تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

کلاهبرداری تور‌های نوروزی؛ هتل ۳ ستاره را به جای ۵ ستاره غالب می‌کنند!

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در مورد کلاهبرداری به بهانه سفر نوروزی هشدار داد و گفت: تنها راه گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران سفر این است که افراد از آژانس‌های مسافرتی مجوزدار و شناخته شده خدمات دریافت کنند.

کلاهبرداری تور‌های نوروزی

رویداد۲۴ برای سفر آماده می‌شوند و با پرداخت پول به سفر رویایی نوروزی فکر می‌کنند، قرار است به کیش بروند و در هتل ۵ ستاره ۴ روز را بمانند. وقتی به آنجا می‌رسند متوجه می‌شوند هزینه هتل ۵ ستاره را داده اما در هتل سه ستاره اقامت دارند. هرچه با مدیر شرکت مسافرتی تماس می‌گیرند کسی پاسخگوی آن‌ها نیست. بعد از بازگشت از سفر به پلیس فتا مراجعه و از صاحب تور شکایت می‌کنند. این تنها یکی از ده‌ها پرونده‌ای است که بعد از تعطیلات نوروز در پلیس فتا تشکیل می‌شود.

با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و آغاز سفر‌های نوروزی، کلاهبرداران با تبلیغات گسترده در فضای مجازی اقدام به خالی کردن جیب مسافران نوروزی به بهانه سفر می‌کنند.

در سال‌های اخیر آژانس‌های گردشگری بدون مجوز و برخی اپلیکیشن‌های معروف با فروش تور‌های غیر واقعی از مسافران کلاهبرداری‌های گسترده انجام می‌دهند.

با توجه به نزدیکی سفر‌های نوروزی سرهنگ علی محمد رجبی، معاون تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در گفتگو با جامعه ۲۴ راهکار‌های گرفتار نشدن در دام مجرمان را تشریح کرد.

سرهنگ رجبی با اشاره به اینکه مجرمان در پوشش آژانس‌های گردشگری دست به کلاهبرداری می‌زنند، گفت: کلاهبرداران با تبلیغات گسترده، پکیج‌های متنوع و وسوسه‌انگیز سفر را ارائه می‌کنند. این افراد تور‌های هتل‌های گرانقیمت را زیر قیمت ارائه کرده و مدعی هستند سفر را ارزان‌تر از بقیه ارائه کرده و وقتی که افراد به سفر می‌روند متوجه می‌شوند مورد کلاهبرداری قرار گرفته و هیچ هتلی برای آن‌ها رزرو نشده است.


بیشتر بخوانید: کلاهبرداری با ترفند فروش عیدانه در اینستاگرام


وی افزود: گاهی این افراد با ارائه هتل‌های گران قیمت به افراد آن‌ها را برای سفر وسوسه می‌کنند، اما وقتی فرد به سفر می‌رود متوجه می‌شود خدمات ارائه شده با واقعیت فاصله دارد و هتل‌های ارزان قیمت به آن‌ها ارائه شده است.

به گفته رجبی تنها راه گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران سفر این است که افراد از آژانس‌های مسافرتی مجوزدار و شناخته شده خدمات دریافت کنند. همچنین بعد از رزرو سفر حتما قبل از رفتن به مسافرت در تماس با ایرلاین از پرواز و از هتل محل اقامت خود استعلام کرده و مطمئن شوند برای آنها جا رزرو شده است.

معاون تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در مورد سفر‌های خارجی نوروزی گفت: بهتر است حتما برای سفر‌های خارجی از تور‌های شناخته شده استفاده شود چرا که اگر در خارج مورد کلاهبرداری قرار گیرند تا بازگشت و شکایت امکان رسیدگی وجود ندارد و افراد از سفر خاطره بدی به دست می‌آورند.

وی از افرادی که قصد سفر دارند خواست هنگام ثبت درخواست سفر به صورت اینترنتی مراقب باشند در دام فیشینگ قرار نگیرند و ازدرگاه اصلی بانک برای پرداخت پول اقدام کنند. همچنین فریب تبلیغات مجازی را نخورند و به این تبلیغات اعتماد نکنند.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان