تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

پیامدهای تصمیم خطرناک وزارت آموزش و پرورش/ دکتر مردانی: وضعیت مدارس ایران را با جهان مقایسه کنید، گریه‌تان می‌گیرد

وزارت آموزش و پرورش در حالی اعلام کرده مدارس حضوری شوند که سویه اومیکرون کرونا در بدترین حالت خود قرار دارد و آمار مبتلایان و جانباختگان روز به روز بیشتر می‌شود. عمده خانواده‌ها و معلمان از اینکه در اوج کرونا قرار است مدارس بازگشایی شوند، نگران هستند. رویداد۲۴ همین موضوع را از زیان معلمان و البته یک عضو ستاد ملی کرونا بررسی کرده است.

بازگشایی مدارس

رویداد۲۴ زینب غبیشاوی: بعد از نزدیک به یک ماه از دو رقمی شدن آمار مبتلایان به کرونا، با افزایش و گسترش سویه اومیکرون، روز گذشته تعداد کشته‌های کرونا سه رقمی شد. طبق اعلام وزارت بهداشت، آمار مراجعه‌کنندگان به بیمارستان چندین برابر افزایش پیدا کرده است؛ با این حال در همین شرایط یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده که مدارس باید حضوری شوند!

سرپرست مرکز اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش هم گفته شاید طی این دو سال دستورالعمل‌ها سختگیرانه بوده است و ما از طرف دیگر بام افتاده‌ایم چون در حالی که مدارس در همه دنیا باز هستند ما کماکان بر طبل تعطیلی مدارس می‌کوبیم. یوسف نوری همچنین اعلام کرده «مدارس شلوغ‌تر از مترو نیست، پس باید به صورت حضوری مدارس باز شوند!» گویا که مسابقه است و چون مترو شلوغ است، مدارس هم باید شلوغ شوند!

رویداد۲۴ باز شدن مدارس به صورت حضوری را از نگاه معلمان و همچنین یک عضو کمیته ملی کرونا بررسی کرده است تا ببیند این تصمیم در شرایط کنونی چقدر نابخردانه و نسنجیده است.


بیشتربخوانید: بازی با سلامت کودکان توسط وزیر آموزش و پرورش با بیمه اومیکرونی!


فاطمه ملکی معلم مقطع دبستان به رویداد۲۴ می‌گوید: به شخصه موافق تدریس حضوری و مجازی هردو در کنار همدیگر هستم و بر این عقیده هستم که تدریس حضوری برای دانش آموز مفیدتر است، خصوصا دانش آموزان مقطع ابتدایی که در حوزه فعالیت بنده هستند. اما زمانی که بدانیم یادگیری و آموزش حضوری به سلامت کودک و دانش آموز ضربه وارد می‌کند، هیچ ارزشی ندارد و سلامت روح و جسم دانش آموز اهمیت بیشتری دارد. در شرایط فعلی که شاهد گسترش بیماری اومیکرون هستیم، هم دانش آموزان و هم معلمان هر دو در خطر هستند.

وی با بیان اینکه در همین دورانی که مدارس باز بود، بسیاری از دانش آموزان به کرونا و امیکرون مبتلا شدند و از طریق آنها من و سایر معلمان به کرونا مبتلا شدیم، گفت: با ابتلا دانش آموزان و معلمان به اومیکرون، چند روز همگی از آموزش عقب می‌ماندیم.

این معلم می‌گوید دلیل اصرار وزارت آموزش و پرورش بر بازگشایی مدارس در اوج کرونا و اومیکرون را نمی‌دانم. به وزیر آموزش و پرورش می‌گویم اگر نگران یادگیری و آموزش مفید دانش‌آموزان هستند باید اجازه دهند در اوج گسترش بیماری، مدارس غیرحضوری باشد. در این مدت آنقدر میزان رعایت مردم کم بود که وارد پیک ششم کرونا شدیم، دانش آموزان چرا در این شرایط درگیر ترس و دلهره رعایت کردن باشند. این استرس باعث عدم یادگیری آنها می‌شود.

ملکی با بیان اینکه اکنون دو هفته است که درگیر اومیکرون شده‌ام، گفت: به همراه تعداد کثیری از بچه‌ها مبتلا شدیم و متاسفانه شاهد عقب‌ماندگی از درس‌ها بوده‌ایم و هیچ انگیزه‌ای هنگام بیماری برای یادگیری وجود ندارد. درست در مقطعی که دانش‌آموزان نیاز به تمرین و تکرار مداوم دارند، مجبور به تعطیلی به دلیل بیماری می‌شوند. هرچند که آموزش حضوری استانداردتر است اما در این شرایط به چه قیمتی؟ سلامتی مهمتر از یادگیری است. از سوی دیگر خانواده‌ها تا حد زیادی نگران این موضوع هستند و با بالا رفتن آمار مبتلایان مخصوصا در کودکان، خواهان غیرحضوری شدن مدارس تا بهبود اوضاع هستند.

وی با بیان اینکه من و همکارانم از آموزش و پرروش خواستار تدریس مجازی شدیم، چرا که سلامتی ما و خانواده هایمان در خطر است، گفت: اگر قرار بر حضوری بودن مدارس است تعداد دانش‌آموزان را باید به حداقل برسانند و بر تعداد کلاس‌ها و معلمان بیفزایند که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و شاهد تشکیل کلاس حضوری با تعداد غیر استاندارد در مدارس بودیم و اکنون هم که با بیماری اومیکرون مواجه شدیم خواستار این هستیم سلامتی هردو قشر در نظر گرفته شود و کلاس‌ها غیر حضوری شود. 


بیشتربخوانید: آخرین آمار ویروس کرونا در ایران؛ ۶۶۵۷۸۴۲ نفر مبتلا و ۱۳۳۰۴۸ نفر فوتی


فرزانه محمدی معلم مقطع دبستان به رویداد۲۴ می‌گوید: وضعیت فعلی بسیار غیر قابل پذیرش است. اومیکرون در حال شدت گرفتن است و در هر خانواده حداقل یک نفر مریض شده است. چرا باید در این شرایط مدارس باز شود و معلمان و دانش آموزان مریض شوند؟ این شرایط به نفع چه کسی است؟

وی ادامه داد: در این مدت بسیاری از دانش آموزان مریض شدند و هر روز یکی از دانش آموزان به مدت یک هفته به مدرسه نمی‌آید و از درس و کلاس عقب می‌ماند. هر روز خانواده‌ها با ما تماس میگیرند و ابراز نارضایتی می‌کنند. درست است که تدریس حضوری بسیار بهتر است، اما واقعا به قیمت مریض شدن معلمان و دانش آموزان؟ بارها از مدیر مدرسه خواسته‌ایم که تدریس را غیر حضوری کنند، ولی می‌گویند از وزارتخانه چنین اجازه‌ای ندارند و همه باید در مدارس حاضر باشند. 

برای بررسی بیشتر وضعیت با دکتر مردانی عضو کمیته ملی کرونا گفتگو کردیم. او به رویداد۲۴ می‌گوید: سویه اومیکرون نسبت به سویه دلتا سرعت بییشتری دارد و بیشتر کودکان و نوجوانان را درگیر میکند چرا که این قشر واکسن نزده و قشر آسیب‌پذیر جامعه ما هستند. البته اومیکرون برای بزرگسالان هم است اما بیشتر به سراغ قشر آسیب‌پذیر و واکسن نزده می‌رود و آنها را مبتلا و درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: ما به کمیته علمی ستاد کرونا هشدار دادیم که مدارس را غیر حضوری کنند. در مناطق قرمز هم اصل بر غیرحضوری بودن است. همچنین قرار شده که وضعیت رنگ‌بندی شهرها روزانه اعلام شود. اومیکرون سریع به پیک می‌رسد و سریع هم عبور می‌کند و امیدوارم سریع‌تر این بحران عبور کند.

وی‌ با اشاره به سخنان وزارت اموزش و پرورش مبنی بر باز بودن همه مدارس در دنیا و تاکید بر حضوری بودن مدارس کشور گفت: در دنیا وضعیت رعایت پروتکل‌ها مثل اینجا است؟ در مدارس ما بروید گریه‌تان می‌گیرد، در دستشویی‌ها حتی مایع و دستمال کاغذی وجود ندارد، برخی ماسک نمی‌زنند و وقتی دانش‌آموزی علائم دارد به او نمی‌گویند در خانه بمان.

مردانی ادامه داد: سویه اومیکرون از قسمت فوقانی سر یعنی بینی، چشم و دهان منتقل می‌شود و فرد مبتلا اگر تا یک هفته بعد از ابتلا علائم نداشت می‌تواند به محل کار و مدرسه برود و ناقل نیست اما اگر بعد از یک هفته بازهم علائم داشت ناقل است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
0
1
این وزیر رو باید از آویزون کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
1
1
در آسیا ،اقریقا ،اروپا ،امریکا
بیشترین نیروها مربوط به معلمان است
آنها چطور برنامه ریزی میکنند که معلمعا بیشترین سطح رفاه را دارند
اما در ایران میگن چون زیاد هستید نمی‌توانیم به شما برسیم.این زیاد بودن اگررغقط مختص ایران بود بله جواب قانع کننده بود تازه باز با عدالت جور در نمیاد

اما این زیاد بودن در همه جای دنیا هست چرا در ایران فقط معامان کمترین دریافتی را دارند .آیا ما کمترین بودجه در دنیا را داریم ؟؟؟؟؟؟؟
نه مشکل تعداد زیاد بودن معلمان نیست
مشکل جای دیگری است
مشکل این است در ایران مثل ک خانواده بی نظمی است که پدر صندوق جدا دارد مادر صندوق جدا دارد
فرزندان هر کدام که زور دارند صندوق جدا دارند.بودجه متمرکز نیست دولت جدا خزانه دارد شرکت های دولتی جدا ،،،،ازتش جدا فعالیت اقتصادی دارد. سپاه جدا فعالیت اقتصادی دارد .همه اینها و شرکت ها باید متمرکز شوند و به خزانه دولت برکرندد و نظامی باید به پارکان برگردد و بیش از این اقتصاد ایران راذفلح نکند
همه بودجه ها باید متمرکز شوند حتی درآمد امام رضا ع باید به خزانه دولت برکرندد همه و همه حتی فعالیت اقتصادی ارتش سپاه
آن وقت برای همه همه چیز است و فقر نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
0
1
دولت و ملت در شرایط خوبی نیست .بنیاد مستعفان و ستاد اجرایی باید به خزانه دولت واگذار سوند
ناصر نظیفی آرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
0
3
با سلام یک ماه ونیم هست که نمیدونم به چه درد ومرضی خودم وخانواده ام درگیر بیماری شده ایم
آقای نوری آیا جان دانش اموز ومعلم وبه طور کلی خنواده ها اصلا برای شما مهم هست یا خیر
نظرات شما
پیشخوان