تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۱ بهمن ۱۴۰۰

روزانه ۴هزار بستری کرونایی در پیک ششم

سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در پیک ششم کرونا هستیم و در کشور بیش از ۶۰ هزار مراجعه حضوری به صورت سرپایی و ۴ هزار بستری در روز داریم که نیاز به پشتیبانی و تقویت سیستم بهداشت و درمان دارد.

شیوع ویروس کرونارویداد۲۴ معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در پیک ششم کرونا هستیم و در کشور بیش از ۶۰ هزار مراجعه حضوری به صورت سرپایی و ۴ هزار بستری در روز داریم که نیاز به پشتیبانی و تقویت سیستم بهداشت و درمان دارد.

سعید کریمی، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: شاهد افتتاح بیمارستانی در جهرم هستیم که در نوع خود درجه یک بوده و مجهز به تجهیزات باکیفیت و به روز است.

وی، هدف وزارت بهداشت در دولت جدید را عدالت و تعالی نظام سلامت دانست و گفت: این پروژه بزرگ درمانی نمود یک جهش عالی در حوزه درمان است. با افتتاح این بیمارستان نیازهای درمانی مردم شریف جهرم برطرف و دیگر نیاز به مراجعه به سایر مراکز ندارند.


بیشتر بخوانید: کووید طولانی چیست؟


وی با تاکید بر اینکه در زمینه بیماری‌ها باید پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم، گفت: باید حتما روی بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و فشار خون تمرکز شود که ریشه بسیاری از بیماری‌ها از آنها است. همچنین از اولویت‌های دیگر وزارت بهداشت تاکید بر پزشک خانواده و ارجاع بیماران به پزشک متخصص است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، کریمی تاکید کرد: تمام تلاش‌مان این است که سیستم بهداشت و درمان در کشور و همین طور استان فارس روز به روز بهتر شده و تعالی پیدا کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان