تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۷ اسفند ۱۴۰۰

اتحادیه اروپا: به نتیجه مذاکرات وین خوش‌بین هستیم / توقف در مذاکرات برای شفاف‌سازی مسائلی که به توافق ارتباطی نداشت، لازم بود

«پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که این اتحادیه به نتیجه مذاکرات وین خوش‌بین است و به تلاش‌ها برای موفقیت گفتگو‌ها ادامه می‌دهد.

مذاکرات وینرویداد۲۴  «پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت که این اتحادیه به نتیجه مذاکرات وین خوش‌بین است و به تلاش‌ها برای موفقیت گفت‌وگوها ادامه می‌دهد.

وی روز جمعه در نشست خبری از بروکسل اظهار داشت؛ جوسپ بورل به عنوان هماهنگ کننده برجام و تیمش، زمان و انرژی زیادی را صرف به نتیجه رساندن روند مذاکرات می‌کند تا این توافق به طور کامل اجرا شود. وی بر همین اساس عنوان کرد: ما همچنان (به نتیجه مذاکرات) خوش‌بین هستیم و به همین خاطر است که سرگرم تلاش هستیم. اگر خوش‌بین نبودیم تلاش‌ها را متوقف می‌کردیم.


بیشتر بخوانید: هنوز در مذاکرات وین به توافق نرسیده‌ایم


این مقام اروپایی یادآور شد: جمعه هفته پیش ما پیشنهاد وقفه در مذاکرات را مطرح کردیم چون برای شفاف‌سازی مسائلی که به توافق ارتباط زیادی نداشت و عوامل خارجی شمار می‌رفت لازم بود. اما تلاش‌ها همچنان جریان دارد و ما خوش‌بین هستیم که بتوان تلاش‌ها را برای رسیدن به نتیجه مثبت ادامه داد.

وی افزود: «اتحادیه اروپا در مقام هماهنگ کننده برجام با تمام طرف‌ها برای اطمینان از دست یابی به توافق خوب کار می‌کند. چرا که ازسرگیری اجرای برجام منجر به ایجاد ثبات نه تنها در منطقه بلکه جهان می‌شود.»

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان