تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

با این سه روش ساده اُمیکرون را مهار کنید

مازندران معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: واکسیناسیون، استفاده از ماسک و پرهیز از شرکت در تجمعات، سه اصل طلایی در مهار این سویه سرکش کروناست.

با این سه روش ساده اُمیکرون را مهار کنید

رویداد۲۴ به گزارش همشهری آنلاین، تورج اسدی با اشاره به اینکه استان وارد موج ششم شده است، اظهار کرد: افزایش تعداد مراجعان سرپایی و بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی در دو هفته اخیر بیانگر این موضوع است.

اسدی خواستار مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به پزشکان خانواده و کلینیک‌های طبی شد و افزود: کنترل ویروس منحوس کرونا با تزریق واکسن، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی امکان پذیر است.

وی گفت: ایجاد ایمنی در افراد با واکسیناسیون، شکستن زنجیره انتقال بیماری و پیشگیری دارویی هم اکنون سه روش شناخته شده برای کنترل همه گیری‌های ویروسی است، منتها در بیماری کرونا بدلیل عدم وجود پیش گیری دارویی، در حال حاضر روش‌های اصلی کنترل این همه گیری ایمنی عمومی بوسیله واکسیناسیون، استفاده از ماسک و پرهیز از شرکت در تجمعات است که این سه اصل طلایی برای مهار کرونا و سویه جدید سرکش آن است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: افراد برای در امان ماندن از کرونا و شکست زنجیر انتقال حتما نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن اقدام کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان