تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حمله مسلحانه و دسته جمعی شکارچیان به محیط بانان

بیش از یکصد شکارچی غیرمجاز سوار بر قایق‌های خود با سلاح‌های شکاری به محیط بانان شبه جزیره میانکاله حمله کردند.

محیط بانان شبه جزیره میانکاله

رویداد۲۴  ابراهیمی مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: این شکارچیان غیرمجاز در منطقه آشوراده در حالیکه صورت‌های خود را پوشانده بودند با سلاح‌های شکاری به سمت محیط بانان تیراندازی کردند که در اثر این تیراندازی‌ها تعدادی از محیط بانان مورد اصابت ساچمه‌های تفنگ شکاری این افراد قرار گرفتند.

حمله شکارچیان غیرمجاز به محیط بانان میانکاله اگرچه در سال‌های گذشته نیز سابقه داشت و بطور مثال در ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ سبب زخمی شدن چهار محیط بان شده بود، اما حملات اخیر این بار گسترده‌تر از گذشته و به نوعی بی سابقه بوده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چند شکارچی متخلف که به سمت محیط بانان تیراندازی کرده بودند با کمک نیروی انتظامی دستگیر و قایق‌های آنان ضبط شده است.

ابراهیمی برخورد جدی نهاد‌های امنیتی، قضایی و انتظامی استان‌های مازندران و گلستان با مسببان این رفتار ناشایست را خواستار شد.

شبه جزیره میانکاله، خلیج گرگان و جزیره آشوراده بخشی از پناهگاه حیات وحش ۶۸ هزار و ۸۰۰ هکتاری میانکاله هستند که ۲٫۸ درصد مساحت کل استان مازندران را شامل می‌شود.

پناهگاه حیات وحش میانکاله یکی از ۹ ذخیره گاه زیست کره و اولین تالاب ثبت شده ایران در کنوانسیون جهانی تالاب‌ها است که در تابستان کانون زاد آوری اگرت ها، حواصیل، پرستو و گلاریول‌ها و در زمستان یکی از مکان‌های مهم زیست پرندگان مهاجر است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: محیط بانان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
0
0
خب دیگه رسما ملت وحشی شدن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان