نیروی دریایی ایران رتبه ۶ و ناوگان نیروی دریایی اسرائیل رتبه ۳۵ جهان را دارند. هیچ یک از ایران و اسرائیل ناو هواپیمابر و هلیکوپتربر، ندارند، اما وضعیت ایران در حوزه زیردریایی‌ها بسیار بهتر است. ایران با ۲۹ زیردریایی در مقابل ۵ زیردریایی اسرائیل در رتبه ۵ جهان ایستاده. اما وضعیت اسرائیل در کشتی‌های گشت زنی بهتر از ایران است. اسرائیل ۴۸ کشتی گشت‌زنی و ایران ۲۰ کشتی دارد.

مقایسه توان نظامی ایران و اسرائیل

مقایسه قدرت لجستیک اسرائیل و ایران

لجستیک کشور‌ها هم در قدرت نظامی آن‌ها موثر است. از جمله شاخص‌های زیرمجموعه لجستیک می‌توان به تعداد فرودگاه، تعداد بنادر و ترمینال‌ها، نیروی کار، جاده و ریل اشاره کرد. این شاخص به طور مستقیم با وسعیت سرزمینی کشور‌ها رابطه دارد و از این رو عجیب نیست که ایران در مجنوع در حوزه لجستیک برتری قابل توجهی نسبت به اسرائیل داشته باشد.

برای مثال ایران از حیث تعداد فرودگاه در رتبه ۲۱ جهان و اسرائیل در رتبه ۸۱ ایستاده. در مورد تعداد نیروی کار ایران با ۳۰.۵ میلیون نیروی کار در رتبه ۱۸ و اسرائیل با ۳.۸ میلیون نیروی کار در رتبه ۸۵ جهان است.

مقایسه توان نظامی ایران و اسرائیل

مقایسه منابع طبیعی ایران و اسرائیل

منابع طبیعی از جمله نفت هم از شاخص‌های موثر بر قدرت نظامی است. ایران ششمین کشور جهان از نظر تولید نفت است این در حالی است که رتبه اسرائیل در تولید نفت ۶۸ ام در جهان است. در مورد میزان ذخایر نفتی قطعی ایران با ۱۵۷ میلیارد بشکه نفت ذخیره شده رتبه ۴ جهان را دارد. رتبه اسرائیل با ۱۲ میلیون بشکه نفت ۷۸ است.

مقایسه توان نظامی ایران و اسرائیل

مقایسه وضعیت جغرافیای ایران و اسرائیل

تقریبا در تمام شاخص‌های مورد بررسی، شاخص جغرافیا مدنظر قرار گرفته، اما به طور مستقل هم این عنصر باید مقایسه شود. ایران با ۱.۶ میلیون کیلومتر مربع مساحت در رتبه ۱۷ و اسرائیل با ۲۰ هزار کیلومتر مربع در رتبه ۱۳۲ جهان قرار گرفته‌اند.

ایران ۵ هزار کیلومتر مرز مشترک با کشور‌های همسایه دارد و اسرائیل هزار کیلومتر. این شاخص در واقع با قدرت نظامی کشور‌ها رابطه عکس دارد چرا که داشتن مرز مشترک به منزله وجود تهدید‌های نظامی بیشتر علیه کشورهاست.

مقایسه توان نظامی ایران و اسرائیل

در مورد مرز دریایی هم وضع به همین منوال است. ایران ۲.۴ هزار کیلومتر خط ساحلی و اسرائیل ۲۷۳ کیلومتر خط ساحلی دارد. ایران در این زمینه در رتبه ۴۱ جهان و اسرائیل در رتبه ۹۳ ایستاده است. داشتن آبراهه، اما به منزله قدرت نظامی بیشتر است. اسرائیل هیچ آبراهه‌ای ندارد درحالی که ایران ۸۵۰ کیلومتر آبراهه دارد. یکی از مهمترین آبراهه‌های تحت کنترل ایران تنگه هرمز است که به تنهایی شاخص مهمی برای قدرت نظامی ایران به شمار می‌رود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۱۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
36
215
دولتمردان این مملکت غیر از جنگ و بدبختی هنر دیگری ندارند؟
تا نابودی کامل این مرز و بوم دست از این برنامه ها شان بر نمی دارند؟
مرتضی
|
Switzerland
|
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
102
57
پس میزینم با خاک یکسانش میکنیم؟خخخخخخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
وا بری خوش خنده
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۸
هم الان بدون جنگ ما شکست خورده ایم با این وضعیت بد اقتصادی..ایران با هیچ کشوری وارد جنگ نمیشه.اصلن نمیتونه بشه.اینا همش هارتپورته
بنده خدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
8
97
پس چرا مقایسه موشکها ذکر نشده
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
146
56
ایمان و استقامت مهمتر است و البته خداوند مومنین را با امدادهای غیبی کمک می کند
پاسخ ها
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
آدم خرافات ابله.مؤمن کجا بوده.غیب چی خاک تو سرت کنند عقب مانده
هالو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
21
163
واقعا در روز حادثه دنيا از كدام طرف جنگ حمايت خواهد كرد؟ آيا در دنيا دوستي داريم؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۵
دقیقا سفسطه ماجرا همین جاست ....اسراییل دمش به امریکا و امریکا دمش وصل به ناتو هست ...پوتین حتی از پشم صورتش هم مایه نخواهد گذاشت برای ما.....مجموع تجهیزات نظامی اسراییل + امریکا + کل کشورهای ناتو قطعا چندین برابر ایران هست و اصلا عقلانی و منطقی نیست وارد جنگ شدن....جنگ فلاکت و فقر و نابودی بدنبال میاره
دشمنی با دنیا رنج بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار زیادی را به مردم ایران تحمیل میکنه...
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
قطعاً خداوند مومنین را یاری میرساند،جنگ ایران و عراق تمام دنیا یک طرف ایران یک طرف غیرت ایرانی و ایمان راه صدام را بست
شهاب
|
Netherlands
|
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
21
113
بسيار مقاله زيبا و بي محتوايي بود - با اين تحليل هاي شما من موندم چهل سال پيش كه يكي از دلايل انقلاب ژاندارم خليج فارس و خريدهاي بي رويه نظامي بوده چرا از كشور بدبختي مثل عراق بعد از ٨ سال شكست خورديم - تو اين ٤٠ سال فقط ما پيشرفت كرديم اونا خوابيده بودن
پاسخ ها
دوست شهاب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
از آلبانی که نمیشه در مورد ایران نظر داد بیا ببین چه خبره
اگه همین آلبانی نشینها نبودن و خیانت نکرده بودن قطعا دفاع مردم ایران 8 سال طول نمی کشید
رضا
| France |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
در پاسخ به دوست شهاب
شما کی از آلبانی نشین ها دست میکشید؟؟؟ هر گندی میزنین سر آلبانی نشین ها و اصلاحات چی ها خالی میکنین بی عرضه گی خودتونو پای کسی نریزین
دوست رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
هرچی مشکل از گور همین البانی نشینها هست هم مردم را کشتن هم خیانت رو خیانت کردن
کی باصدام همکاری کرد
کی مردم را توی خیابون کشت
کی میخواست با امریکا مبارزه کنه حلا هم سرش را گذاشته در دامن امپریالیست
کی...
رضا
| France |
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
هر چی بلا سرمون میاد از داخل خودمونه نظام از مردم فاصله گرفته کرم از خود درخت هست آلبانی نشین ها از نقطه ضعف استفاده میکنند مسئولین اعتماد سازی کنن و کمتر بفکر جیب و شکم خود باشند نقطه ضعفی وجود نخواهد داشت .....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۶
عراق اگر تنها میبود ارتش ما لهش میکرد ما واقعا حامی نداشتیم. در ضمن همینکه عراق با تحمیل جنگ به ایران، نتوانست ایران رو بگیره و حتی تقاضای آنش بس داد نشان دهنده شکستش در جنگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
5
81
هر کی که باهوش تر است و تو همین چند سال اخیر کاملا مشخص شده که کدامیک از هوش بیشتری برخوردار هستند. هیچی راحت تر از شکست دادن یه دشمن احمق و خرفت نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
9
37
تحلیل خوبی انجام نشده بود از اول که مطرح شده بود لاشه پهباد اطراف سایت هسته ای بوده نشان دهنده کم اطلاعی نویسنده محترم بوده که این موضوع تقریبا در رویداد در گزارشات و تحلیلهای مختلف مشهود هست.
اگه بین ایران و اسرائیل درگیری ایجاد بشه تقریباً تأکید می کنم تقریباً امکان جنگ زمینه خیلی ناچیز هست و عمده درگیریها به صورت تهاجم هوائی و موشکی بین دو کشور باشه و قطعاً بازه زمانی آن هم کوتاه مدت خواهد بود ولی احتمال درگیری خیلی خیلی کم است و تهدیدات دو طرف به خصوص صهیونیستها بیشتر جنبه روانی در راستای تأثیر در تصمیم گیری مذاکرات وین داره و تقریباً ارزش عملی خاصی ندارد
حسین محمدزاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
8
77
دوستان این مقایسه اصلا دقیق نیست چون جمهوری اسلامی و اسرائیل را تنها معادل دو دولت گرفته و به مقایسه توانمندیهای داخلی آنها بسنده کرده در حالیکه اینها صرفا دو دولت نیستند بلکه دو جریان هستند. اسرائیل یعنی کشور اسرائیل و حامیانش ازجمله آمریکا، انگلستان، فرانسه، اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای منطقه و جمهوری اسلامی هم یعنی خودش و بازوانش از جمله حزب الله لبنان، انصارالله یمن، طالبان افغانستان، حماس فلسطین، حشدالشعبی عراق لذا اگر جنگی بین جمهوری اسلامی و اسرائیل رخ دهد کل خاورمیانه و بخش وسیعی از جغرافیای جهان آلوده این جنگ می شود اگر چنین شود باید آرزو کنیم کشور زیبا و عزیزمان ایران و مردم صبور و نجیبش زیر پای جنگ جمهوری اسلامی و اسرائیل نابود نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
ممنون از شما به خاطر به کار بردن کلمه ی جمهوری اسلامی به جای" ایران"
سید رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
118
26
آخه بی شعور این چه مقایسه ای هست که کردی ؛ آدم کشورش رو اینطوری کوچیکه می‌کنه ؟ رژیم صهیونیستی اندازه یکی از شهرستانهای ما هم نیست ؛ اون موقع تو خائن قدرت نظامی و دفاعی مشورت رو زیر سوال میبری ؛ اربابش که آمریکا باشه جرات حمله نداره اون موقع این کوچولو چی میخواد بگه ........
بسه خیانت به این مملکت ....
پاسخ ها
مجید
| France |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
دوست عزیز کمی بیشتر اندیشه کن.حرف هایت شبیه جمهوری اسلامیست. چندین کشور عربی را آن زمان طی فقط شش روز شکست داد. ما هشت سال جنگ کردیم و هنگام نوشیدن جام زهر،چندین هزار کیلومتر از وطنمان دست عراق بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
مردم با این
...
نیستنتننننت
رضا
|
France
|
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
10
60
تحلیل مهمی نبود جنگ زمینی که نیابتی میشه و سوری ها و لبنانی ها و فلسطینی های بدبخت چوبشو میخورند نبرد هوایی هم با پهباد میشه و ماهم که تو شناسایی پهباد دشمن با هواپیمای خودی مشکل داریم و نتیجه شم از الان مشخصه جنگ روانی بیشتر اتفاق میفته که با وجود روانشناسهای حرفه ای ما پیروز میشیم و نتیجه ش افزایش تورم و فشار تحریمها به مردم میشه تو نبردهای ورزشی هم که نمیذارن به میدان برن ببینیم کی پیروز میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
3
32
اینی که نوشتی رو خودت قبول داری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
از لحاظ کمیت مقایسه کردی از لحاظ کیفیت چی ؟ جنگنده های پیشرفته اف ۳۵ (ما جنگنده ندارین همه اسقاطی اند)تانکهای پیشرفته مرکاوا (ما هنوز تی ۷۲ موندیم) بمب هسته ای زیر دریایی های پیشرفته دلفین (تعداد زیر دریایی ما بیشتره ولی همه اونا باهم حریف یکی از زیردریایی های اسرائیل نیست)
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
2
41
امیدوارم جنگی نشه چون فشار و خسارتش دامن مردم رو میگیره
مشکلی که مقاله تون داره اینه که تنها به فکتهای گلوبال فایر اشاره کردید.و با وبسایتهای و اندیشکده های نظامی که در این حوزه ها مشغول بکارند یا حتی رجوعی به منابع و افراد داخلی نکردید.مثلا پژوهشگری بنام تام کوپر یا کتاب تاریخ نیروی هوایی ایران که منابع و توضیحات خوبی داره. اولا دوره جنگهای کلاسیک نظامی تمام شده در زمانی که میشه با سلاحهای کشتار جمعی مثلا یک بندر عملیاتی یا یک یگان و پادگان رو رو هوا فرستاد.
دوما ایران و اسرائیل مرز مشترک ندارن.منصفانه بخوایی نظر بدی اگر اسرائیل از طریق عملیات هلی بورن یا از طریق دریا یا کشورهای همسایه نیرو به مرز بفرسته نهایتا بیشتر از چند تا هنگ یا گردان نمیتونن که در مقابل خیل عظیم نیروها کارایی چندانی نداره و شکست میخوره با توجه به کیفیت و توان تجهیزاتشون
مطلبی در مورد تعداد هواپیما نوشتید ایران 519 هواپیما داره.اگه 159 هواپیمای عراقی پناهنده شده بعد جنگ و صد و خورده ای هواپیمای خریداری شده از دوره تیمسار ستاری تا اواخر دهه هفتاد رو در نظر بگیریم. که شما اشاره کردید خریدی نداشتن.؟؟ و با توجه به نزدیک چهارصد هواپیمای جنگنده قبل انقلاب که متاسفانه نیمی از انها در جنگ از بین رفتند و یا زمینگیر شدن.تعداد باید کمتر باشه.البته شاید منظورتون کل هواپیماهای ایران بوده.با در نظر گرفتن هواپیماهای لجستیک و سوخترسان و..که 519 شده یاشاید هم بیشتر
در مورد نیروی زمینی هم اشاره نکردید که ایران از قبل انقلاب تا حالا تنها نیروی عملیاتی چتر باز در خاورمیانه رو داره که در کشورهای خاورمیانه وجود نداره و در عملیات های تهاجمی ضربتی بسیار موثره
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
4
16
تعداد هلی کوپترهای نظامی با توجه به خریدهای قبل انقلاب طبق طرح مقابله با تانکهای صدام که میگفتند در مقابل هر تانک صدام یک هلی کوپتر میخریم.و تعداد خریداری شده بالای 600 بود و شاید دویستای انها از نوع تهاجمی بل حتی با در نظر گرفتن 8سال جنگ و کمبود قطعه و.... تعداد هلی کوپترها باید بیشتر باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
چقدر با اطلاعات شما محل زندگیتون کجاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
4
33
یهودی ها موزی تر از آن هستند که خودشان با حکومت ایران درگیر شوند آنها کشورهایی مانند آذربایجان را درگیر می کنند همانطور که ترامپ را فریب دادند که مسئولیت ترور سلیمانی را بپذیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
5
29
دوستان الکی کالری نسوزونید جنگی نخواهد شد
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
5
9
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
این امار وارقام چیز عجیبی نیست کافیه شما یک مقدار مطالعه کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
2
11
خ
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۹
3
35
تعداد هواپیماهها رو می گه مساویه ولی نمی گه کیفیت....
ایرنی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
46
16
هیچ کس هیچ غلطی نمیتونه بکنه
شما که اذربایجان رو فرمودی نیازی نیست لشکر بیاد کافیه نیاز باشه ما مرز نشینها حوابشون رو میدیم
اسراعیل عددی نیست نترسین
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
دلار شد ۵۲ هزار تومن فقط خبر جنگ کشوری دیگه اومده حالا تو هی بگو فلان فلان
ناشناس
| Turkey |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
مرز نشین ساعت ۵ بعد ازظهر تو رویداد خبر میذاره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
توبی جا می کنی به جای مرزنشین ها حرف می زنی.
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۳
7
34
رژیم صهیونیستی یک کشور اتمی است حتی فکر جنگ باهاش هم اشتباهه
بدون موشک هسته ای نابودی این غده سرطان بسیار سخت خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
با انهدام تاسیسات هسته ای دیمونا کل اسراییل غیر قابل سکونت میشه احتیاج به بمب اتم نداریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
4
45
ماداریم خودمون ازگرسنگی میمیریم وای بحال جنگ جنگی وجودندارد مگرجنگ روانی خودتون ناراحت نکنید
اکبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
1
33
دشمن دانا بهتر از نادان دوست
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۴
5
27
روسیه و پوتین جایگاه آلمان و هیتلر هست آلمان و هیتلر با دنیا در افتاد نابود شد
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۵
5
22
بنظرم ادوات وسلاح هیچ کشوری ضامن برتری آن کشور نیست اگر کل مردم کشور باهم متحد باشند و به رهبران ان کشور احترام بگذارند هیچ دشمنی نمی‌تواند به ايران حمله کند.اگر رهبران ایران به مردمشان اعتماد کنند آمریکا وهمه دنیا جمع بشن نمیتونن کاری بکنند ولی اگر مردم طرفدار رهبران نباشند ضعیفترین کشور حتی طالبان هم ايران را شکست خواهندداد بنا براين بهترین سلاح ایران آشتی ملی مردم ونظام است وبهتره که دولتمردان به شکوه ومشکلات مردم رسیدگی کنندوتنها راه بقا تندادن برخواسته های مردمه که درحال حاضر فاصله افتاده باور کنیدازبمم اتم وکلاهک هسته ای کارآمد تراست جنگ ایران وعراق ازنظر ادوات قابل مقايسه نبود ولی درایران پیرجوان مشتاقانه به جبهه می‌رفتند ولي صدام بزور متحمل میشد وراز پیروزی ایران یکدلی واطاعت ازرهبری ومتقابل بود
جامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
45
13
مهم نیت برای جنگه ما ایمان داریم که قوی تر از سلاح هسته ای هم است خدا با ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
کی گفته چون شیعه هستی خدا با شماست دزدی کنی هزار جور جنایت بکنی بعد بری واسه حسین سینه بزنی گناهات آب میشه!!!!
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
با ایمان به جنگ سلاح نمیرن . واقعه کربلا جنگ ایمان و تجهیزات بود. درضمن ادم با ایمان شعار ایمان دار بودن نمیده . مسلمانی شناسنامه ای رو با ایماندار بودن اشتباه گرفتی ای مسلمان زاده ای که اگر در اسراییل بدنیا می اوندی الان صهیونیستی بودی
به دینی که به ارث بتو رسیده نناز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
شما لواط کارها معتقدم هستید
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
8
34
جنگ با اسرائیل بسیار وحشتناک و مخرب خواهد بود چون یهودیان خود را مردم برتر و برگزیده خدا میدانند و بخاطر بقایشان ب احدی رحم نخواهند کرد و اگر مجبور بشوند با چند بمب اتم ایران رو ویران خواهند کرد در ضمن یادتان نرود ک اسرائیل ، آمریکارو دارد در ضمن در زمینه هوائی بسیار قدرتمند است و اگر جنگی رخ دهد ایران شکست میخورد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
23
9
ای بابا بلف خوب نیست نیروی انسانی ایران به جرات میگم قدرتمند ترین کشور دنیا هست نیروی انسانی را ميگم نترس وشجاع در زمان ما که جنگ بود همه همین کشورهای بی شرف با ما درجنگ بودند همشون کمک عراق بودند حتی همین اعراب همین شوروی هم صلاح بهشون میداد انگلیس بی شرف آمریکا کثیف آلمان بی وجدان فرانسه بابا خدای همشون با ی تعدا جون شیر مرد می جنگیدن اونها هم بهترین صلاح ها را داشتند به شرف ژنرال عراقی بعد از جنگ درعراق رفته بودم کربلا قسم خورد گفت نیروی زمین ایران حریف دنیا است ژنرال حسین عراقی گفت جونم اسرائیل چه سگی که ما ازش بترسیم وگاهی مثل این سگهای ول گرد ی پارس می کن رهبر دستور بد خاک ش به یاری خدا داخل گونی می کنیم هیچ وقت به دشمن رو ندین ازشم تعریف نکن اگر ایرانی هستی ما از هیچ دشمنی نمی ترسیم وجانمون به خاطر کشورمون میدیم کسی جرأت ندار به مملکت ما چپ نگاه کن چشمش با خاک پر می کنیم یا حسین خانواده شهید لر هستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
همون نیروی انسانی که هر روز بیزارتر و ناامیدتر میشه و داره مهاجرت رو چندبرابر میکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
هیچ وطنی با تفکرات داعشی سعادتمند نشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
34
7
ای بدبخت شکم پرست در مورد کشور این جوری حرف نزن ما از هیچ دشمنی نمی تر سیم قسم می خورم زمان شاه ی خروسی هم نداشتی از کدام روستا اومدی داخل شهر شکمت پر شده توهین می کنی
Hosinjall
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
26
6
کشورهای‌مثل‌امریکا‌وهمین‌اسراییل‌وهمه‌کشورهای‌زیر‌سلطه آمریکا ۸سال‌باتمام‌تحریما‌علیه‌ایران‌‌سلاحدادن‌شمیایمیزدن‌‌ چونمقابل‌ایران‌کم‌‌میاوردن‌‌ولی‌الان‌که‌به‌لطف‌خدا‌ازنظر‌تجهزات‌‌ما‌اماده‌تریم‌چون‌زمان‌جنگ‌ما‌یه‌موشک‌نداشتم‌از‌خودمون‌دفاع‌کنیم‌ولی‌الان‌با‌۴تا‌موشک‌با لاستیک‌‌اسرییل‌توهوا‌می‌بریم جنگی‌مطمن‌باشید‌نمی‌شه‌‌‌چون‌دلش‌ندارن‌‌فقط‌ما‌باید‌باهم‌متحد‌باشیم‌ونزاریم‌دشمن‌در‌مارخنه‌کنداونا‌فقط‌میخواهن‌بین‌ما‌دوقطبی‌کنند‌تاازاب‌گه‌لالود‌ماهی‌بگیرن‌همه‌‌ایران‌وطن‌من‌هست
پاسخ ها
ناصر
| United Arab Emirates |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
نه که ما با سنگ و گرز و شمشیر جنگیدیم !!!! ما بجز ژ۳ چی داشتیم ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۴
15
7
با انهدام سایت هسته ای دیمونا کل اسراییل غیر قابل سکونت میشه که البته اسراییل هم با بمب اتم ایران رو نابود میکنه
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
3
30
فقط یک سوال دارم
با ۴۰۰ کلاهک هسته ای اسراییل چه کنیم ؟
فقط نگویید نمیتواند استفاده کند ...
با کدام سلاح به جنگ بمب اتم برویم ؟ چرا با اینده ایران بخاطر مصلحت فتوی دادند ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۴
1
24
با حالید احمقا
متین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
1
14
چی‌بگم والا
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
5
13
ایران هیچ اعلان جنگی رسما نمیتونه بکنه
چون ما کشوری به نام اسرائیل را به رسمین نشناختیم
بهترین مبارزه با تروریسم صهیونیستی
اقدام به جنگ برای بازپس گیری فلسطین توسط فلسطینی ها یا سقوط کشورنامعلوم اسرائیل و تشکیل کشوری جدید و دموکراتیک به دور از صهیونیسم توسط مردم سه کشور حاضر در فلسطین
باجلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
25
11
از اسراییل میترسن بعضیا ......بخدا اون مثه سگ از ایرانیها میترسه البته حقم داره ما ترک داریم کرد لر بلوچ فارس شمالی اما اونا که ندارن ماغیرت دارم بیخیال اعصابم داغون میشه عددی نیستش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
28
11
همه این چیزایی که دوستان نوشتن قابل تامله،ولی یادتون نره که تو تشیع پیکر سردار سلیمانی چه اتفاقی افتاد؟خواب و خوراک نداشتن به خدا از ترس،فقط در یک جمله میتونم بگم اگه روزی برسه تمام دنیا با یزید باشه باز ما با حسینیم.
و غیرت و شرف هر ایرانی با دین و ایمان حکم یک بمب اتمو داره برا دشمنامون،اگه غیر این بود مطمئن باشین تا الان نیست و نابودمون میکردن،اینو گفتم چون بعضیا فک میکنن اونا با ما تعارف دارن یا از چشم ابرومون خوششون میاد تا حالا حمله نکردن،نه برادر من این حرفا نیس فقط خدا خودش میدونه چقد ترس از ما به دلشونه که هیچ غلطی نکردن تا حالا.
ولی این بر جبهه که ما باشیم از جنگ با اسرائیل ترس که نیست هیچی به جاش کلی شور و ذوغ و هیجان هم داریم برا جنگ با اونا،به خدا همینو بگم اینقد میترسن که میشه با لباس سبزای سپاه بریم تو کشورشون دوربین مخفی بسازیم بشینیم بخندیم بهشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
می دونستی فلسطینی ها از یزید بن معاویه با نام امیرالمومنین یزید یاد می کنند؟
در میدان شهید صدام حسین غزه می خوای با فلسطینیان بیعت کنی؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
26
6
عزیزان حرف آخر،اسرائیل در جنگ طولانی زمین گیر میشه،وسعتی نداره ، ولی ایران پیروز میدان هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
وسعت اسرائیل به پهناوری آمریکا و اروپاست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
3
22
الان ۴۴ ساله که اسرائیل باید نابود بشه و روز به روز غاصب تر و بیشتر به شهرک سازی پرداخته.
بلندیهای جولان را گروه های مقاومتی که در سوريه تشریف دارند باید پس بگیرند تا بعدا سر مسائل دیگر تصمیم گرفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
28
6
اگرآمریکااسرائیل رروپشتیبانی کنه روسیه هم ایران روپشتیبانی میکنه ولی آمریکاگفته که من به اسرائیل هیچ کمکی نخواهم کرداسرائیل کشورکوچکی است ولی قدرتمنده ولی ایران ازهرلحاظی ازاسرائیل قدرتمندتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
منظور از کمک روسیه، همونیه که بیشترین مناطق رو از ایران گرفت و تجزیه کرد؟
ع.ق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
4
28
با این همه کلاهک هسته‌ای ایران میتونه چه ....بخوره. یکی به اسرایل بزنه دهتا میخوره. بازم یه عده بسیجی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
2
21
تحلیل درست نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۴
2
23
دراین حکومت ایران غیرازقلدری تنهاکاری که کرددشمن تراشی وغارت ملت بااسراایل نمیشه مقابله کردضربلعجلی جنگ راتماممیکندهدف اولش پایتخت ایران بمب اتم دردنیاشناخته شده تمام جنگهایش معلومه بااعراب وواین کشورکوچک یک هیهولای بزرگ است ماداریم براخودمان شروورمیگیم چنان میکنیم دنیارامیگیریم کل اروپاهم پشتبانشندایران کی پشتش است تمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
0
19
ایران و اسرائیل مرز زمینی ندارند این مقایسه تان بی ارزش است. تنها موشک و هواپیما و زیردریایی و کشتی و بمب اتم و توانایی های اطلاعاتی و جاسوسی ارزش مقایسه کردند دارند بعلاوه اقتصاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
2
21
حرف آخر را کسی می زند که 100 کلاهک هسته ای دارد
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۶
3
20
اصلا مشکل فلسطین اسرائیل به ایران چه ربطی داره بخواد واسه این سنی ها جنگ راه بندازه
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
3
10
اشتباهه این مقایسه
به عنوان مثال قسمت نیروی هوایی:

اسراییل با صدها فروند اف 35، اف 15 و اف 16 مدرن و جدید و بروز شده

با جنگنده های اف 14، اف 4، اف 5 و میگ 29 و سوخو 24 منسوخ شده ایران برابره؟؟

تو نبرد امروزه اهمیت کیفیت از کمیت خیلی بیشتره!!

نکنه آقایون توقع دارن با اف 5 با اف 35 داگ فایت کنن؟؟
نصیرنارویی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
11
1
ایران کشور مسلمان هست واهمه مسلمانان در راه خدا جهاد می کنیم اسراییل هیچ قاطی نمی کند باید کشورهای اسلامی ایران افغانستان همه ای مسلمانان ازکشورفلسطین دفاع بکنند این کافران ازبین ببرند
ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
0
6
باید دست به دعا بود هیچ وقت جنگی صورت نپذیره.چون هیچ کشوری در خاورمیانه از تبعات آن در امان نخواهد بود.
الف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
6
2
مشکل اینکه شما هنوز ایران و نشناختی اسرالیل اگر یک درصد می‌تونست ایران وشکست بده مطمئن باش که خیلی ازاین که هست حمله می کرد
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
6
2
اینا همه تنها قدرت ارتش ایران است سپاه پاسداران چند برابر امریکا و اسراییل قدرت دارد به خاست خدا و تکیه به شعار فرمانده فرمانده با ایرانی پاینده تا ۲۵سال اینده استکبار و اسراییلی نمانده همه این کسایی ک ادعا میکنندرا شکست میدهیم
پاسخ ها
دلاک حمام منصوری
| Canada |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
زارت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۲
0
6
رویداد یه سوال: ما چه کنیم کامنتمون منتشر بشه
ملاغلام قلی حیدرشکن کن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳
1
2
ماشالاکارشناسای پشمکی باتزپت ومت چش نخورین
عباس
|
United States of America
|
۰۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۴
1
4
در صورت جنگ بین ایران و اسرائیل فقط نیروی هوایی موشکی کارساز هست.
جنگنده های ایران توان بمباران اسرائیل را ندارند و موشکهای ایران توسط گنبد آهنی نابود میشند.
تنها توانایی ایران استفاده از حماس وحزب الله است. اسرائیل میخاد حماس را نابود کند تا ایران را خلع سلاح نماید. اسرائیل با موشک و جنگنده F35براختی می‌تواند به ایران حمله کند. حزب الله لبنان تنبل شده و قدرت رزمی اش پایین اومده.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
5
1
اسرائیل جرأت حمله ندارد
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
1
3
دوستان.اولا ما مرز مشترک با اونها نداریم.پس جنگ هوایی و موشکی هست.اونها بمب افکن دارن ماهم پدافندداریم.ما موشک داریم اونها گنبد اهنی.اگر اسراییل یا آمریکا پالایشگاه‌های مارو هدف بگیره یا ما تاسیسات اونهارو بزنیم فرقی نداره.باید دید کدوم زودتر بازسازی میکنه و کیا کمکش میکنن.و چقدر توان اقتصادی برای تحمل داره.از طرفی ما چهل ساله بخاطر دفاع از آرمان فلسطین آسیب دیدیم و اقتصاد و ارزش پولمون مشخصه.بنظرم هرملتی باید خودش برای خودش فداکاری کنه.قرار نیست مثلا ما بجای مردم بحرین قیام کنیم یا بجای مصر بجنگیم!!همونطور که خودمون در جنگ تنها بودیم.اونهایی هم که کمک کردن پولشو گرفتن.اما اگر قراراست بعد از این هم شعار جنگ و نابودی بدهیم و کشورو در بحران نگهداریم حالا بهترین فرصت هست تا این مشکلو برای همیشه یکسره حلش کنیم.اگر کشورهای عربی واقعا حقشونو میخوان بسم الاه.ماهم کنارشون هستیم.اما اگر میخواهند ایران رو قربانی اهدافشون کنن هرگز.اسراییل نباید از ۷۰سال پیش بوجود میآمدحالاتاوان اشتباه برادران مسلمان را نمی‌توان تنهایی پرداخت کرد.اتحاد بهترین راه حل است.
مونا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۷
5
3
همین شماها که میگین ایران ضعیفه و جنگ نکنیم و سکوت کنیم و این حرفا
اگر زمان امام حسین بودین تنهاش میذاشتین
لعنت بر هر انسانی که وجدانشو زیر پا میذاره و دنبال سازش با یزیدیان زمانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
7
3
سلام دوستان ودر آخر اینکه خداوند هر جور که بخواهد همان میشود و خواهد شد وامام زمان خواهد آمد
عبّاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
7
2
سلام؛
شک نکنید
اسرائیل نابود خواهد شد.
مرگ بر اسرائیل?
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
2
4
یه نیروی مهم و غیر قابل انکار در نظر گرفته نشده و آنهم قدرت بی انتهای خداوند متعال است ... که بدون اذن او ملکولی جابجا نخواهد شد
علیلو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
1
10
ما با اسرائیل نه مرز مشترک داریم نه دین مشترک داریم نه میدان گازی مشترک داریم نه میدان نفتی مشترک داریم پس اختلاف ما با اسراییل برسرچیست؟؟
سرزمین اورشلیم هم از عهدعتیق مال یهودیها بوده وهست که بازم به ما ربطی نداره -پس چرا ثروتهای کشور باید خرج دشمنی پوچ و بی اساس ما با اونا بشه چرا ملت ایران بخاطر این سیاست غلط در فقرو فلاکت زندگی کنند چرا ایرانی باید کلیه‌هاشو بفروشه کبدشو بفروشه قرنیه چشمشو بفروشع ونا.. بفروشه پس دشمن ایران وایرانی دور نیست داخله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
علت این همه دشمنی جمهوری اسلامی با اسرائیل بر میگرده به چند آیه ابتدایی سوره اسرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
6
2
آمریکا و اسرائیل وحشی! هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد،
هم رونق جهان شما نیز بگذرد
زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت،
ناچار کاروان شما نیز بگذرد
باد خزان نکبت ایام ناگهان،
بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد
آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام،
بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد
ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز،
این تیزی سنان شما نیز بگذرد چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد
، بیداد ظالمان شما نیز بگذرد
در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت
این عوعوی سگان شما نیز بگذرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
7
2
چرا هیچی نشده بعضی ها خودشون خیس کردن یه هفته ای تمومش میکنیم
Николай
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
2
6
احمقانه‌ست، اگر جنگی اتفاق بیفته تنها چیزی که به ثمر میاره فلاکت و بدبختی بیشتره..امداد غیبی و این چیزها هم برای زمانی بود که بمب هسته‌ای و تانک وجود نداشت، نه الان!!
امداد غیبی بمب هسته‌ای رو منفجر نمیکنه، تانک ها رو با هیچی نمیترکونه!
احمق نباشید، از جنگ طرفداری نکنید!
اگه جنگی صورت بگیره، هیچ قسمت آسیا از عواقبش بی بهره نمیمونه!
اژدرپنجآذرحبشی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
4
2
بلی ومن یشتری نفسه فی ابتغاع مرضات الله ولله راوف بالعباد هرکس جانشرا برای رضایت الله درطبق اخلاص بگذردخداوندباچنین بنده است
یولچی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
1
9
کمی صبر کنید وعده خدا محقق میشه کسانی که با ساچمه زن تو صورت ناموس مردم زدن دور نیست زیر و زبر بشن .
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
8
1
مرگ بر امریکا
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر منافق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
0
11
اعراب بعد از شکست حماس سیستم دوکشوری را کِلید خواهند
زد و کشور فلسطین اسرائیل را به رسمیت خواهد شناخت
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
1
10
فکرنان کنیدکه خربزه آبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
4
3
این جنگ هیچ وقت اتفاق نخواهد یافت. بیشتر این کشور ها یا به صورت دیپلماتیک و یا جنگ سرد درگیر می‌شوند.
اگر این جنگ رخ دهد مثل کاغد پیش نمیرود چون هم ایران و هم اسرائیل متحد های زیادی دارند.
مرتصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
0
1
اسرائیل پیشرفته ترین جنگنده هارو داره و مهمتر از همه چیز پولشو و حمایت غرب و ضمنا بمب اتم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
0
0
شما به فکر خودتان باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
0
1
جالبه دوستان طوری صحبت میکنندکه اینگارایران میخوادجنگ راه بندازه واسراییل مثل یه بچه خوب طرفدارجنگ نیست چرامتوجه نیستندکه این اسراییل است که هرروزیه توطئه ای جدیدبرعلیه ایران راه میندازه
علی از شیراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
0
1
ما وطنمان را دوست داریم و اصلا حاضر نیستیم آسیبی به آن برسد،اما دوستان واقع بین باشید اگر جنگی بین ما و اسرائیل رخ دهد قطعا ما پیروز خواهیم شد البته از نوع پیروزی امام حسین بر یزید.
جاوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
0
1
مرگ بر ال یهود.با اربابش.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
0
3
بزدل نباشید
ایران خیلی قدرتمند تر از اسرائیل هست.
با تمام قدرت باید به اسرائیل حمله کرد و به آتش کشید این دیوان و ددان را.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۶
0
1
منم توکلی برخداست تا خداهست دشمن هیچ غلطی نمیتون بکنه قدرت اصلی ازآن خداست وسلام
مدافع خاک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۶
0
0
زمان خیلی زیادی از جنگ بین ایران و اسراییل می گذرد فقط در پوشش جنگ فلسطین و اسراییل نشان داده شده این که تازگی ندارد فعلا ایران پرده دری کرده آشکارا وارد جنگ شده تا مردم جذب کنه اما خبری نیست مردم ایران دیگه برای این نظام جنگ طلب تره هم خورد نمی کنند از این جنگ خوشحالند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان