تاریخ انتشار: ۲۲:۳۸ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

اعتراض هادی خانیکی به تضعیف استقلال روزنامه نگاران توسط نهادهای امنیتی

یک استاد پیشکسوت روزنامه نگاری بیانیه‌ای صادر کرد و در آن نسبت به دخالت نهادهای غیرصنفی در امور روزنامه‌نگاری هشدار داد.

هادی خانیکی

رویداد۲۴ دکتر هادی خانیکی از چهره‌های برجسته علوم رسانه و ارتباطات ایران و استاد پیشکسوت روزنامه‌نگاری، در بیانیه‌ای از تضعیف استقلال حرفه‌ای روزنامه‌نگاران توسط نهادهای غیرصنفی و نهادهای امنیتی گلایه کرد. در بیانیه کوتاه خانیکی آمده است: «دخالت‌های فراقانونی در نهاد‌های مدنی و حرفه‌ای که نتیجه آن در این ایام حذف پنج تن از منتخبان روزنامه نگاران شد گامی در مسیر تضعیف استقلال حرفه‌ای روزنامه نگاری است ومن هم مثل بسیاری از استادان و روزنامه نگاران این اقدام را تهدیدی برای امروز و فردای روزنامه نگاری ایران می‌دانم.»

بیانیه هادی خانیکی در پی رد صلاحیت اعضای انجمن روزنامه نگاری استان تهران نوشته شده است. بنا به اطلاعات رسیده، نهادهای امنیتی صلاحیت دکتر حسن نمکدوست رییس منتخب هیات مدیره و خانم گیسو فغفوری بازرس انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران را برای حضور در این نهاد صنفی تایید نکرده‌اند و همین مسئله موجب نگرانی صنف روزنامه‌نگاران و خبرنگاران ایران شده است.

گزارش‌ها حاکی است که علاوه بر این دو نفر، نام اعظم ویسمه، نفیسه زارع کهن و پژمان موسوی نیز به عنوان اعضای رد صلاحیت شده مطرح شده است. پژمان موسوی گفته از او خواسته شده برای حضور در هیات مدیره تعهد کتبی دهد اما نپذیرفته است.

پیش از دکتر خانیکی، دیگر استادان قدیمی حوزه روزنامه‌نگاری همچون علی اکبر قاضی زاده، فریدون صدیقی، مهدی فرقانی، مجید رضاییان، بیژن نفیسی، بهروز بهزادی، یونس شکرخواه و سیدفرید قاسمی در بیانیه‌ای مشترک نسبت به محدودیت آزادی بیان رسانه‌ها هشدار دادند و در آن بیانیه از دخالت‌های نابجای نهادهای امنیتی در امر روزنامه‌نگاری انتقاد کرده بودند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سیدعلی تویسرکانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
0
0
در پوشش رسانه ! اما جاسوس و مامور بیگانه
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان