تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۸ دی ۱۴۰۰
سخنگوی وزارت امور خارجه:

موضوع ۹ تبعه ایرانی مفقودشده به صورت جدی در حال پیگیری است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن تشریح اقدامات انجام‌شده در مورد وضعیت ۹ تبعه ایرانی مفقودشده، گفت که از طریق سفارتخانه‌های ایران در ترکیه و سوریه این موضوع را به صورت جدی در دست پیگیری داریم.

موضوع ۹ تبعه ایرانی مفقودشده به صورت جدی در حال پیگیری است
رویداد۲۴ شهریورماه امسال، خبر‌هایی در برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر بازداشت ۹ تبعه ایرانی توسط پلیس ترکیه و تحویل آن‌ها به گروه‌های تروریستی در شمال سوریه. آن‌گونه که در برخی رسانه‌ها آمده بود این ۹ نفر از منطقه هورامان و شهر پاوه هستند.

پیگیری‌ها حاکی است که این ۹ نفر به قصد اخذ پناهندگی در ترکیه حضور داشتند و پس از بازداشت توسط دولت ترکیه، خودشان را «کُرد سوری» معرفی کرده و دولت ترکیه نیز آن‌ها را به گروه‌های تروریستی در سوریه تحویل داده است. حتی در این مدت اخباری منتشر شد مبنی بر این‌که گروه مذکور با خانواده این افراد تماس گرفته و خواستار دریافت ۲ هزار دلار در ازای آزادی هر یک از آن‌ها شده اند.

آن‌گونه که در رسانه‌ها آمده است اسامی آن‌ها «مبین ولدبیگی»، «فردین درویشی پور»، «افشار رستمی»، «هدایت رخزادی زردوئی»، «مسعود حیدری»، «سیاوش پاک‌سرشت»، «بهمن شادروان» و «سعید احمدی» است.

از آن زمان، خانواده‌های این افراد اقدام به برگزاری تجمع مقابل وزارت امور خارجه و همچنین سفارت ترکیه در تهران کرده‌اند. این موضوع همچنین از سوی خبرنگاران در نشست‌های هفتگی سخنگوی دستگاه دیپلماسی مورد سؤال قرار گرفت.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان