تاریخ انتشار: ۲۱:۲۸ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۵ نظر

درخواست دبیر ستاد امر به معروف از رئیس مجلس: فقط حقوق متاهل‌ها را افزایش دهید!

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر طی نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس، کلیات طرح کرامت همسران خانه‌دار و حمایت از ازدواج و فرزندآوری را به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر

رویداد۲۴ سیدمحمدصالح هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با عنایت بر لزوم حمایت از نهاد مقدس خانواده و تشویق زوجین به فرزند آوری در موسم تصویب بودجه ۱۴۰۱ توسط مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس کلیات طرح کرامت همسران خانه دار و حمایت از ازدواج و فرزند آوری را با استفاده از پیشنهادات صاحبنظران این امر، به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

از آنجا که مهمترین نقش‌های جامعه شغل ارزشمند و بی‌بدیل همسرداری و مادری است و این دو جایگاه معروف و شناخته شده نزد عقل و شرع در سال‌های اخیر به دلیل بی توجهی و اخذ سیاست‌های ناصواب و عدم اهتمام در قانون گذاری، تضعیف شده است و از طرفی کشور در آستانه گرفتار شدن در منکر تله جمعیتی است، پیشنهاد طرح کرامت همسران خانه دار و حمایت از ازدواج و فرزندآوری ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید: جزئیاتی از مشوق‌های مجلس برای فرزندآوری/ از افزایش وام ازدواج تا پرداخت وام مسکن


۱- در حال حاضر حقوق یک کارمند با سه فرزند فقط چند صد هزارتومان بالاتر از یک کارمند هم رتبه مجرد است که این مبلغ هیچ تناسبی با هزینه‌های فرزند و همسر ندارد بلکه خود، فرهنگسازی و توجیهی برای جواز عدم ازدواج و فرزند آوری است.

۲- ضروری است برای بها دادن به شغل تربیتی بانوان خانه دار که بهترین شغل یعنی همسرداری و تربیت کودک است تمهیداتی اندیشیده شود تا برای اجرت المثل کار در منزل و پرورش نسل، حقوقی با این عنوان شغل تربیتی همسر در حقوق سرپرست خانواده در نظر گرفته شود.

۳- هزینه فرزند آوری و نگه داری از فرزند نیز در حال حاضر هیچ تناسبی با اختصاص مبلغ حق اولاد در فیش حقوقی ندارد که ضروری است به ازای هزینه‌های واقعی فرزندان حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران افزایش یابد.

۴- اگر اجرت المثل برای یک خانم خانه دار با کمترین حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود باید مبلغی حدود ۵ میلیون تومان باشد که به تناسب تعداد فرزندان نیز مستحق افزایش است.

۵- برای هر فرزند نیز به عنوان حق اولاد رقم واقعی‌تر به نسبت هزینه‌ها (فرضا ماهانه حدود یک میلیون تومان) محاسبه شود.

پیشنهادهای طرح افزایش حقوق متاهلین

۱- در بودجه کشور و برنامه ۵ ساله، افزایش حقوق کارمندان و کارگران فقط برای متاهلین و به نسبت تعداد فرزندان افزایش یابد تا طی چند سال اجرت المثل بانوان خانه دار واقعی شود.

۲- برای کارمندان و کارگران مجرد به جای افزایش حقوق، وام ازدواج در نظر گرفته شود.

۳- به تعداد فرزندان ماهانه حق اولاد متناسب با وضعیت اقتصادی روز جامعه در نظر گرفته شود.

۴- افراد سرپرست خانوار در اولویت استخدام و ارتقای شغلی قرار گیرند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: افزایش حقوق
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
0
10
همه مثل تو آقازاده نیستند بتونن ازدواج کنند. بجای تشویق جوانان برای ازدواج حقوقشان را هم قطع کنید . چرا نمیخواهید بفهمید جوانان شغل و پول برای ازدواج ندارند وقتی خانه اجاره ای ( رهن ) 50متری در تهران 200 میلیون تومن و قیمت حداقل لوازم خانگی برای یک زوج بیش از 200 میلیون قیمت داره یک جوان بر فرض شاغل با ماهی 5 میلیون چطور میتونه زندگی درست کنه . تو داری امر به منکر میکنی .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
5
2
واقعا طرح جالب و به حقی است با اینکه تابحال مسئولین مربوطه در غفلت بوده و هستند ...؟
رضا
|
France
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
0
8
جای تعجبه که این قضیه رو هم ننداختن گردن روحانی
اینها مسلمان نما هستن ذات پلیدشان چیز دیگریست ....
ریش و جای مهر فاکتورهای نمره دهی بهشون هستش.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
2
واقعا چی باید گفت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
0
2
عجب بی شعوری تو هستی که اینقدر خودت به خریت زدی
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان