تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

رییس کمیته دستمزد شورای عالی کار: نمی‌توانیم عدد مورد نظرمان برای حداقل دستمزد کارگران را اعلام کنیم

فرامرز توفیقی، رییس کمیته دستمزد شورای عالی کار، در مورد آخرین جلسه شورای عالی کار که ۱۶ اسفند ماه با حضور نمایندگان کارفرمایی و کارگری برگزار شد به روزنامه «اعتماد» گفت: متاسفانه اعضای شورای عالی کار در این جلسه در مورد عدد و رقم نهایی به نتیجه نرسیدند و نیاز به برگزاری جلسه دیگری برای هم‌اندیشی وجود دارد.

رییس کمیته دستمزد شورای عالی کار: نمی‌توانیم عدد مورد نظرمان برای حداقل دستمزد کارگران را اعلام کنیم

رویداد۲۴ رییس کمیته دستمزد شورای عالی کار خاطرنشان کرد: البته در این جلسه اعداد پیشنهادی از سوی نمایندگان هر دو گروه کارگری و کارفرمایی اعلام شد و هر دو گروه نیز از اعداد و ارقام اعلامی در رابطه با گروه خودشان دفاع کردند، اما متاسفانه این اعداد یکسان نبودند و توافقی نیز حاصل نشد و احتمالا در جلسه آینده به جمع‌بندی برای عدد نهایی دست پیدا کنیم.

توفیقی در پاسخ به این پرسش که عدد مدنظر گروه کارگری چه عددی است؟ تصریح کرد: این عدد را نمی‌توان در حال حاضر اعلام کرد، چراکه ممکن است باعث تضعیف قدرت چانه‌زنی شود، اما عددی که مدنظر ماست بر اساس ماده ۴۱ قانون است که بتوان از آن دفاع کرد یعنی دو متغیر سبد معیشت و تورم در آن لحاظ شده باشد و از طریق معاونت روابط کار این رقم اعلام خواهد شد. البته طرف کارگری همواره تاکید می‌کند که در مذاکرات مزدی، اصل اول حفظ قدرت خرید برای تعیین دستمزدهاست.

تورم ۴۲ درصدی و رقم سبد معیشت

این نماینده کارگری در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس آمار‌ها میزان تورم کنونی در محدوده ۴۲ درصد است و رقمی هم که برای سبد معیشت اعلام شده در محدوده ۹ میلیون تومان است و باید بر اساس همین منطق این عدد نهایی برای دستمزد‌ها مشخص شود و میزان تورم و سبد معیشت در رقم دستمزد مورد توجه قرار گیرد. اگر به این دو پارامتر در موضوع دستمزد اهمیت داده شود، نمایندگان کارگری نیز عدد اعلامی را خواهند پذیرفت. توفیقی در مورد زمان اعلام نهایی دستمزد‌ها گفت: بر اساس گفته‌های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید تا ۲۱ اسفند ماه رقم نهایی اعلام شود که ما نیز امیدواریم تا جلسه روز شنبه این اتفاق بیفتد. رییس کمیته دستمزد شورای عالی کار در مورد مزد منطقه‌ای نیز گفت: این موضوع یک کار پژوهشی است که نیازمند زیرساخت‌های حاکمیتی است و در حال حاضر مزد منطقه‌ای در موسسه عالی تامین اجتماعی انجام می‌شود، اما قطعا برای سال ۱۴۰۱ این روش اجرا نخواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حقوق کارگران
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۸
0
0
عدد مورد نظر یکراست میره سر سفره کارگر
نظرات شما
پیشخوان