تاریخ انتشار: ۲۲:۲۵ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیسی در گفتگو با پوتین: گسترش ناتو به سمت شرق، تنش‌زا است

رؤسای جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در تماسی تلفنی درباره تحولات بین‌المللی و مذاکرات هسته‌ای گفتگو کردند.

رئیسی در گفتگو با پوتینرویداد۲۴ در این گفت‌وگو، سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه "گسترش ناتو به سمت شرق، تنش‌زا است"، تاکید کرد: گسترش ناتو تهدیدی جدی علیه ثبات و امنیت کشورهای مستقل در مناطق مختلف است.

رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد که آنچه اتفاق می‌افتد، به نفع ملت‌ها و منطقه تمام شود.

رئیسی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال توافقی پایدار است، نه متزلزل. ارائه تضمین معتبر، پایان بخشیدن به ادعاهای سیاسی و لغو واقعی تحریم‌ها از ضرورت‌های دست یافتن به توافق پایدار هستند.


بیشتر بخوانید: ورود نیرو‌های روس به اطراف نیروگاه چرنوبیل/ زلنسکی: روس‌ها درصدد تصرف چرنوبیل هستند


رئیس‌جمهور روسیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، وضعیت کنونی را «پاسخ مشروع به چندین دهه نقض معاهدات امنیتی و تلاش‌های غرب برای آسیب رساندن به امنیت روسیه» دانست.

ولادیمیر پوتین همچنین با اشاره به همکاری‌های فعال ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر تداوم رایزنی‌های دو طرف در رابطه با مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
رضا
|
France
|
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
2
زنگزده بود پوتین رو ناهار دعوت کنه و پوتین آدامس جوان جوان گف مرسی صرف شده ...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۵
0
2
واقعا یک کارشناس سیاسی در این نظام نبوده که به این بابا حالی کنه ! نباید اینگونه با پوتین صحبت کنه! پوتین خودش اعلام کرده ما نمیخواهیم نظم جهانی را بهم بزنیم بعد رئیسی زنگ زده مثل بچه های لوس پاچه خوار بگه خوب کردید گسترش ناتو به شرق تنش زاست!! اگر نظام جمهوری اسلامی فکر می کند مستقل است چرا باید همچنین حماقتی در گفتگو با پوتین داشته باشد! به جای آنکه از موضع بالا از پوتین بخواهد به جای حمله نظامی به میز مذاکره سیاسی بازگردد! و هر دو طرف را به تنش زدایی دعوت کند! حداقل این بابا کمی از رفتار پوتین در تنش اخیر میان ایران و باکو یاد می گرفت!
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان