تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰

افزایش جنایت‌های مسلحانه در کشور

قتل‌ها دیگر مثل قدیم نیست، وقتی قرار به جنایت باشد در یک لحظه اسلحه را در آورده و با یک شلیک کار را تمام می‌کند. در این گزارش به چندین فقره قتل با اسلحه که اخیرا اتفاق افتاده است، می‌پردازیم.

فرزندکشی

رویداد۲۴ به گزارش سایت جامعه24 روزی نیست که خبر قتل با استفاده از اسلحه منتشر نشود. هر روز در چند جای کشور فردی با اسلحه کمری، جنگی یا شکاری به راحتی آب خوردن ماشه را چکانده و مرتکب قتل می‌شود. در روز‌های اخیر، اما آمار ارتکاب قتل با سلاح رو به افزایش رفته و قاتلان برای اطمینان از مرگ طرف مقابل از اسلحه استفاده می‌کنند.

این افزایش استفاده از اسلحه اگرچه نشان دهنده افزایش خشونت در قتل‌ها است، اما موضوع مهم افزایش واردات اسلحه به کشور و تهیه آن در کمترین زمان است. موضوعی که در تامین امنیت می‌تواند تاثیرگذار باشد و پلیس با چالش متهمان مسلح روبرو شده و مردم هم بیش از این احساس ناامنی کرده و امنیت‌شان در محاق قرار می‌گیرد. در این صورت افراد بیشتری برای تامین امنیت خود از اسلحه استفاده خواهند کرد که همین موضوع باعث می‌شود تا ریسک استفاده از افراد آماتور در درگیری‌های معمولی هم افزایش یابد.

قتل در دامداری با سلاح شکاری

به گزارش جامعه ۲۴، پسر ۲۲ ساله وقتی نتوانست اختلافات خانوادگی‌اش را با مرد میانسال برطرف کند به سراغ او در دامداری نزدیک ورامین رفت. او با دامدار ۵۰ ساله صحبت کرد و کارشان به درگیری کشید. مرد میانسال قصد داشت پسر جوان را آرام کند، اما موفق نشد و او در یک لحظه با اسلحه‌ای که همراهش بود مرد دامدار را به قتل رساند و از محل جنایت فرار کند. یک ساعت بعد پلیس عامل جنایت مسلحانه را در خروجی شهر در حال فرار شناسایی و دستگیر کرد.

پدرکشی و تیراندازی مرگبار در سراوان

روز یکشنبه فیلمی از درگیری مسلحانه مقابل مقر سپاه در سراوان منتشر شد که در آن فرد مهاجم بعد از حمله با اسلحه و مجروح کردن یک شهروند در نزدیکی مقر، از سوی سربازان مسلح کشته شد. ساعتی بعد از این فیلم، رئیس پلیس سیستان و بلوچستان اعلام کرد پسر ۲۶ ساله ساعتی قبل از حمله پدرش را با اسلحه کشته و بعد به سمت مقر سپاه سراوان حمله کرده است.

پدر، پسرش را کشت

قتل‌ها تنها در شهر‌های بزرگ رخ نمی‌دهد و روستاییان هم از اسلحه استفاده می‌کنند. روز دوازدهم آبان ماه امسال مرد میانسالی بعد از درگیری با پسرش در تولم صومعه سرا او را با اسلحه شکاری کشت. پدر که در محل جنایت باقی ماند تا پلیس او را دستگیر کند، انگیزه اش را اعتیاد پسر و اذیت و آزار‌های او اعلام کرد.

اسلحه کشی پایان درگیری قاچاقچیان

۲۷ مهرماه امسال ماموران پلیس یزد در جریان درگیری چند نفر در یکی از محلات یزد قرار گرفتند، با حضور ماموران مشخص شد در این درگیری خونین دو طرف برای هم اسلحه کشیده اند و در جریان تیراندازی راننده خودرو سمند جان باخته است. تحقیقات بیشتر نشان داد درگیری بر سر مواد مخدر بوده و قاچاقچیان با هم درگیر شده که در این درگیری یکی از طرفین با اصابت گلوله اسلحه کمری جان خود را از دست داده است.

قتل پدر از سوی پسر معتاد

هجدهم آذر ماه خبر وقوع قتل در روستای زرانگوش شهرستان بدره ایلام پیچید. با حضور پلیس مشخص شد پسر ۳۵ ساله با اسلحه شکاری پدرش را کشته و از روستا فرار کرده است. پلیس که احتمال می‌داد قاتل از استان خارج شود با کنترل خروجی‌های شهر بالاخره او را چند ساعت بعد در حین خروج در بدره شناسایی و دستگیر کرد.

پسر معتاد با اعتراف به قتل گفت: پدرم به خاطر اعتیاد به من گیر می‌داد و اختلاف داشتیم. امروز هم باز درگیر شدیم که اسلحه را برداشتم و او را کشتم.


بیشتر بخوانید: اسرار مگو از قاتلان مشهور ایران که نشنیده‌اید


صحنه سازی برای همسرکشی

۲۲ آذر ماه جسد مرد جوانی از سوی اهالی یکی از روستا‌های صحنه کشف شد. با حضور ماموران مشخص شد جسد متعلق به مرد جوانی است که به علت اصابت گلوله اسلحه شکاری به قتل رسیده و در کنار جسد هم اسلحه موجود است. همسر ۳۴ ساله مقتول در بازجویی‌ها ادعا کرد شوهرش خودکشی کرده، اما بررسی‌ها نشان می‌داد صحنه خودکشی صحنه سازی است به همین دلیل تحقیقات از همسر او ادامه یافت تا اینکه به قتل اعتراف کرد و مدعی شد همسرش اذیتش می‌کرد و به همین خاطر همسرش را به قتل رساند.

پسرکشی با صحنه سازی

به گزارش جامعه ۲۴، آذر ماه را باید ماه فرزندکشی با اسلحه نامید. اواسط آذر ماه با کشف جسد پسر جوانی در ساختمان نیمه کاره کمالشهر تحقیقات پلیس آغاز شد. بررسی‌های پلیس نشان می‌داد محل کشف جسد ساختمان نیمه کاره پدر فرد کشته شده است.

پدر او در بازجویی‌ها ادعا کرد پسرم معتاد بود و به من زنگ زد که قصد خودکشی دارد، سریع به اینجا آمدم و با جسد پسرم در حالی که اسلحه کنارش بود و به زندگی اش پایان داده بود، روبرو شدم. بررسی‌های پلیس نشان داد نحوه شلیک به پسر معتاد نمی‌تواند خودکشی باشد برای همین تحقیقات را ادامه دادند تا اینکه پدر به قتل پسرش به خاطر اعتیاد شدید اعتراف کرد.

اراذل و اوباش به جای قمه کشی تیراندازی می‌کنند

دیگر قتل‌ها فقط با قمه صورت نمی‌گیرد؛ در روز‌های اخیر اراذل و اوباش در شهر‌های بزرگ به ویژه تهران در درگیری‌های خود از اسلحه استفاده می‌کنند. درگیری‌های خونین اراذل به افزایش حس ناامنی شهروندان منجر شده است. آن‌ها بی هدف شلیک می‌کنند و ممکن است هر لحظه مرتکب جنایتی خونین شوند. در آخرین پرونده رسانه‌ای شده دو گروه شرور مسلح که به سمت اموال مردم شلیک کرده بودند در کیانشهر و محله شاپور شناسایی و دستگیر شدند.

برخورد با فروشندگان و استفاده کنندگان از اسلحه غیر مجاز

در این زمینه سرهنگ پیام کاویانی، رئیس پلیس امنیت تهران در مورد استفاده از اسلحه در تهران به جامعه ۲۴، گفت: ماموران پلیس امنیت در تمام شهر با موضوع خرید و فروش اسلحه برخورد می‌کنند. موضوع اسلحه برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با افرادی که بخواهند با فروش اسلحه امنیت شهر را بهم بریزند قاطعانه برخورد می‌کنیم.

وی افزود: موضوع دیگر، استفاده کنندگان غیرمجاز از سلاح است که قطعا با آن‌ها نیز برخورد خواهیم کرد. تامین امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است و ما تمام توان خود را بکار می‌گیریم که شهروندان در آرامش کامل باشند.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قتل خانوادگی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان