تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

خبر بد کرونایی؛ سویه جدید دیگری از راه رسید

سویه BA.۲ به سرعت جایگزین سویه فعلی که BA.۱ نام دارد خواهد شد هر چند بعید است تاثیر آن قابل توجه باشد. البته داده‌های بیشتری برای تایید این مطلب مورد نیاز است.

آخرین وضعیت ویروس کرونا در ایران

رویداد۲۴ داده‌های متخصصان در دانمارک نشان می‌دهد سویه فرعی جدید به لحاظ شدت تفاوتی با سویه‌ کنونی اومیکرون ندارد.در حال حاضر سویه فرعی جدید در فیلیپین، نپال، قطر، هند و دانمارک به شکل سویه غالب درآمده است.

یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت می‌گوید سویه فرعی اومیکرون که Omicron BA.۲ نام دارد به زودی به سویه غالب کرونا در جهان تبدیل خواهد شد و مقام نخست آلوده‌کننده‌ترین سویه ویروس کرونا را به خود اختصاص خواهد داد.

    «بوریس پاولین» از تیم سازمان جهانی بهداشت در زمینه مقابله با کووید-۱۹، با اعلام این مطلب گفت: «سویه BA.۲ به سرعت جایگزین سویه فعلی که BA.۱ نام دارد خواهد شد هر چند بعید است تاثیر آن قابل توجه باشد. البته داده‌های بیشتری برای تایید این مطلب مورد نیاز است.»

    آقای پاولین اضافه کرد که واکسن‌ها به روال سابق محافظت مشابهی را در برابر گونه‌های مختلف اومیکرون ایجاد خواهند کرد.

    بنا به گفته این مقام مسئول، «با نگاهی به کشورهای دیگر که سویه فرعی جدید در حال سبقت گرفتن در آن‌ها است، ما هیچ گونه موج بیشتر از حد انتظاری را در نرخ بستری شدن در بیمارستان‌ها شاهد نیستیم.»

    به گزارش یورونیوز، بنابر آخرین داده‌های به دست آمده از کشورها، سویه جدید BA.۲ در حال جایگزین شدن برای سویه اصلی اومیکرون در کشورهایی نظیر دانمارک است. داده‌های این کشور نشان می‌دهد سویه فرعی جدید به لحاظ شدت تفاوتی با سویه‌ کنونی اومیکرون ندارد، هرچند از پتانسیل جایگزینی آن در سطح گسترده برخوردار است.

    منبع: جماران
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: ویروس کرونا
    نظرات شما
    پیشخوان